| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] iComputers
iComputers
Ik had op 24 juli 2007 een bestelling geplaatst van 2GB DDR2 geheugen voor laptops en een USB floppydrive. De aangegeven levertijd was 5 werkdagen. Toen de artikelen een paar dagen later nog steeds op de status "Wacht op onderdelen" stond op de website heb ik een mail gestuurd naar iComputers. Omdat ik toen al snel op vakantie zou gaan wilde ik weten of de artikelen voor 4 augustus geleverd konden worden. Dat was niet het geval, de artikelen zouden pas 6 augustus op voorraad zijn volgens het snelle antwoord van iComputers. Daarop heb ik besloten om de bestelling te annuleren.
En daar ging alles de fout in. Ik was ondertussen op vakantie gegaan (de reden waarom ik de bestelling had geannuleert) en kreeg in die vakantie een mailtje waarin de afdeling Finance mij vroeg om mijn adres- en bankgegevens te sturen. De dag dat ik terug kwam gelijk gedaan (14 augustus). Daarna bleef het stil, geen enkel antwoord van de afdeling Finance van iComputers. Wat ik begrijp uit de reviews van Tweakers.net over deze shop is dat het mailen naar andere 'afdelingen' geen zin heeft. Dus die moeite heb ik mij en de andere 'afdelingen' van iComputers maar bespaard. Ik heb overwogen om te bellen totdat ik het nummer van iComputers op hun site vond: een 0900 nummer dat 40 cent per minuut kost. Ik ben niet van plan om dit nummer te gaan bellen. Zelfs als ik recht heb op teruggave van het gebelde bedrag heb ik er een hard hoofd in dat ik dat geld ooit zal krijgen. Dat heeft iComputers gedaan om te voorkomen dat klanten bellen met nutteloze vragen. Als je als computershop niet bereid bent om vragen te beantwoorden over computers moet je ook geen computershop beginnen.
Ik heb vandaag een email gestuurd naar de afdeling Finance van iComputers met daarin de eis dat ik mijn geld voor 30 agustus 2007 terug wil hebben. Dat lijkt mij een redelijke termijn, iComputers heeft al meer dan een maand mijn geld, en heeft meer dan genoeg tijd gehad om een antwoord op mijn emails te geven, of om het geld terug te storten. Gebeurt dit niet dan zal ik een negatieve review plaatsen in de Shopreview van Tweakers.net en een klacht sturen naar Thuiswinkel.org en Qshops.org, iComputers is bij beide keurmerken ingeschreven.
En daar ging alles de fout in. Ik was ondertussen op vakantie gegaan (de reden waarom ik de bestelling had geannuleert) en kreeg in die vakantie een mailtje waarin de afdeling Finance mij vroeg om mijn adres- en bankgegevens te sturen. De dag dat ik terug kwam gelijk gedaan (14 augustus). Daarna bleef het stil, geen enkel antwoord van de afdeling Finance van iComputers. Wat ik begrijp uit de reviews van Tweakers.net over deze shop is dat het mailen naar andere 'afdelingen' geen zin heeft. Dus die moeite heb ik mij en de andere 'afdelingen' van iComputers maar bespaard. Ik heb overwogen om te bellen totdat ik het nummer van iComputers op hun site vond: een 0900 nummer dat 40 cent per minuut kost. Ik ben niet van plan om dit nummer te gaan bellen. Zelfs als ik recht heb op teruggave van het gebelde bedrag heb ik er een hard hoofd in dat ik dat geld ooit zal krijgen. Dat heeft iComputers gedaan om te voorkomen dat klanten bellen met nutteloze vragen. Als je als computershop niet bereid bent om vragen te beantwoorden over computers moet je ook geen computershop beginnen.
Ik heb vandaag een email gestuurd naar de afdeling Finance van iComputers met daarin de eis dat ik mijn geld voor 30 agustus 2007 terug wil hebben. Dat lijkt mij een redelijke termijn, iComputers heeft al meer dan een maand mijn geld, en heeft meer dan genoeg tijd gehad om een antwoord op mijn emails te geven, of om het geld terug te storten. Gebeurt dit niet dan zal ik een negatieve review plaatsen in de Shopreview van Tweakers.net en een klacht sturen naar Thuiswinkel.org en Qshops.org, iComputers is bij beide keurmerken ingeschreven.
Re: iComputers
Misschien is het beter om bij een volgende aankoop Eerst de shopreview op tweakers.net te bekijken. Deze tent staat niet best aangeschreven.
http://tweakers.net/shopreview/6026
Sterkte ermee.
http://tweakers.net/shopreview/6026
Sterkte ermee.
Daar had ik ook gekeken, ik had (dom genoeg) toch besloten om het erop te wagen. Ik ging er van uit dat iComputers mijn spullen gewoon op tijd zou kunnen leveren, en dat ik dus mijn bestelling niet hoefde te annuleren. Helaas dus niet, en nu kan ik wel naar mijn geld fluiten ben ik bang..
-
kanovaarder
iComputer en uw vordering
Naar het geld fluiten?
Dat hoeft niet!
