LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jurkje besteld bij Uniqua (Loraflo), nog niets ontvangen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
WendyvanZ

Jurkje besteld bij Uniqua (Loraflo), nog niets ontvangen

Ongelezen bericht door WendyvanZ »

Op 26 april heb ik een jurkje besteld op internet naar aanleiding van een advertentie op Facebook.
Nu (begin juni) is het nog steeds volgens de track and trace code onderweg. De customer service geeft geen excuses niks. Eerst zeiden ze 12-20 dagen onderweg, in sporadische gevallen 12 weken. Nu zeggen ze dat ik de algemene voorwaarden staat dat de levering tot 16 weken kan duren.
Kan dit zomaar?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jun 2020 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

mahadma
Beste antwoord
Gekozen door WendyvanZ

Re: Jurkje besteld bij Uniqua (Loraflo), nog niets ontvangen

door mahadma » 06 jun 2020 17:34

Wendy,
Een facebook advertentie is vaak van een "dropshipper" afkomstig. In de algemene voorwaarden van dit 'bedrijf' staat o.a. "5.4 De goederen worden binnen 2-120 dagen na bevestigde ontvangst van de betaling verzonden.
De standaard levertijd is 20-30 werkdagen, in uitzonderlijke gevallen tot 16 weken, tenzij anders vermeld in de artikelomschrijving. De leverancier verzendt niet direct. De bestelling wordt door de fabrikant verzonden zodra de gehele bestelling daar op voorraad is
.". Dit is Hèt schoolvoorbeeld van een dropshipper. D.w.z. U besteld en betaalt aan pietje, pietje besteld uw (jurkje in dit geval) artikel in China bij jantje met uw n.a.w. gegevens als besteller. Vanuit China verstuurd jantje uw jurkje (hoop maar dat het past) naar Nederland. Hoop nu maar dat er geen invoerrechten/btw bij komt als het bedrag € 22,00 plus is, als de bezorger met (hopelijk) uw jurkje voor de deur staat. Als het komt en past heeft u 'mazzel'. Probeer maar niet he terug te sturen, wan versturen naar China moet op uw kosten en u krijgt gewoon geen geld retour. Ergo, google eerst even waar u besteld en betaald.

Ze erkennen al in hun voorwaarden dat ze dropshipper zijn: "Intrekking voor artikelen in doorvoer
Aangezien onze goederen vanuit Azië worden verzonden, kunnen er langere transittijden zijn waarover wij geen controle hebben. Als de goederen al op weg zijn naar u, is een herroeping niet mogelijk. Wacht tot u de goederen heeft ontvangen en stuur ze terug naar ons. Uiteraard kunt u ons vooraf informeren over uw herroeping." En dat retour sturen zou naar de verkoper/zolderkamer dropshipper moeten, maar of die ooit zijn adres geeft ...............
Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Fake Boek heeft wel vaker dit soort dubieuze aanbieders,
vele forum leden weigeren daarom nog reclame hierop serieus te nemen.

Door alle adverteerders te boycotten kun je er voor zorgen dat dit stopte....

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Wendy,
Een facebook advertentie is vaak van een "dropshipper" afkomstig. In de algemene voorwaarden van dit 'bedrijf' staat o.a. "5.4 De goederen worden binnen 2-120 dagen na bevestigde ontvangst van de betaling verzonden.
De standaard levertijd is 20-30 werkdagen, in uitzonderlijke gevallen tot 16 weken, tenzij anders vermeld in de artikelomschrijving. De leverancier verzendt niet direct. De bestelling wordt door de fabrikant verzonden zodra de gehele bestelling daar op voorraad is
.". Dit is Hèt schoolvoorbeeld van een dropshipper. D.w.z. U besteld en betaalt aan pietje, pietje besteld uw (jurkje in dit geval) artikel in China bij jantje met uw n.a.w. gegevens als besteller. Vanuit China verstuurd jantje uw jurkje (hoop maar dat het past) naar Nederland. Hoop nu maar dat er geen invoerrechten/btw bij komt als het bedrag € 22,00 plus is, als de bezorger met (hopelijk) uw jurkje voor de deur staat. Als het komt en past heeft u 'mazzel'. Probeer maar niet he terug te sturen, wan versturen naar China moet op uw kosten en u krijgt gewoon geen geld retour. Ergo, google eerst even waar u besteld en betaald.

