LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kleineprijsjes.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kayleigh

kleineprijsjes.com

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Ik heb bij www.kleineprijsjes.com een camping artikel besteld (waslijn met 15 meter rolsysteem) kreeg hem vrij snel geleverd, viel op dat het al een oude doos was maarja, maar na het ophangen bleek de lijn volledig geblokkeerd te zijn nadat hij 4 meter uit was getrokken en het plastic was zo oud dat het onder je handen afbrokkelde, hij kan dus zo ongebruikt de kliko in.

Heb ze gemailed en kreeg te horen dat ik hem maar op eigen kosten op moest sturen en dan zou hij wel 'gerepareerd' worden. Aangezien ik al verzendkosten had betaald zou dat dus €12,40 in totaal aan verzending worden voor een artikel van €11,99 euro wat al kapot was toen ik hem kreeg. Lekkere manier van met klanten omgaan.

Wat zegt de wet hierover?

jolex

Re: kleineprijsjes.com

Ongelezen bericht door jolex »

Heb al vaker iets besteld bij deze webwinkel en heb altijd alles snel en in goede staat ontvangen. Afhandeling is altijd keurig

Kayleigh

Heb email contact gehad met ze en afgezien van het zelf retour sturen, waardoor ik onredelijk veel kwijt zou zijn, hebben ze geen enkele oplossing aangedragen of zelfs maar geprobeerd een oplossing te zoeken. Heb op mijn laatste email gewoon geen reactie meer gehad. Artikel is inmiddels maar weggegooid en had het geld dus ook weg kunnen gooien. 18 euro zo de prullenbak in.

Nee, hele dikke duim naar beneden voor dit bedrijf.

Gasssst

Ongelezen bericht door Gasssst »

Het weggooien van het produkt is niet de beste oplossing geweest. Bij een koop op afstand waarvan hier sprake is heeft u als koper het recht om nog tot 7 dagen na ontvangst de overeenkomst te ontbinden, het artikel terug te sturen en het volledige bedrag terug te eisen. Alleen de retourkosten waren dan voor uw rekening geweest.
U stelt dat het artikel defect was, maar het recht tot ontbinding heeft u zonder opgave van redenen. Dat u hem op eigen kosten had terug moeten sturen is juist, maar dat u daarop met een 'reparatie' genoegen zou moeten nemen niet.

Door deze bijzondere rechtsbescherming die de consument op afstand heeft, moet een webwinkel wel extra zijn best doen om het de klanten naar de zin te maken, wil hij niet met hoge kosten worden geconfronteerd. Het is jammer dat u zich niet eerder heeft verdiept in uw rechtspositie, want door uw handelen bent u nu extra kosten kwijt en is er een webwinkel die het zich weer wat langer kan permitteren ondeugdelijk ongezien materiaal te leveren. Twee zaken waarvoor de wetgever om deze te voorkomen nu juist BW 7 artikel 46a e.v. voor recht heeft verklaard.

De zin van de reactie van jolex ontgaat mij. Mag deze webwinkel best een keer rommel versturen omdat u altijd netjes wordt behandeld? Mag de topicstarter niet klagen over een ondeugdelijk produkt omdat u meerdere produkten in goede staat hebt ontvangen? Of denkt u dat het verhaal van de topicstarter onwaar is gezien uw eigen ervaringen? Hoe staan uw ervaringen in relatie tot het topiconderwerp?

www.kleineprijsjes.com

Ongelezen bericht door www.kleineprijsjes.com »

Wij hebben mevrouw meerdere malen gevraagd het artikel te retourneren naar onze service afdeling voor reparatie of indien nodig vervanging.
Mevrouw heeft hier vanaf gezien.

afdeling verkoop
www.kleineprijsjes.com

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@
Wij hebben mevrouw meerdere malen gevraagd het artikel te retourneren naar onze service afdeling voor reparatie of indien nodig vervanging.
Mevrouw heeft hier vanaf gezien.
Het lijkt mij heel wat verstandiger om direkt het goede artikel aan de klant te sturen. Daar wordt immers voor betaald!!! Zouden jullie de retourverzendkosten ook vergoeden???, ik denk het niet maar als dat anders is, dan hoor ik dat wel. Wel is het zo dat ik deze firma in mijn bestand heb opgenomen, zodat ik consumenten adequaat kan adviseren om er wel of niet te bestellen.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Kayleigh

Neen, ik heb aangegeven dat ik onredelijk veel geld kwijt zou zijn aan verzendkosten (2 maal €6,20) voor een artikel van €11,99, wat oud en kapot bij mij arriveerde en wat ongebruikt weggooid kon worden. Er werd mij geen enkele andere oplossing aangedragen dan weer zelf te betalen voor pakketpost. In plaats van weer 6,20 uit te geven aan verzending heb ik er nu maar geld bijgelegd en bij iemand anders een deugdelijk apparaat gekocht.