Standaard is een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin een termijn stelt van levering en bij overschrijding van die leveringstermijn melden dat u die overeenkomst als niet afgesloten beschouwd en uw reeds betaalde geld binnen een x aantal dagen na beeindiging van die overeenkomst u dit op uw rekening teruggestort wil zien.
Wordt ook die aangegeven termijn overschreden dan kontakt opnemen met Directincasso als het tenminste om een redelijk bedrag gaat.
Dit incassobureau kent ook een laatste waarschuwingservice waar in uw eis tot teruggave wordt geformuleerd en daarin geschreven dat bij niet reageren het trajekt van invordering gaat lopen met alle kosten daaraan verbonden voor rekening van iComputer.
Is bij iComputer (bv faillisement) niets (meer) te halen dan kost u dit hooguit 30,50 euro + wat kleine kosten aan postzegels (= No cure - No pay)
Grootvader
Naar het geld fluiten?
Dat hoeft niet!
Standaard is een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin een termijn stelt van levering en bij overschrijding van die leveringstermijn melden dat u die overeenkomst als niet afgesloten beschouwd en uw reeds betaalde geld binnen een x aantal dagen na beeindiging van die overeenkomst u dit op uw rekening teruggestort wil zien.
Wordt ook die aangegeven termijn overschreden dan kontakt opnemen met Directincasso als het tenminste om een redelijk bedrag gaat.
Dit incassobureau kent ook een laatste waarschuwingservice waar in uw eis tot teruggave wordt geformuleerd en daarin geschreven dat bij niet reageren het trajekt van invordering gaat lopen met alle kosten daaraan verbonden voor rekening van iComputer.
Is bij iComputer (bv faillisement) niets (meer) te halen dan kost u dit hooguit 30,50 euro + wat kleine kosten aan postzegels (= No cure - No pay)
Grootvader
En wat is een redelijk bedrag? Het gaat om +/- 100 euro.
-
kanovaarder
iComputer
Die vraag zou ik gewoon eens per e-mail aan het door mij opgegeven incassobureau moeten kunnen stellen lijkt mij.
M.vr.gr;
Grootvader
Die vraag zou ik gewoon eens per e-mail aan het door mij opgegeven incassobureau moeten kunnen stellen lijkt mij.
M.vr.gr;
Grootvader
-
Moppentappers
hier hebben wij goede ervaringen met JKW incasso
dat is in alle gevallen volledig gratis kosten worden ook daar gerekend naar de persoon waarvan U geld ontvangen wilt.
dat is in alle gevallen volledig gratis kosten worden ook daar gerekend naar de persoon waarvan U geld ontvangen wilt.
-
kanovaarder
JWK Incasso????
Geef eens een link Moppentappers want ik heb met google niets kunnen vinden!
Ook niet in het handelsregister van een Kamer van Koophandel.
Of was dit een mop?
Bovendien, als dat een No cure- No pay incassobureau is, kan die dan het gehele traject t/m het bij de rechtbank brengen doen en heeft deze ook advocaten en gerechtsdeurwaarders in eigen huis ?
Grootvader
Geef eens een link Moppentappers want ik heb met google niets kunnen vinden!
Ook niet in het handelsregister van een Kamer van Koophandel.
Of was dit een mop?
Bovendien, als dat een No cure- No pay incassobureau is, kan die dan het gehele traject t/m het bij de rechtbank brengen doen en heeft deze ook advocaten en gerechtsdeurwaarders in eigen huis ?
Grootvader
Niet te geloven! Ik had een klacht ingediend bij Qshops.org en vandaag kreeg ik een mailtje van deze organisatie:
En inderdaar, iComputers heeft mij vandaag vereerd met een telefoontje. De man/vrouw van de financiële afdeling is op vakantie en komt vrijdag terug. dan zou ik (en ik citeer) "als het goed is" mijn geld vrijdag terug krijgen. Alleen zo jammer dat ik net in een bespreking zat en het telefoongesprek kort moest houden. Anders had ik toch wel even wat lastige vragen gesteld. Die man/vrouw schijnt al een tijdje terug te zijn van vakantieDank u voor onderstaand bericht. Wij zullen contact opnemen met onze contactpersoon bij Icomputer. Hierbij verzoeken om rechtstreeks contact met u op te nemen om u op de hoogte te stellen van de toegezegde creditering aldus uw schrijven.
Wij horen graag of Icomputers contact heeft opgenomen en uw klacht is behandeld.
Vandaag was het dan zo ver: de deadline van de creditering. Geen geld, geen mail, geen telefoontje sinds de laatste keer dat iComputers contact met mij had opgenomen. Zou die medewerker dan toch wat extra vakantie hebben genomen? Die klacht richting Qshops hebben ze al te pakken, nu een klacht naar thuiswinkel.org en een zeer negatieve shopreview op Tweakers.net. En nu ga ik wel een aangetekende brief sturen, deze staat al een tijdje op mijn harde schijf, maar na het telefoontje van iComputers had ik weer een beetje hoop en heb ik mijn printer nog even niet aan het werk gezet.
Helaas hebben ze die kans ook verprutst, dus nu zit er niks anders op dan dreigen met een incassobureau.
Helaas hebben ze die kans ook verprutst, dus nu zit er niks anders op dan dreigen met een incassobureau.