LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kopen bij catawiki niet veilig

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gwenne

Kopen bij catawiki niet veilig

Ongelezen bericht door Gwenne »

Ik heb begin maart een ring gekocht. In catawiki ruim 1000 euro betaald. Toen ik de ring thuis kreeg bleek deze totaal niet conform omschrijving. De ring zou maat 18 zijn maar paste niet. De ring zou witgoud moeten zijn maar bleek een vreemde gelige kleur te hebben. De middelste grote steen was ernstig beschadigd over de gehele lengte van de steen, een barst van bijna 11 mm. Ik heb direct catawiki geïnformeerd, en de betaling aan verkoper zou geblokkeerd worden. Met de klantenservice heb ik afgesproken de ring direct naar een juwelier te brengen en hiervan die middag nog verslag te doen aan catawiki en de veilingmeester ene Carla.
De juwelier schrok bij het horen wat ik voor de ring betaald had. Catawiki schatte de ring op een opbrengst van 2000 euro en ik had er ruim 1000 euro voor betaald. Echter de ring was waardeloos!
1: De barst in de steen is zo groot dat deze niet alleen zichtbaar is met het blote oog maar ook voelbaar.
2: De ring is niet officieel gekeurd en heeft dan ook geen goudmerk in de ring gegraveerd staan.
3: in de omschrijving stond dat de ring maat 18 was maar de ring haalde met moeite een maat 17, en paste mij dus niet.
Over de schade aan de ring had niets gestaan in de omschrijving e. Heel typisch op geen van de foto's was de schade te zien. Ik heb foto's gemaakt van de schade aan de steen die op mijn foto's duidelijk zichtbaar waren en van de maat vd ring. En verslag gedaan aan catawiki.
Ik kreeg 1 mail terug van Carla de veilingmeester dat ik het eerst zelf moest opnemen met de koper want catWiki was alleen een platform. Als we er niet uitkwamen moest ik catawiki weer contacten.
Ik heb contact opgenomen met de verkoper en deze ontkent alles wat er te ontkennen valt en over bijv het harde bewijs zoals de maat vd ring zwijgt ze.
Hierna weer catawiki benaderd en u raad het al: catawiki dus de veilingmeester geeft niet thuis. Heb zeker 5 mails gestuurd en wel 10 keer gebeld met de klantenservice. GEEN REACTIE, NIKS NOPPES NUL.
De klantenservice zou ook de. Veilingmeester mailen en aangeven dat ik de koop wil annuleren. Echter reactie van catawiki blijft uit. Ik ben voornemens juridische stappen te nemen. Maar ik wil dus aangeven dat als het misgaat, catawiki niet thuis geeft. Ik heb ook vaak wel goede spullen kunnen kopen maar het blijft dus een risico.

sylvesterb

Re: Kopen bij catawiki niet veilig

Ongelezen bericht door sylvesterb »

De algemene voorwaarden:

"10.16 Eventuele klachten en geschillen tussen Verkoper en Koper dienen zo spoedig mogelijk te
worden gemeld bij Catawiki. Hoewel Koper en Verkoper geschillen in principe onderling
dienen op te lossen, zal Catawiki zich, waar nodig, redelijkerwijs inspannen om te
bemiddelen tussen Verkoper en Koper. Indien Verkoper en Koper niet tot een oplossing
komen en Catawiki de Koopsom nog onder zich heeft, accepteren Verkoper en Koper
hierbij dat Catawiki het finale recht heeft te beslissen of de Koopsom wordt geretourneerd
aan de Koper of wordt doorbetaald aan de Verkoper. Catawiki zal daardoor niet
aansprakelijk worden enige schadevergoeding of compensatie te betalen aan Koper of
Verkoper. Catawiki is geen partij bij enig geschil."

Ik ga er maar vanuit dat Catawiki het geld al heeft overgemaakt, je zult dus echt bij de verkoper moeten zijn om je gelijk te halen.

Gesloten