LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koffiediscounter Naarden

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sjohie

Re: Koffiediscounter Naarden

Ongelezen bericht door sjohie »

Kunnen/mogen ruilen in een fysieke winkel, is itt online aankopen, een gunst die een winkelier kan bieden, eventueel met eigen voorwaarden. Wat zij zeggen over die gesloten verpakking kan en mag dus gewoon.

Daarnaast is er garantie, die je aan kan roepen als een product defect is. Dat is dus duidelijk iets anders. Dit specifieke geval, valt een beetje tussen beide in. Hij doet het, maar jij vindt de koffie niet bijster warm. Dat laatste is deels subjectief, maar had je door een kopje te proeven tijdens hun vele demodagen, zelf kunnen uitproberen. Dat ze je niet tegemoet willen komen is zakelijk niet echt slim, maar aan de andere kant, voor service zijn er andere (lees duurdere) winkels, en misschien verwacht je op dat vlak wel wat érg veel van een discount-club.

arminzepcan

Ongelezen bericht door arminzepcan »

Eigen afwijkende voorwaarden zouden misschien kunnen maar dan moeten deze voor de koop bekend zijn. Ze mogen ook niet in strijd zijn met het consumentenrecht. Nu krijg je een link naar de voorwaarden pas na betaling toegemaild. Achteraf kan je er van alles over denken en vinden maar je begrijpt wel dat ik op deze manier nooit meer van mijn leven een aankoop zal doen bij Koffiediscounter.

Wees gewaarschuwd als je van plan bent een aankoop te doen bij Koffiediscounter. Klanttevredenheid staat daar absoluut niet op de eerste plaats.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

arminzepcan schreef:Eigen afwijkende voorwaarden zouden misschien kunnen maar dan moeten deze voor de koop bekend zijn. Ze mogen ook niet in strijd zijn met het consumentenrecht. Nu krijg je een link naar de voorwaarden pas na betaling toegemaild. Achteraf kan je er van alles over denken en vinden maar je begrijpt wel dat ik op deze manier nooit meer van mijn leven een aankoop zal doen bij Koffiediscounter.

Wees gewaarschuwd als je van plan bent een aankoop te doen bij Koffiediscounter. Klanttevredenheid staat daar absoluut niet op de eerste plaats.
Afwijkende voorwaarden zijn in dit geval in jouw voordeel. Zou je deze ongeldig willen laten verklaren dan val je terug op de wettelijke en dan is het koop=koop en heb je helemaal nergens recht op.

In strijd met het consumentenrecht zijn ze al helemaal niet. Ze zijn aanvullend en positief afwijkend.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

arminzepcan schreef:Eigen afwijkende voorwaarden zouden misschien kunnen maar dan moeten deze voor de koop bekend zijn.

Blijkbaar heb je je wel over een onderdeel van de voorwaarden geïnformeerd, de termijn waarbinnen je eventueel zou kunnen ruilen. Maar heb je niet de moeite genomen om verder te kijken.

prem

Ongelezen bericht door prem »

kweenie schreef:
Hoe kan ik ontevreden zijn als ik het product niet mag uitproberen? De factuur en de link naar de voorwaarden heb ik overigens pas na betaling per e-mail gekregen.
Gewoonlijk is het bij een winkel koop is koop. En heb je dus in principe geen recht om een aangeschaft product te ruilen. Zij hebben hierop een uitzondering gemaakt: als je achteraf toch twijfels hebt, en het bijvoorbeeld misschien een impuls-aankoop was, dan kun je het alsnog terugbrengen.
Ja ongebruikt. Wat moet zo'n winkel nou met een gebruikt koffieapparaat doen?
Het is van de gekke wat de NL klant tegenwoordig verwacht.

prem

Ongelezen bericht door prem »

arminzepcan schreef:Eigen afwijkende voorwaarden zouden misschien kunnen maar dan moeten deze voor de koop bekend zijn. Ze mogen ook niet in strijd zijn met het consumentenrecht. Nu krijg je een link naar de voorwaarden pas na betaling toegemaild. Achteraf kan je er van alles over denken en vinden maar je begrijpt wel dat ik op deze manier nooit meer van mijn leven een aankoop zal doen bij Koffiediscounter.

Nou zullen ze niet daarvan wakker liggen. Maar je kunt toch wel begrijpen dat je niet even een koffieapparaat kan gebruiken en dan omruilen?

Gesloten