LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is dit OPLICHTING door MISCO Nederland BV ?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
crazyme

Re: Is dit OPLICHTING door MISCO Nederland BV ?

Ongelezen bericht door crazyme »

MAXIEM schreef:Emmy75

Je slaat de spijker op de kop. Met een zoektole heb je binnen 10 seconden deze bestelling boven water inclusief de persoonlijke gegevens. Er is dus vanuit dit bedrijfje zelfs niet de intentie om het probleem van deze klant op te lossen. Hun bericht is slechts een charme reaktie die voortkomt uit een domme en kortzichtige damage-control strategie.

Maxiem.
Of de klant is niet volledig in de openingspost en heeft wel vooraf de prijs doorgekregen.
Dan lijkt het mij logisch dat de winkel offline met deze klant (nogmaals) in discussie gaat.

Wat had jij gedaan in dit geval als bedrijf(je) wanneer jij de klant WEL had geinformeerd maar deze hier op dit forum beweert dat dit niet zo was ?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

crazyme schreef:Of de klant is niet volledig in de openingspost en heeft wel vooraf de prijs doorgekregen.
Dan lijkt het mij logisch dat de winkel offline met deze klant (nogmaals) in discussie gaat.
Dat is op zich ook wel logisch. Wat mijns inziens echter niet logisch is, is dat misco hier vraagt aan TS om contact op te nemen. Dat is niet nodig want ze kunnen zelf het dossier opsnorren aan de hand van de gegeven informatie en dus kan misco pro-actief contact opnemen met TS.
crazyme schreef: Wat had jij gedaan in dit geval als bedrijf(je) wanneer jij de klant WEL had geinformeerd maar deze hier op dit forum beweert dat dit niet zo was ?
Indien TS het echt bij het verkeerde eind heeft, zou misco meerdere wegen kunnen bewandelen, een tweetal voorbeelden:
- TS geargumenteerd informeren dat deze het verkeerd heeft en verzoeken of TS dit ook wil melden in zijn topic.
- Misco zou er dan ook voor kunnen kiezen openheid van zaken te geven en direct op het forum uitleggen hoe de vork in de steel zit. M.i. is daar niets mis mee aangezien TS in dat geval misco ten onrechte in een kwaad daglicht zou hebben gezet dus mag misco dit best op het forum melden aangezien TS deze weg heeft gekozen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Een openbare discussie aangaan is wel het domste wat je als bedrijf kunt doen hier.

Teveel wolven die graag bedrijfjes de maat willen nemen.
De realiteit en redelijkheid sweeuwen direct onder door het aanhalen van wetsartikelen en bijbehorende creatieve uitleg.

Ik denk wel dat men in dit geval zelf contact hadden kunnen opnemen, maar er bewust voor hebben gekozen de bal bij ts te leggen. Dat kan met de, voor ons onbekende, vooreschiedenis te maken hebben.

Emmy75

crazyme schreef:Een openbare discussie aangaan is wel het domste wat je als bedrijf kunt doen hier.

Teveel wolven die graag bedrijfjes de maat willen nemen.
De realiteit en redelijkheid sweeuwen direct onder door het aanhalen van wetsartikelen en bijbehorende creatieve uitleg.
Als TS daadwerkelijk wel geïnformeerd was, onstaat er echt geen lange discussie want er valt niet veel over te discussiëren. Vele forumgebruikers zullen het prettig vinden en doorgaans niet zo snel geneigd zijn daaraan te twijfelen. Dus nee dan vind ik het niet dom om dat op het forum te plaatsen.
crazyme schreef: Ik denk wel dat men in dit geval zelf contact hadden kunnen opnemen, maar er bewust voor hebben gekozen de bal bij ts te leggen. Dat kan met de, voor ons onbekende, vooreschiedenis te maken hebben.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met een beetje probleemoplossend vermogen en het ontbreken van een pro-actieve servicegerichte houding. Het is wel zo makkelijk even een berichtje op een forum plempen en wilt u even bellen ? Staat zo "goed" zo'n berichtje..

kimmymisco

Ongelezen bericht door kimmymisco »

Albert124 schreef:
Beste Albert124

ik vind het heel vervelend dat u een slechte ervaring heeft opgedaan bij Misco.
is mogelijk dat u contact met ons opneemt hierover zodat het e.e.a. opgelost en opgehelderd kan worden?
ik hoor graag van u,
[email protected]
tel: 020-5457436
Beste Kimmy Frans.

Tijdens mijn laatste telefonische contact met Misco ben ik koud afgewezen, en kreeg o.a. te horen dat ik maar moest kijken naar de (kleine) lettertjes die in de catalogus van Misco stonden.

Vandaar dat ik wacht op de oplossing die mij per email wordt aangeboden, want ik wil dit niet meer telefonisch afhandelen.

Ik laat mij graag verrassen met wat Misco doet om het op te lossen.

