LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijk uit met bonnen en vouchers van Zalando

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
daandejong

Kijk uit met bonnen en vouchers van Zalando

Ongelezen bericht door daandejong »

Wanneer je iets koopt bij zalando en betaalt met een geldige voucher en dat terugstuurt, dan geeft Zalando geen nieuwe bon of nieuw tegoed. Wat ze wel doen is dat ze heractiveren in hun systeem de ingewisselde bon, waarbij de vervaldatum niet aangepast wordt.

Als je dus, zoals ik, 3 weken voor de vervaldatum iets bestelt en dit terugstuurt. Dan krijg je na een paar dagen een e-mail met een code. Als je dan later een nieuwe bestelling wilt doen blijkt die code opeens verlopen te zijn en beroept zalando zich op de verloopdatum van de initiële voucher.

En dat terwijl de terugzendtermijn 100 dagen is...

Emmy75

Re: Kijk uit met bonnen en vouchers van Zalando

Ongelezen bericht door Emmy75 »

daandejong schreef:Wanneer je iets koopt bij zalando en betaalt met een geldige voucher en dat terugstuurt, dan geeft Zalando geen nieuwe bon of nieuw tegoed. Wat ze wel doen is dat ze heractiveren in hun systeem de ingewisselde bon, waarbij de vervaldatum niet aangepast wordt.
Op zich best begrijpelijk anders zou iedereen maar heel makkelijk geldigheid van de bon kunnen verlengen tot in lengte van jaren.

daandejong

Ongelezen bericht door daandejong »

@emmy75 - een aanvulling dan nog:

Zalando hanteert een terugzendtermijn is 100 dagen.

Wat vindt jij dan dat Zalando moet doen wanneer een bestelling wordt geretourneerd na de vervaldatum van de initiële voucher?

Zoals het nu is neemt zalando dan wel de producten terug, maar ontvangt de consument geen nieuwe voucher.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

daandejong schreef:@emmy75 - een aanvulling dan nog:

Zalando hanteert een terugzendtermijn is 100 dagen.
Dat schreef u de eerste keer toch ook al ?
Verandert op zich weinig aan mijn mening.. anders zouden mensen de geldigheidsduur van de tegoedbon blijven verlengen. Iets bestellen dat ze niet willen en 2 en een halve maand later eens terugsturen. Hebben ze toch alweer zoveel tijd gewonnen om te kijken of ze iets leuks zien.
daandejong schreef: Wat vindt jij dan dat Zalando moet doen wanneer een bestelling wordt geretourneerd na de vervaldatum van de initiële voucher?

Zoals het nu is neemt zalando dan wel de producten terug, maar ontvangt de consument geen nieuwe voucher.
Ik zou het wel wat handiger vinden als mensen vouchers iets eerder besteden dan zo kort op de vervaldatum. Maargoed ik schreef in 1e instantie dan ook dat ik het "op zich" wel begrijpelijk vind; ik zou het namelijk wel netjes vinden als zalando de geldigheidsduur iets verlengt na een bestelling en retourzending. Waarbij ik wel vind dat ze dit dus niet hoeven te doen als iemand overduidelijk van die 100 dgn ge(mis)bruik maakt om de bon te verlengen. Ze hoeven naar mijn mening geen nieuwe bon af te geven met eenzelfde termijn als de oude geldig was.

Dat zij een 100 dagen retour policy hebben, wil natuurlijk niet zeggen dat men daar (die volle termijn) altijd maar gebruik van moet maken. Doorgaans weet men echt wel veel eerder of men het product (afgaande op het assortiment) wenst te behouden of niet. Vaak is het product ontvangen, passen, beslissen en dan ook maar afhandelen ipv nog een maandje of 2 laten liggen. Wat ik hiermee bedoel is product kort voor geldigheid vervalt, bestellen en retourneren (binnen een week of 2) dan is het redelijk de termijn van de voucher iets te verlengen maar nooit meer dan de termijn dat de bon nog geldig was op het moment van bestellen. In uw geval met 3 weken na retourzending lijkt me meer dan redelijk. Maar bestellen en na 90 dagen retourneren om dan weer met die 3 weken te verlengen, hmm nee zo ver hoeven ze niet te gaan.

Desalniettemin, ik ben geen fan van Zalando. Ik heb er nog nooit iets besteld. Dit begon al met die vreselijke reclames (allemaal van zalando) welke ik verschrikkelijk vind. Vervolgens een aantal andere forumperikelen gelezen waardoor ik al helemaal zoiets heb van er niet te gaan bestellen.

Gesloten