Dit artikel had niet gerepareerd kunnen worden - dit heb ik u ook meerdere malen verteld - aangezien het al zo oud was dat het plastic onder je handen afbrokkelde (de doos was zelfs al verkleurd/vergeeld) en uw enige reactie was was dat de artikelen met een voor de klant onzichtbaar kenmerk verzonden werden en dus volgens u in perfecte staat verkeerde, maar een kenmerk wat jullie eraan geven zegt niets over de (feitlijk desolate) staat waarin het artikel verkeerde.

Dit artikel had nooit in deze staat verkocht mogen worden aan mij of wie dan ook. Het is dan ook niet redelijk van mij te verlangen dat ik voor een oud artikel €12,40 aan verzending alleen al moet bekostigen omdat u om te beginnen al nooit kapotte artikelen had mogen verkopen.

Hele erge dikke duim naar beneden voor uw artikel en al helemaal voor uw service.
Laatst gewijzigd door Kayleigh op 03 jun 2007 19:27, 3 keer totaal gewijzigd.

Kayleigh

Nee Maxiem, ik moest het op eigen kosten retour zenden, waardoor ik dan alleen al €12,40 aan verzendkosten kwijt zou zijn voor een oud artikel wat €11,99 was en mij in abominabel slechte staat toegezonden werd.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als www.kleineprijsjes.com de verzendkosten zou vergoeden, dan zou dat geen probleem moeten zijn.

Aan de andere kant als www.kleineprijsjes.com de verzendkosten niet wil of wilde vergoeden dan is wat je gedaan hebt helaas de enige goede beslissing.

Weggooien en je verlies nemen.

Tuurlijk is het zonde van het geld, maar je bent er wel wijzer van geworden.

Kayleigh

Daarom heb ik hem maar weggooid. Vond het wel jammer van die €18,20 die ik net zo goed in de fik had kunnen steken, maar zag het niet zitten om het artikel terug te moeten sturen voor weer eens €6,20 om dan uiteindelijk de €11,99 vergoed te krijgen. Volslagen maf. Precies zoals je zegt, het is leergeld. Zal er nooit meer iets kopen en het ook niemand aanraden, dus ze snijden zichzelf volkomen in de vingers met dit soort acties.

Heb er inmiddels één bij een ander bedrijf gekocht en die is perfect.

camperonderweg

Ongelezen bericht door camperonderweg »

Wil ook even reageren
Heb midden mei ook zo`n waslijn gekocht, bij kleineprijsjes.com. En heb hem in goede staat ontvangen en werkt uitstekend

Kayleigh

Dan heb je veel meer geluk gehad dan ik had met je aankoop :)

Heb er inmiddels ook eentje (ergens anders gekocht), en ze zijn geweldig! Past enorm veel was aan.

camperonderweg

Snap niet goed waarom je hem niet in de originele verpakking heb opgestuurd.
Mijn ervaring is dat ik 1 keer iets heb terug gestuurd dat door kleineprijsjes.com is vervangen.

Kayleigh

Ik had al €6,20 verzendkosten betaald, als ik hem retour had moeten sturen had me dat wéér €6,20 gekost, dat was een totaal geweest van €12,40 alleen al aan verzendkosten. Ze hadden beter gewoon een goed artikel kunnnen sturen.

Hmmm als jij ook al iets retour hebt moeten sturen wat stuk aankwam en ik ook, geeft je te denken wat voor rotzooi ze hun klanten toezenden als zijnde nieuw. Dat zijn al 2 klanten die op eigen kosten hun kapotte artikelen retour hebben moeten sturen, gaat lekker daar.

camperonderweg

Tussen haakjes het artikel dat ik retour had gestuurd was door mijn eigen schuld beschadigt, en na overleg retour terug gestuurd en een nieuwe gekregen.

Kayleigh

Had al verwacht dat je zoiets zou zeggen. Net zoals ik het vrij frappant vind dat jouw manier van typen, die van Jolex en die van de afdeling verkoop van kleine prijsjes veel overeenkomsten vertonen, onder meer het vergeten van punten te plaatsen af en toe.

Leuk geprobeerd.

camperonderweg

Begrijp U reactie niet

Kayleigh

Mijn vermoeden is de rest van de mensen die dit lezen en zien wat ik zie wel.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@camperonderweg,

We gaan er niet omheen draaien: jij bent een insider van de betreffende webshop. 8)

Groeten, Maxiem.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Tussen haakjes het artikel dat ik retour had gestuurd was door mijn eigen schuld beschadigt, en na overleg retour terug gestuurd en een nieuwe gekregen.
Dus je hoefde niets bij te betalen?

Eigen schade valt nooit onder garantie.
En als winkelier stuur je niet een product gratis naar de klant, als die klant het product zelf kapot gemaakt heeft.

Gesloten