Vooral hoop ik voor toekomstige klanten, dat Misco zijn regels aanpast naar de fatsoensnormen, en dit doet volgens de normale Nederlandse normen en waarden voor de verkoop op afstand.

hoi Albert,

als ik wat meer gegevens van u heb kan ik dit oplossen.
Helaas heb ik geen order gegevens van u, en geen contact gegevens.

om dit misverstand op te lossen verzoek ik u toch even contact met mij op te nemen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

kimmymisco

Dit is weer een mooi staaltje van damage-control. Een goed en betrouwbaar bedrijf moet problemen van een klant via de normale weg afdoende oplossen en niet via een forum. Kortom: Het beleid van MISCO Nederland BV is kortzichtig en zeer klantonvriendelijk.

Maxiem.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MAXIEM schreef:kimmymisco

Dit is weer een mooi staaltje van damage-control. Een goed en betrouwbaar bedrijf moet problemen van een klant via de normale weg afdoende oplossen en niet via een forum. Kortom: Het beleid van MISCO Nederland BV is kortzichtig en zeer klantonvriendelijk.

Maxiem.
Dus, elk bedrijf met webcare is per definitie slecht?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Guardian72

Dat is dus een voorbarige conclusie (ut zal wel aan mun naam liggen). Als de webcare een integraal onderdeel is van het behandelen van klachten van klanten, dus!!! als die mogelijkheid ook standaard op de site staat en in de algemene voorwaarden is opgenomen, dan is dat naar mijn mening wél een goede bedrijfsfaciliteit.

Prettige feestdagen en een voorspoedig 2012 toegewenst.

Maxiem.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Punt is, ik heb met Misco nog geen echte problemen / klachten gehad die niet door hen zijn opgelost - geen ervaring met webcare..

Ik heb wel ervaring met beroerde klantenservice, mensen aan de telefoon die niets kunnen, mogen of durven - waardoor een webcare vaak een vangnet is voor mensen die anders de boot mislopen.

Albert124

Ongelezen bericht door Albert124 »

Misco schrijft:
hoi Albert,

als ik wat meer gegevens van u heb kan ik dit oplossen.
Helaas heb ik geen order gegevens van u, en geen contact gegevens.

om dit misverstand op te lossen verzoek ik u toch even contact met mij op te nemen.
Het schijnt toch moeilijk te zijn bij Misco om mijn bestelling te traceren daarom heb ik op 19-12-2011 het volgende naar Misco gemaild:

Inhoud van de mail waarin de bestelling is gedaan met daarin de artikelnummers en de prijzen zoals die in de catalogus stonden.
Klantnummer
Ordernummer
Orderdatum
Artikelnummers (2 stuks) met de aan mij berekende prijzen.
Mijn naam en adres.
Mijn e-mailadres

Naar mijn idee alle ingrediënten om het op te lossen.

Albert124

Misco wil het gaan oplossen.
Volgende mail ontving ik van Misco:

ik heb intern het e.e.a. uitgezocht.

Er zijn inderdaad wat dingen fout gegaan, wat absoluut voorkomen hadden kunnen worden.

Ik zal de Western Digital crediteren naar de catalogus prijs van 76.95 exl. Btw.
U ontvangt hier een creditnota voor.

Orderbevestigingen worden altijd gemaild, helaas was uw email adres onbekend waardoor deze niet bij u aankwam.

Onze excuses voor het ongemak,
Nog een opmerking van Albert:
Wanneer ik per e-mail een order stuur staat mijn e-mailadres in ieder geval als afzender in deze mail.

Emmy75

Albert124 schreef:Nog een opmerking van Albert:
Wanneer ik per e-mail een order stuur staat mijn e-mailadres in ieder geval als afzender in deze mail.
Sja, een beetje meedenken en pro-actief handelen bij Mispoes & Co is ver te zoeken, zoals ik al zei stond in dit topic al meer dan voldoende info om de order te kunnen traceren als ze een beetje welwillend zijn. Nu verwacht u wel heel veel hoor dat als u een e-mailtje stuurt ze dan toch zeker ook de afzender hebben. :mrgreen:

Maar ja wel fijn dat het nu eindelijk opgelost gaat worden. Jammer dat dit pas na een topic op een forum kan en men eerst moeilijk moet doen.

Albert124

Iedereen bedankt voor het meedenken en ook voor alle raadgevingen. Dit i.v.m. het door Misco met 100% verhoogde bedrag, van een bij hen aangekocht artikel.

Naar aanleiding van dit Forum heeft Misco op 22-12-2011 een creditnota gestuurd, voor het door hen te veel berekende bedrag.
Op 29-12-2011 is dit bedrag op mijn bankrekening bijgeschreven.

Het is jammer dat ik op deze manier mijn recht moest halen.
Maar we kunnen er nu een streep onder zetten.

met vriendelijke groet,
Albert

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:

Gesloten