LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kleineprijsjes.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kayleigh

Re: kleineprijsjes.com

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Kan hier eigenlijk best boos over worden. Ze hebben m'n geld, zijn van hun oude en kapotte zooi af en proberen nu door middel van andere namen om integer over te komen. Jakkes, als je als bedrijf toch zo je geld moet verdienen. Diep triest.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Is inderdaad diep triest.

De winkelier weet donders goed wat hij naar jouw verstuurd heeft.
Zelfs wat de staat van het product die hij naar jouw gestuurd heeft.

Als hij ballen had, dan had hij jouw excuses aangeboden en een nieuw product gratis opgestuurd.

Hij wilde gewoon van de oude troep af.
En dat doe je als winkelier zijnde niet.

Het is bekend dat ik ook een detaillist ben, maar hier heb ik totaal geen woorden voor.

Dit doe je niet.

En als het product niet verstuurd had mogen worden, moet hij dat gewoon zeggen en zijn excuses aanbieden.

Als je als detaillist een fout maakt, moet je dat gewoon eerlijk tegen de klant zeggen en het in orde maken.
Eerlijkheid duurt het langst, alleen hebben sommige dat niet in de gaten.

En dan inderdaad onder een andere naam zijn straatje schoonvegen is helemaal het toppunt van een plaat voor de kop hebben! (kots)

Als hij zich goed wilt presenteren, dan moet hij onder zijn eigen naam zijn excuses aanbieden en jouw gratis een nieuwe waslijn toesturen.

Want over welke prijzen hebben we het?
Het gaat nergens over.

Kayleigh

Laten we het er maar op houden dat ik blij ben dat ik voor 'maar' 18 euro het schip in gegaan ben en het op leergeld houden. Heb gelukkig inmiddels een perfect werkend product, maar dat hele hier 'het straatje schoon willen vegen' onder allemaal valse identiteiten nadat ze me notabene gewoon getild hebben maakt me woest.

Gelukkig is maar een klein deel van de detaillisten zo en is de rest wel integer.

Kayleigh

Toch frappant dat kleinprijsjes.com niet meer onder hun eigen naam reageren nu ... geeft je te denken.

Gasssst

Ongelezen bericht door Gasssst »

Laten we het er maar op houden dat ik blij ben dat ik voor 'maar' 18 euro het schip in gegaan ben en het op leergeld houden.
Zoals ik al eerder geschreven heb had u de kosten tot 6,20 kunnen beperken door de koop te annuleren en het hele aankoopbedrag inclusief de verzendkosten terug te eisen. Alleen de retourkosten waren dan voor uw rekening gekomen, maar zelfs daar valt over te procederen vanwege het leveren van een ondeugdelijk produkt. Alleen het invorderen van deze retourkosten zouden hoger uitvallen dan deze 6,20.

Maar er zijn meer kenmerken op basis waarvan mensen deze ondernemer beter kunnen mijden. Zo ontbreekt het thuiswinkellogo, of welk logo dan ook en het is aan te nemen dat deze winkel bij geen enkele brancheorganisatie is aangesloten waar verhaal kan worden gehaald of klachten kunnen worden gedeponeerd.

Verder is deze ondernemer er zich blijkbaar niet van bewust dat hij via koop op afstand zijn overeenkomsten sluit. De algemene voorwaarden staan vol vernietigbare bedingen die aangeven dat de ondernemer geen idee heeft wat zijn juridische positie is
-Het vragen om volledige vooruitbetaling is in strijd met de wet
-Het annuleren van een bestelling kan niet binnen 24 uur maar tot 7 werkdagen na ontvangst
-Het risico van transportschade bij de verzending leggen bij de besteller is onwettig

Voorts ontbreken er nog vele zaken in de voorwaarden, zoals toepasselijkheid, behandeling van geschillen, toepasselijk recht, arrondissementsbepalingen, totstandkoming van de overeenkomst en leveringstermijn komen er niet in voor. Het is niet een door de branchevereniging opgesteld document en dat blijkt niet in de laatste plaats uit de grote hoeveelheid spelfouten.

De totale indruk is niet die van oplichting maar van goedbedoelde huisvlijt die op geen enkele manier een juridische toets zou doorstaan. Zowel voor potentiële klanten als voor de webondernemer zelf zou het aan te raden zijn geen zaken met elkaar te doen totdat het een en ander goed op orde is om toekomstige juridische conflicten te voorkomen.

Ik ben het met u eens dat het er alle schijn van heeft dat de ondernemer zich hier heeft geregistreerd om zichzelf vrij te komen pleiten. Energie die hij beter kan aanwenden om zijn zaken beter op orde te brengen om dit soort aanvaringen in de toekomst te kunnen voorkomen.

Kayleigh

Dan is het handig dat er zulke forums bestaan waar je informatie over een bedrijf kunt krijgen en kunt zien hoe er met klanten en aankopen omgegaan word.

Bikerbitch

Ongelezen bericht door Bikerbitch »

Kaleigh, is dit nog steeds niet opgelost?

Probeer het eens bij belazerdophetnet.nl

vr.gr. Bikerbitch

Kayleigh

Nee, en dat zal niet opgelost worden ook vermoed ik. Begin te vermoeden dat het geen echt bedrijf is maar meer gewoon een stelletje wat partikulier een website even gauw in elkaar geflanst heeft en wil overkomen als bedrijf om zo hun ouwe zooi te verkopen.

Bedankt voor de link ... zal er eens kijken! Dit soort 'bedrijfjes' moeten gewoon niet lang bestaan.

Gesloten