Hallo,
ik heb bij de webwinkel informatique een TT esports headset besteld en die ging binnen de 14 dagen norm kapot heb deze mensen op gebelt eerst kon ik hem niet opsturen en moest ik maar langs komen en na nog een keer bellen kon ik heb uiteindelijk naar ze op sturen
daar ging een tijd over heen en werd uiteindelijk gebelt ik had hem niet binnen de 14 dagen op gestuurd (ivm vakantie) dus kon het niet vanuit de garantie werden vergoed toen zei de meneer in kwestie dat de leverancier het product zodanig zou repareren als dat allemaal zou lukken tot op heden heb ik helemaal niks meer gehoord over geld terug krijgen of wattan ook wat zijn mijn rechten hier in ? of sta ik gewoon machteloos en zal ik men geld niet meer terug zien
Mvg John Stegenga
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] informatique
Re: informatique
Op grond van art. 7:21 BW kun je aanspraak maken op (kostenloze) reparatie of vervanging als het geleverde niet voldoet aan de overeenkomst. Als het product 'zomaar' kapot gaat binnen 6 maanden, wordt ervan uitgegaan dat het achterliggende probleem er ook bij aflevering al was (art. 7:18 lid 2 BW). Dit bewijsvermoeden kan overigens wel weerlegd worden door de verkoper (bijvoorbeeld als de headset opeens in 100 stukjes ligt). Pas als de verkoper niet meewerkt aan vervanging of reparatie kun je de overeenkomst ontbinden of zelf laten repareren op kosten van de verkoper.
Wat je met de '14-dagennorm' bedoelt weet ik niet.
Wat je met de '14-dagennorm' bedoelt weet ik niet.
Re: informatique
14 dagen is je bedenktermijn als consument inderdaad, maar als je hem ná die 14 dagen opstuurt omdat je op vakantie bent, is dat toch niet de schuld van informatique?sjonnie92 schreef:Hallo,
ik heb bij de webwinkel informatique een TT esports headset besteld en die ging binnen de 14 dagen norm kapot heb deze mensen op gebelt eerst kon ik hem niet opsturen en moest ik maar langs komen en na nog een keer bellen kon ik heb uiteindelijk naar ze op sturen
daar ging een tijd over heen en werd uiteindelijk gebelt ik had hem niet binnen de 14 dagen op gestuurd (ivm vakantie) dus kon het niet vanuit de garantie werden vergoed toen zei de meneer in kwestie dat de leverancier het product zodanig zou repareren als dat allemaal zou lukken tot op heden heb ik helemaal niks meer gehoord over geld terug krijgen of wattan ook wat zijn mijn rechten hier in ? of sta ik gewoon machteloos en zal ik men geld niet meer terug zien
Mvg John Stegenga
Je rechten ná die 14 dagen zijn de reguliere garantie, waaronder zij de headset zo te lezen ter reparatie hebben opgestuurd naar de fabrikant. En ja, dat kan even duren. Je bent niet de enige klant van hen, en ik gok dat je headset niet de enige is die ter reparatie naar de fabriek heen- en weer gestuurd moet worden.
En niet om sneu te doen, als de inhoud van je communicatie met informatique lijkt op deze post qua grammatica, snap ik wel dat ze je niet beantwoorden, ik moest je lap tekst ook 3x doorlezen om er een touw aan vast te kunnen knopen.
Re: informatique
Dan ben ik gelukkig niet de enige.sjohie schreef: En niet om sneu te doen, als de inhoud van je communicatie met informatique lijkt op deze post qua grammatica, snap ik wel dat ze je niet beantwoorden, ik moest je lap tekst ook 3x doorlezen om er een touw aan vast te kunnen knopen.
Misschien kan ts nog wat leren : http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie
Re: informatique
En, hoe waar ook, toch een beetje "flauw" om op taalfouten te wijzen. De man schrijft wat fonetisch en een heel lang verhaal was het ook niet (zie ze veel langer voorbij komen): TS, je recht op het terugkrijgen van je geld is verspeeld met de 14 dagen zichtperiode, omdat je op vakantie was en de tijd tikt door. Je moet ze nu 3x zelfs, in de gelegenheid stellen je set te repareren en als dat niet lukt dan heb je recht op ontbinding van de koop en je geld terug. Of dat laatste lukt is weer een ander verhaal, maar zo staat het in de wet. Dus hoe betrouwbaar die toko is, tja, dat weet ik niet.
