LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jurk rafelt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mariluz1976

Jurk rafelt

Ongelezen bericht door Mariluz1976 »

Voor mijn dochter kocht ik bij een bekende webshop een dure prinsessenjurk van bijna €60,- Tijdens haar kinderverjaardagsfeestje rafelde bijna de helft van de zoom van het jurkje eraf.

Ik verwachtte een nieuwe jurk of een ander exemplaar.
Zij willen dat ik de jurk naar een coupeur breng omdat hun fabrikant het niet vergoed. De onkosten krijg ik vergoed.

Is dit redelijk? Moet ik dit accepteren?
De jurk is van zulke gevoelige stof dat ik me afvraag of het wel netjes hersteld kan worden, nu het gerafeld is.

Ook klopt het gewoon niet dat je bij een dergelijke dure jurk, niet de kwaliteit krijgt die je verwacht en daarna niet de service die je verwacht.
Wat zijn mijn opties?

berndv

Re: Jurk rafelt

Ongelezen bericht door berndv »

De service die je verwacht is mogelijk een verkeerd verwachtingspatroon. Zij zijn niet verplicht om u een nieuwe jurk te sturen. U moet het wel kostenloos kunnen laten herstellen, en dat doen ze. Ze staan hierin in hun recht.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

De webwinkel heeft het recht om de jurk te herstellen. Dit moet kosteloos en dat gebeurd ook. Andere opties zijn er niet.

Mariluz1976

Omdat de jurk van gevoelige stof (volie) is gemaakt, is de stof na het verliezen van de zoom gerafeld. Door de zoom terug te zetten op sommige plaatsen zal dit nog steeds te zien zijn, tenzij de jurk wordt ingekort.
Een compleet herstel zal dus niet mogelijk zijn.

Bovendien als het wel mogelijk zou zijn geweest: Is het dan niet de bedoeling dat zij zelf de jurk naar een coupeuse brengen i.p.v. mij dit te laten doen en ook het bedrag te laten voorschieten?

Ik vind geen echte service als je zo'n dure prinsessenjurk koopt voor je kind, dat je vervolgens zelf nog voor het herstel moet zorgen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Mariluz1976

Kennelijk is hier gewoon sprake van een produktfout, die mogelijk niet kan worden hersteld. De webshop dient dit zelf te beoordelen en zelf voor de reparatie zorg te dragen. Jij hebt als koper helemaal niets met hun fabrikant (voorschakel) te maken. Je moet dus niet akkoord gaan met hun aanbod en de jurk op hun kosten gewoon terugsturen met de schriftelijke boodschap dat als herstel niet mogelijk is (zodat de jurk weer in nieuwstaat is), je het aankoopbedrag terug eist of vervanging door dezelfde maar nieuwe jurk. Geef ook een periode aan, waarin je uitsluitsel wilt hebben (bijvoorbeeld 3 kalenderweken). Verwijs indien nodig naar het BW7 waarin het kopen op afstand wettelijk is geregeld.

Maxiem.

Mariluz1976

Dank je Maxiem. Dit sluit beter aan bij mijn (rechts)gevoel hierover.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Maxiem geeft altijd prettige antwoord, maar dat maakt ze nog niet altijd waar. De correct gang van zaken is hier:
1. Terugsturen naar de webshop voor herstel.
2. De webshop laat het product herstellen.
3. Is na herstel het product non-conform dan pas komt vervanging om de hoek kijken.
Gevoel zegt in deze niks: het recht is ook niet eerlijk, zoals velen schijnen te denken.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

60 euro voor een prinsessejurk is trouwens niets. Dat zal een rechter ook zeggen. "uw verwachtingen waren te hoog". Vraag Maxima maar eens wat ze voor haar jurkjes betalen moet. Dat is meer dan 60 euro. je hebt dus gewoon geen echte. En daar was de prijs ook naar.

MAXIEM

ArneLH

Wat een onzin Arne. Jij herhaalt precies wat er in mijn antwoord staat. Je eerste zin slaat dus nergens op. Voortaan wat beter lezen, zou ik zeggen.

Met collegiale groet.

sephora30

*dubbelpost, 2x verzonden* :D
Laatst gewijzigd door sephora30 op 08 mei 2012 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30

Bovendien als het wel mogelijk zou zijn geweest: Is het dan niet de bedoeling dat zij zelf de jurk naar een coupeuse brengen i.p.v. mij dit te laten doen en ook het bedrag te laten voorschieten?

Hier ben ik het mee eens. Je zou de jurk terug moeten sturen en zij moeten zorgen voor herstel. Is herstel niet mogelijk dan heb je recht op een nieuwe.

Is de webwinkel nergens bij aangesloten?

En 60 euro voor een prinsessenjurk is wel duur, mijn kleine meid heeft er 1 van H&M van 20 euro :D

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Je hebt gelijk MAXIEM, blijkbaar wat te snel er doorheen gegaan.

MAXIEM

ArneLH

Mijn complimenten! Jij bent een van de weinigen in dit kikkerland, die een ander gelijk kan geven. Dat is een bijzondere eigenschap, waar je zuinig op moet zijn.

Met collegiale groet, Maxiem.

Gesloten