LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantvriendelijkheid Mexx ver te zoeken

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
r.kwant

Klantvriendelijkheid Mexx ver te zoeken

Ongelezen bericht door r.kwant »

Klantvriendelijkheid Mexx ver te zoeken:

Afgelopen vrijdag hebben wij een "laatste waarschuwing!" ontvangen van het Mexx incassobureau: Arvato, en waren bijzonder geschokt van dit dreigement.

We hebben afgelopen zomer een rondreis gemaakt en zijn ruim zes weken in het buitenland geweest. Zowel de factuur als aanmaning zijn in deze periode bezorgt.
Toen we thuiskwamen lag er een aanmaning op de deurmat. We hebben direct het oorspronkelijke bedrag overgemaakt naar Mexx, en een dag later contact gehad met Arvato (het incassobureau).
De mannelijke medewerker van Arvato begreep de situatie en gaf aan dat het wat hem betreft afgehandeld was aangezien het bedrag al netjes betaald was aan Mexx.
Na dit telefoongesprek hebben wij tot 21-9-2012 geen enkele email, brief, telefoon of wat dan ook ontvangen van Mexx of Arvato.
Afgelopen vrijdag, dus zo'n twee maanden later kregen we een dreigmail van Arvato voor iets dat al lang afgehandeld was. We zijn hier erg van geschrokken aangezien wij nog nooit in aanraking zijn geweest met een deurwaarder of incassobureau.

Wat het daarnaast helemaal zuur maakt is dat wij al jaren een goede klant van Mexx zijn, zowel in de filialen als in de webshop. Mijn vrouw heeft als "bewijs van goed gedrag" de welbekende "Mexx SILK card" welke je ontvangt bij bestedingen van meer dan 600 euro per jaar. De praktijk leert dat we daar ver overheen gingen.
Als je jaarlijks vele honderden euro's uitgeeft bij een bedrijf, om vervolgens na één incident (waar we eigenlijk niet eens heel veel aan konden doen) een incassobureau van op je dak krijgt, komt dit op een bijzonder trouwe klant heel respectloos over.

Ik heb een nette mail naar Mexx gestuurd met de vraag of dit wel helemaal de manier was om een trouwe klant te bedienen, maar kreeg geen enkele reactie.

Voor ons dus een heel duidelijk antwoord: We geven geen cent meer uit bij Mexx. Heel jammer, maar ook verbazend hoe een bedrijf in deze tijd zo met klanten om gaat.

Emmy75

Re: Klantvriendelijkheid Mexx ver te zoeken

Ongelezen bericht door Emmy75 »

r.kwant schreef:Klantvriendelijkheid Mexx ver te zoeken:

Afgelopen vrijdag hebben wij een "laatste waarschuwing!" ontvangen van het Mexx incassobureau: Arvato, en waren bijzonder geschokt van dit dreigement.

We hebben afgelopen zomer een rondreis gemaakt en zijn ruim zes weken in het buitenland geweest. Zowel de factuur als aanmaning zijn in deze periode bezorgt.
Toen we thuiskwamen lag er een aanmaning op de deurmat. We hebben direct het oorspronkelijke bedrag overgemaakt naar Mexx, en een dag later contact gehad met Arvato (het incassobureau).
De mannelijke medewerker van Arvato begreep de situatie en gaf aan dat het wat hem betreft afgehandeld was aangezien het bedrag al netjes betaald was aan Mexx.
Na dit telefoongesprek hebben wij tot 21-9-2012 geen enkele email, brief, telefoon of wat dan ook ontvangen van Mexx of Arvato.
Afgelopen vrijdag, dus zo'n twee maanden later kregen we een dreigmail van Arvato voor iets dat al lang afgehandeld was. We zijn hier erg van geschrokken aangezien wij nog nooit in aanraking zijn geweest met een deurwaarder of incassobureau.

Wat het daarnaast helemaal zuur maakt is dat wij al jaren een goede klant van Mexx zijn, zowel in de filialen als in de webshop. Mijn vrouw heeft als "bewijs van goed gedrag" de welbekende "Mexx SILK card" welke je ontvangt bij bestedingen van meer dan 600 euro per jaar. De praktijk leert dat we daar ver overheen gingen.
Als je jaarlijks vele honderden euro's uitgeeft bij een bedrijf, om vervolgens na één incident (waar we eigenlijk niet eens heel veel aan konden doen) een incassobureau van op je dak krijgt, komt dit op een bijzonder trouwe klant heel respectloos over.

Ik heb een nette mail naar Mexx gestuurd met de vraag of dit wel helemaal de manier was om een trouwe klant te bedienen, maar kreeg geen enkele reactie.

Voor ons dus een heel duidelijk antwoord: We geven geen cent meer uit bij Mexx. Heel jammer, maar ook verbazend hoe een bedrijf in deze tijd zo met klanten om gaat.
Ik vraag me af waarom u of uw vrouw er niet zo heel veel aan konden doen. Dus omdat u 6 weken op vakantie gaat moet een winkel maar 2 maanden wachten op het geld en herinneringen sturen en kosten maken. Kennelijk is er wel een bestelling gedaan voordat u op vakantie ging, kennelijk is het product wel ontvangen voordat u op vakantie ging. Blijkbaar bent u goede klant van dit bedrijf, dan zal het bankrekeningnummer van deze firma ook niet geheel onbekend zijn. U had ook kunnen weten wat er betaald moest worden.

De vakantie zal toch ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. U had net zo makkelijk even kunnen betalen ovv het klantnummer oid alvorens op vakantie te gaan of in ieder geval een betaalafspraak per mail maken.

Ja de webwinkel had zich anders kunnen opstellen, maar u had zich ook als betere klant kunnen gedragen.

Nee ik werk niet bij Mexx en heb er ook geen aandelen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn vrouw heeft als "bewijs van goed gedrag" de welbekende "Mexx SILK card" welke je ontvangt bij bestedingen van meer dan 600 euro per jaar. De praktijk leert dat we daar ver overheen gingen.
Dit is uiteraard geen bewijs van goed gedrag, maar een 'bewijs' dat je 600 euro of meer daar uitgeeft. Niks meer, niks minder,niks anders. En als je denkt dat 600 euro besteden ook 600 euro winst voor de winkel is, vergis je je mooi. Er wordt minder aan je verdient dan je blijkbaar denkt.

Zie het zo: jij was degene die te laat was met betalen - dan zul je zelf voor de gevolgen op moeten draaien. Je opmerking betreffende een niet bestaand bewijs van goed gedrag lijkt er op te wijzen dat je geen enkel zinnig argument hebt om de oorzaak van het probleem bij hen te leggen.

Het enige wat ik je kan adviseren is: neem even contact op, en probeer het zo goed mogelijk op te lossen. Hier op het forum kunnen wij daar verder niets in betekenen.

Overigens: je hebt de betaling aan Mexx gedaan, niet aan het incassoburo (Arvato). Het zou kunnen dat het daar op een of andere manier mis ging. Ik bedoel dus dat het probleem niet bij Mexx hoeft te liggen, maar dat je het bij het incassoburo moet zoeken. En het zou ook zomaar kunnen dat het incassoburo nu de incassokosten wil innen, zonder dus het bedrag van de oorspronkelijke nota. Kun je daar nog iets duidelijker in zijn?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Emmy75, nee, ik werk niet bij Mexx en heb ook geen aandelen. :lol:
Maar ben het helemaal met je betoog eens: kopen en betalen lijkt me een voor de hand liggender oplossing dan kopen en een hele tijd "uit beeld" zijn.

Gesloten