Ze erkennen al in hun voorwaarden dat ze dropshipper zijn: "Intrekking voor artikelen in doorvoer
Aangezien onze goederen vanuit Azië worden verzonden, kunnen er langere transittijden zijn waarover wij geen controle hebben. Als de goederen al op weg zijn naar u, is een herroeping niet mogelijk. Wacht tot u de goederen heeft ontvangen en stuur ze terug naar ons. Uiteraard kunt u ons vooraf informeren over uw herroeping." En dat retour sturen zou naar de verkoper/zolderkamer dropshipper moeten, maar of die ooit zijn adres geeft ...............

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waar heeft u gekocht? Ik kan geen KVK gegevens vinden, geen contactgegevens en ook niets van het bedrijf. Dat moet zichtbaar staan op elke Nederlandse webshop.
Als dat al ontbreekt, waarom daar gaan bestellen dan?

WendyvanZ

Ongelezen bericht door WendyvanZ »

Ik ben te goed van vertrouwen en geen zin in een speurtocht vooraf. Dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Ik ga nu beter opletten.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

WendyvanZ schreef:
07 jun 2020 11:25
Ik ben te goed van vertrouwen en geen zin in een speurtocht vooraf. Dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Ik ga nu beter opletten.
Dat is in ieder geval een eerlijk antwoord.
Eigenlijk een verademing in de huidige tijd waarin bijna iedereen de schuld legt bij een ander.

(Wilde ik even gezegd hebben).

v.d.Heyden

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Volledig eens met mijn voorganger!

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helaas zijn er op het moment zoveel van deze dropship knuppeltjes actief dat u echt goed moet controleren of beter nog helemaal niet via een facebook advertentie kopen

noor.van-welsen

Ongelezen bericht door noor.van-welsen »

Ook ìk ben zo dom geweest om (maar liefst 2!) jurkjes te bestellen via zo'n Facebook advertentie. Na 2 maanden wel ontvangen, maar een maat L valt als een maatje XS. In ieder geval lijkt het niet op de foto. Terugsturen naar China (wist ik niet) kost €29,50 en dan maar afwachten of je het geld terug krijgt.
Geen optie dus. Dure les, ik bestel nooit meer iets van zo'n site voordat ik het gecheckt heb. Ik baal er natuurlijk wel van.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

noor.van-welsen schreef:
07 jun 2020 16:09
Ook ìk ben zo dom geweest om (maar liefst 2!) jurkjes te bestellen via zo'n Facebook advertentie. Na 2 maanden wel ontvangen, maar een maat L valt als een maatje XS. In ieder geval lijkt het niet op de foto. Terugsturen naar China (wist ik niet) kost €29,50 en dan maar afwachten of je het geld terug krijgt.
Geen optie dus. Dure les, ik bestel nooit meer iets van zo'n site voordat ik het gecheckt heb. Ik baal er natuurlijk wel van.
Als je rechtstreeks bij Alie koopt ben je beter beschermd dan via een dropshipper. :D

noor.van-welsen

Het gaat ook om de kwaliteit en pasvorm. De maten vallen erg klein, dus let daar op, ook als je bij Alie bestelt.

noor.van-welsen

Ik heb deze mail gehad van Loraflo:

Hallo,
Het hoofdkantoor en de productie van het bedrijf zijn gevestigd in China.
Wij hebben geen vestiging in Europa.
Voor een terugbetaling moeten de goederen worden teruggestuurd naar het door ons opgegeven adres. In Duitsland is er alleen het postkantoor waar de pakketten worden verwerkt en met internationaal transport worden verzonden. Dit pakketkantoor heeft echter NIET met ons bedrijf te maken. Als alternatief kunnen wij u een terugbetaling van 20% aanbieden als u de goederen behoudt.
Met vriendelijke groeten

