Hallo,
Ik heb vorige week een Ipod Touch besteld. Na de doos uitgepakt te hebben en hem in de oplader gestoken te hebben, ging hij de volgende dag nog niet aan. Ook op de pc geprobeerd - niks werkt. Ik heb dus gewoon een defecte Touch ontvangen!
Na het beroepen op de wet koop op afstand, stuurde ik het product retour. De winkel beweert echter dat ik het heb vervangen door een niet-werkend exemplaar en dat ik geen vervanging of geld terugkrijg!
De doos was niet gesealed maar van binnen zag het er gewoon netjes uit, ik weet dus niet of het een gebruikt product was. Ik weet niet hoe zo'n doos er normaal uitziet. Het is niet alsof het gelijk te zien is, na 1 keer uit de doos halen, dus het zou best kunnen als ze normaal wel dichtgeplakt zitten.
Dan nog hoort dat niet mijn verantwoordelijkheid te zijn, ik heb een defect model opgestuurd gekregen. Hoe kan ik dat bewijzen en alsnog m'n geld terugkrijgen?
Dat ik verdorie voor leugenaar en oplichter uitgemaakt word, is tot daaraan toe, maar mijn 229 euro zie ik wel graag terug!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koop op afstand - defect product
-
Leo The Emperor
Re: Koop op afstand - defect product
Dit is wel heel apart, en het lijkt me ook niet dat je hier genoegen mee hoeft te nemen.
Ik zous ze gewoon laten weten dat je de originele ipod retour hebt gestuurd, en dat het aan hun is om aan te tonen dat je een andere hebt geretourneerd.
Enfin daarmee heb je het geld niet terug, en misschien zul je daar wel een procedure voor moeten opstarten
Ik zous ze gewoon laten weten dat je de originele ipod retour hebt gestuurd, en dat het aan hun is om aan te tonen dat je een andere hebt geretourneerd.
Enfin daarmee heb je het geld niet terug, en misschien zul je daar wel een procedure voor moeten opstarten
Dat heb ik inderdaad ook aangegeven, maar maandag zal ik op z'n vroegst een reactie krijgen verwacht ik.
Wat voor procedure bedoelt u precies (geschillencommissie?) en waar kan ik daar meer info over vinden? Ik heb nog geen ervaringen op dit gebied, en weet er ook erg weinig van.
@vogels - De naam van de webshop houd ik liever nog even voor me in afwachting van de reactie van hun kant. Het is een vrij grote keten, in ieder geval.
Wat voor procedure bedoelt u precies (geschillencommissie?) en waar kan ik daar meer info over vinden? Ik heb nog geen ervaringen op dit gebied, en weet er ook erg weinig van.
@vogels - De naam van de webshop houd ik liever nog even voor me in afwachting van de reactie van hun kant. Het is een vrij grote keten, in ieder geval.
Naar de geschillencommissie kan je alleen het bedrijf daarbij is aangesloten. Ze zetelen in Den Haag als ik het me goed herinneren. Een andere optie is om maar de kantonrechter te gaan. Dit mag je zelf doen, maar je kunt je ook laten vertegenwoordigen door een jurist. Als je inkomen en eigen vermogen laag genoeg is kom je in aanmerking voor subsidie van de overheid.
-
trebelski
Dat is helemaal niet moeilijk te bewijzen als het goed is. Elke iPhone/iPod Touch is aan de achterzijde ( zowel op de achterzijde van de doos als op de iPod moet het serienummer gelijk zijn) voorzien van een uniek serienummer dat ook op de factuur hoort te staan. Vraag het serie nummer op en je weet of het bedrijf probeert de boel te flessen.Natuurlijk is omgekeerd hetzelfde verhaal, het bedrijf kan aan het serienummer zien of je het juiste toestel hebt terug gestuurd.Kortom stel die vraag.Conari schreef:Hallo,
Ik heb vorige week een Ipod Touch besteld.
Na het beroepen op de wet koop op afstand, stuurde ik het product retour. De winkel beweert echter dat ik het heb vervangen door een niet-werkend exemplaar en dat ik geen vervanging of geld terugkrijg!
De doos was niet gesealed maar van binnen zag het er gewoon netjes uit, ik weet dus niet of het een gebruikt product was. Ik weet niet hoe zo'n doos er normaal uitziet. Het is niet alsof het gelijk te zien is, na 1 keer uit de doos halen, dus het zou best kunnen als ze normaal wel dichtgeplakt zitten.
Hoe kan ik dat bewijzen en alsnog m'n geld terugkrijgen?
Punt 1 = over welke webwinkel hebben wij het?
Punt 2 = hoe zit dat met je factuur die je ongetwijfeld kreeg?