Op 28 maart betselling geplaatst bij Bon Prix en per Ideal betaald. Anderhalve week later kan het pakje gehaald worden bij Hooglviet. Helaas is het niet te vinden, de volgende dag ook niet. Bon prix en TNT gebeld. Het moest er zijn.
De volgende dag blijkt dat een of andere dombo bij Bon prix ipv 1156P (wat een gefingeerd huisnummer is hier) nummer 11 op de adressticker heeft gezet.
Beetje lastig zoeken als je iets op huisnummer opruimt, zoals bij de Hoogvliet.
Mail gestuurd over deze stomme actie en krijg een mailtje dat op heel iets anders slaat terug en de belofte een bon van 5 euro te zullen ontvangen om te gebruiken bij een volgende bestelling.
Meteen de volgende dag een deel van het pakje retour gestuurd omdat de maat van iets verkeerd was en tot op heden nog steeds geen geld retour.
Na bellen kreeg ik te horen dat het minimaal 2 weken duurt voor een retourzending verwerkt is en daarna wordt geld teruggestort.
Nu zend ik Bon rpix iedere dag een mailtje en krijg alleen antwoord als ik Radar of Kassa noem, maar nog steeds geen geld.
De stoom komt zo langzamerhand uit mijn oren. Wie heeft dezelfde ervaring?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] is Bon Prix te vertrouwen?
-
MAXIEM
Re: is Bon Prix te vertrouwen?
@
Dat had je dus voorafgaande aan het afsluiten van de koopovereenkomst moeten vragen!
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c)* hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) of bij de Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de zogenoemde kleine lettertjes).
* Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Maxiem.
Dat had je dus voorafgaande aan het afsluiten van de koopovereenkomst moeten vragen!
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c)* hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) of bij de Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de zogenoemde kleine lettertjes).
* Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Maxiem.
Re: is Bon Prix te vertrouwen?
klikEllencc schreef:Wie heeft dezelfde ervaring?