LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice van Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Sixerdude
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 aug 2005 22:47

Klantenservice van Wehkamp

Ongelezen bericht door Sixerdude »

Ik heb een bijzonder vervelende maar ook vreemde ervaring met de klantenservice van Wehkamp. Ik heb vorig jaar voor mijn ouders een bankstel besteld bij Wehkamp. Op mijn advies, want mijn ouders, die op leeftijd zijn, vinden dat je je meubels niet bij Wehkamp moet bestellen. Ze bestelden liever bij de vaste meubelzaak in de eigen omgeving. Dat bankstel is in juni 2004 toch door mij voor mijn ouders besteld (wegens afleveringsadres wel op klantnummer van mijn ouders). Nu dik een jaar later beginnen de leuningen van dat bankstel raar te verkleuren. De stoelen zijn rood-brique, maar beginnen op de armleuningen de kleur te verliezen. Het is geen gezicht. Ik heb mijn klacht telefonisch gemeld. Mijn ouders krijgen een paar dagen laten een brief thuis waarin de klacht op voorhand wordt afgewezen. Ze verwijzen naar hun voorwaarden en refereren aan een bepaling waarin staat: "Verkleuren of afwijkingen van ondergeschikte aard die technisch niet te voorkomen zijn en volgens het handelsgebruik algemeen worden aanvaard". Maar deze verkleuring zijn wat mij betreft niet van ondergeschikte aard. Ik waag er nog maar eens een email aan. De volgende dag opnieuw een brief. Wehkamp wil wel komen kijken, maar dan moeten mijn ouders eerst de brief ondertekend terugsturen. In die brief moeten mijn ouders bevestigen dat als de bezoekende servicemedewerker de klacht niet als gegrond aanvaardt, dat mijn ouders 68,- Euro moeten betalen. Ik sta perplex. Zo ga je toch niet met je klanten om. Je levert een product, je staat in voor de kwaliteit en als er wat is, ga je in eerste instantie uit van de serieusheid van klanten. Kennelijk heeft Wehkamp veel klanten die ongegrond klagen, maar daar wil ik niet de dupe van zijn op voorhand. Ik stuur vervolgens een erg boze mail, maar krijg alleen de reactie dat ze de klacht alleen willen behandelen als ik de brief ondertekend retourneer.

Mijn vraag is of Wehkamp op deze manier met de wijze van klachtbehandeling om mag gaan. Ik kan me voorstellen dat als er onterecht en te gemakkelijk geklaagd wordt, dat Wehkamp dan achteraf een nota stuurt. Maar op voorhand uitgaan van de onnozelheid van klanten en mijn ouders een dergelijk convenant willen laten ondertekenen, dat gaat mij te ver.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Klantenservice van Wehkamp

Ongelezen bericht door NAK »

Sixerdude,

Het klinkt cliché matig, maar had maar naar je ouders geluisterd.

Nu het probleem. Lees eerst hun leveringsvoorwaarden eens goed door.
Controleer hoe lang de garantie termijn is, van zowel de leverancier (Wehkamp) alsmede de fabrikant (????).

Schrijf daarna een aangetekende brief, aan Wehkamp, met daarin nogmaals de klacht en stel voor binnen welke termijn jij een oplossing verwacht.
Voldoen ze daar niet aan dan een brief schrijven aan Stichting de Ombudsman met het verzoek dat zij je verder helpen.

Succes

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Klantenservice van Wehkamp

Ongelezen bericht door vladja »

De ombudsman behandelt zaken die overheden betreffen. Wehkamp is geen overheidsinstantie. Mogelijk is Wehkamp aangesloten bij een branche organisatie voor postorderbedrijven.

Daar zou u dan een klacht kunnen indienen, nadat u Wehkamp in gebreke heeft gesteld.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Klantenservice van Wehkamp

Ongelezen bericht door NAK »

vladja
De ombudsman behandelt zaken die overheden betreffen. Wehkamp is geen overheidsinstantie. Mogelijk is Wehkamp aangesloten bij een branche organisatie voor postorderbedrijven
Wat jij in de Quote bedoeld is de Nationale Ombudsman.

Ik schrijf duidelijk Stichting de Ombudsman. :lol:

Dus........ :oops: [/quote]

mussy
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2005 17:57

Re: Klantenservice van Wehkamp

Ongelezen bericht door mussy »

nou ik heb bij wehkamp ook zoiets raars meegemaakt. ik vind de klantenservice echt wassenneus. ik bestelde een collier voor mijn vriend ,verassing voor zijn verjaardag. kreeg ik eerst een brief of ik alvast 49, euro over wilde maken. die zou ik direkt terugkrijgen als ik het collier niet wilde behouden. nou zo gezegd zo gedaan na 3 dagen kreeg ik een smsje dat ik mijn bestelling op kon gaan halen bij het kiala punt wat ik gekozen had.
nou dezelfde dag nog heb ik het weer terug gebracht want het voldeed niet aan mijn eisen. na 2 weken had ik mijn geld nog niet terug op mijn rekening, dus ik dacht ff bellen. de vrouw die ik aan de telefoon kreeg zei me dat ik diezelfde week het geld nog op mijn rekening zou krijgen.
nou vrijdags dus nog niks. ik bel maandag weer op en toen kreeg ik te horen dat het zeker 2 weken duurt voor het weer terug in het magazijn is en ze hadden het nog niet ontvangen.dit vondt ik zeer vreemd en ben toen via internet op het kiala punt gaan kijken waar mijn pakketje zich bevond en wat schept mijn verbazing het was 5 aug. al opgehaald
dus ik weer een week gewacht en nog steeds geen geld op mijn rek.
ik weer gebeld en kreeg toen te horen dat het nog steeds niet geariveerd was ik zei nou dat is vreemd want ik heb gekeken en het is 5 aug. door jullie opgehaald. toen kreeg ik als antwoord dat het met de vakantie periode wel wat langer duurt voor het in het magazijn weer is teruggeboekt. dus je begrijpt wel dat ik ontzettend boos ben maar ja dat helpt toch niet . ik weet wel dat ik nooit meer iets via een postorderbedrijf bestel.

Gesloten