Een bedrag van €14 terug gehad en ik heb eieren voor mijn geld gekozen; een doekje voor het bloeden. Voortaan gewoon weer in stenen winkels kopen of (nederlandse) webwinkels met betrouwbaar keurmerk.

sake1987

noor.van-welsen schreef:
08 jun 2020 12:56
Ik heb deze mail gehad van Loraflo:

Hallo,
Het hoofdkantoor en de productie van het bedrijf zijn gevestigd in China.
Wij hebben geen vestiging in Europa.
Voor een terugbetaling moeten de goederen worden teruggestuurd naar het door ons opgegeven adres. In Duitsland is er alleen het postkantoor waar de pakketten worden verwerkt en met internationaal transport worden verzonden. Dit pakketkantoor heeft echter NIET met ons bedrijf te maken. Als alternatief kunnen wij u een terugbetaling van 20% aanbieden als u de goederen behoudt.
Met vriendelijke groeten

Een bedrag van €14 terug gehad en ik heb eieren voor mijn geld gekozen; een doekje voor het bloeden. Voortaan gewoon weer in stenen winkels kopen of (nederlandse) webwinkels met betrouwbaar keurmerk.
Of rechtstreeks bij AliExpress

pedro714

Ongelezen bericht door pedro714 »

Een gratis tip: zie je m.n. op facebook een leuke aanbieding dan is dit in de meeste gevallen van een z.g. "dropshipper". U besteld en betaald de order. Na ontvangst betaling stuurt de "verkoper/dropshipper" de order door naar de leverancier in China. Deze verstuurd na meestal tussen de 4-10 weken het product naar U. Op de verpakking e.d. geen aanwijzing wie het product heeft verstuurd....de chinees dus.... Nu de tip: installeer de app van Alie express op je telefoon. Als je hem opent zie je rechtsboven (klein) een cameraatje. Klik op de camera en fotografeer het - leuke - product. Alie zoekt hem op en je krijgt direct de echte prijs en condities te zien. Vaan 400 tot 600% goedkoper. Leuk voorbeeld: op facebook veel reclame voor draadloos oplaadsnoertje van je telefoon. Van €. 39,95 voor nu...........jaja €. 16,95 en gratis verzonden. Bij Alie express: vanaf €. 0,73 incl. verzending.

pedro714

Ongelezen bericht door pedro714 »

In aanvulling op bovenstaand artikel: ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met Alie express en met Light in the box. denk totaal toch wel zo'n 100 keer iets te hebben besteld. Altijd keurig gekregen. Niet alles is kwalitatief wat je ervan verwacht maar 75% wel. De levertijd van 6-10 weken moet je maar voor lief nemen. Kleding zou ik niet kopen bij de chinezen, schoenen ook niet. Maatvoering wijkt teveel af, is meestal te klein. Overigens, trouwjapons zijn echt ongelooflijk goedkoop en bij het goed hanteren van de maattabel, kun je die gerust kopen. Voor€. 125,00 koop je een prachtige trouwjurk.

sake1987

breien schreef:
09 jun 2020 07:54
Bij de Zeeman hadden ze ooit trouwjurken voor €29.99.
Gewoon bij de stenen winkel en dus zonder die vervelende levertijd.
https://www.zeeman.com/nl/trouwjurk/
Dat was een eenmalige aanbieding in 2016, bij AliExpress continu. Je moet alleen alles ruim te voren bestellen

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

breien schreef:
09 jun 2020 07:54
Bij de Zeeman hadden ze ooit trouwjurken voor €29.99.
Gewoon bij de stenen winkel en dus zonder die vervelende levertijd.
https://www.zeeman.com/nl/trouwjurk/
De lange rij voor de winkel en een knokpartij om er eentje te kunnen krijgen moest je wel voor lief nemen. Of daarna de hoofdprijs betalen op Markplaats.

Gesloten