LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KOOP NIETS BIJ CENTRAL POINT!!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
joanenkoen

KOOP NIETS BIJ CENTRAL POINT!!!

Ongelezen bericht door joanenkoen »

In januari 2009 moest ik een nieuwe dvd-drive voor mijn laptop bestellen, aangezien mijn eigen kapot was gegaan. Behoorlijk vervelend, want die dingen zijn niet goedkoop. Na lang zoeken op internet kwam ik uit bij de webwinkel Central Point. Hier stond aangegeven dat ze het product op voorraad hadden en dat ik het de dag erna in huis zou hebben. Het product kostte 86 euro inclusief 15 (!!) euro verzendkosten. Ik kreeg inderdaad de dag erna een pakketje geleverd. MAAR: ik kreeg een VERKEERDE dvd-drive!!!javascript:emoticon(':(') Dit was een heel ander type-nummer dan hetgeen ik besteld had. Ik heb nog geprobeerd of hij toch erin paste, maar de pinnetjes voor de aansluiting zaten precies aan de andere kant, de drive was ook nog platter dan mijn eigen, dus paste sowieso niet.

Ik was hierdoor erg aan het balen, aangezien ik nog steeds geen cd's/dvd's e.d. kon afspelen of branden. Dus ik heb meteen naar Central Point gebeld. Na lang in de wacht te hebben gestaan vroeg de medewerker mij om een email te sturen met daarin een uitleg over wat er precies was fout gegaan. Ook vroeg hij mij of ik foto's (!!) bij de email kon toevoegen van het verkeerd ontvangen product... Dit had ik nog nooit meegemaakt. Maar ok, zo gezegd zo gedaan. Ik heb er ook nog foto's bij gedaan van mijn eigen dvd-drive, zodat ze duidelijk konden zien welke ik wel moest hebben. Er werd mij beloofd dat ze mij een instructie-mail voor het retourzenden zouden sturen, na mijn email.

Vervolgens krijg ik geen antwoord meer op mijn email. Ik heb 10 dagen gewacht en weet nog niet of ze het pakket retour nemen, hoe ik het moet terug sturen (naar mijn idee via de post, maar goed) enz. Dit had voor mij allemaal veel makkelijker kunnen gaan.

Na de 10 dagen toch nog maar eens gebeld. Weer lang in de wacht, krijg vervolgens te horen dat de retouraanvraag in behandeling is, maar de medewerker (trouwens weer een ander persoon) ging even contact opnemen met het magazijn om een en ander na te vragen. Vervolgens krijg ik te horen dat ik het verkeerde product heb besteld, en m.a.w. ben ik het dus zelf schuld dat ik het verkeerde product krijg.javascript:emoticon(':shock:') Nu wordt ik toch erg geïrriteerd en geef ook aan dat ik het niet normaal vindt dat mij wordt verteld dat ik het zelf schuld ben. Het productnummer dat ik besteld heb, staat op mijn dvd-drive, lijkt me toch sterk dat ik dan het verkeerde bestel toch? "Nee hoor, het kan zijn dat de fabriek het verkeerde erop heeft gezet" (!!!!!!!!!!) En als ik mijn uitleg wil geven, gaat de medewerker constant door mij heen zitten praten, dit vind ik erg onfatsoenlijk, dus ik vraag of hij me uit wil laten praten en krijg dit als antwoord: "Nee mevrouw, ik laat u niet meer uitpraten, ik ga zelfs de verbinding verbreken, want er valt niet met u te praten". javascript:emoticon(':evil:')NOU JA!!! Ik zeg dat ik hem erg onbeschoft en klantonvriendelijk vind en dat ik geen juist product meer wil ontvangen maar dat ik mijn geld terug wil. Dit vond hij dan weer erg raar, maar hij zou (en dit zegt hij op een behoorlijk geïrriteerde manier) er voor zorgen dat ik mijn geld terug zou krijgen. Waarop ik heb geantwoord dat ik er voor zou zorgen dat er nog zo weinig mogelijk mensen iets bij CENTRAL POINT aanschaffen. (Dus bij deze)

Eindelijk ontvang ik daarna een email met de RMA, waardoor ik het pakket retour kan sturen. Dit heb ik meteen gedaan, en ook foto's gemaakt van het pakket en de inhoud ervan. Voor mijn eigen veiligheid. Ik stuur onmiddelijk een email erachteraan met de mededeling dat ik het verzonden heb.

Vervolgens hoor ik weer niets meer. Ik heb toen nog een aantal mailtjes verstuurd met de vraag hoe lang het allemaal nog gaat duren enz.

Ik krijg dan op 12 februari eindelijk weer een bericht. Dat er voor de retourzendig een creditnota opgemaakt zal worden en dat ik daarna mijn geld terug zal krijgen. Ik was blij met dit nieuws, ik dacht dat het eindelijk in gang was gezet. Maar hoe fout kon ik zijn....

Pas op 12 maart (EEN MAAND LATER!!!) krijg ik te horen dat ze mijn pakketje in NETTE STAAT hebben ontvangen en dat ik de creditnota ontvang.

Vandaag (24 maart) krijg ik eindelijk het bericht dat het geld teruggestort wordt. Ik krijg het bedrag terug, maar ik zie dat ik de verzendkosten á 15 euro niet terug krijg. Fijn hoor, er zijn inmiddels bijna 3 maanden overheen gegaan. Ik heb ik voor ik weet niet hoeveel euro's aan de telefoon gehangen en dan kost het me ook nog 15 euro verzendkosten en dan heb ik het nog niet eens over de tijd die ik erin heb gestoken. EN WAARVOOR UITEINDELIJK????

Het mooiste is ook nog dat ze onder elk emailtje zetten: "Central Point beste retailer van het jaar".

MIJN ADVIES DUS: KOOP HIER NIETS!!!!!!!!!!! :!:

Berenice

Re: KOOP NIETS BIJ CENTRAL POINT!!!

Ongelezen bericht door Berenice »

Als je niet voor de retourzending hebt betaald hoeven ze je inderdaad de verzendkosten niet terug te betalen. Als jij wel kosten hebt gemaakt om het pakket naar Central Point te versturen moeten ze dit dan wel weer vergoeden.

Maar de verdere afhandeling is zeker niet netjes...

Gesloten