LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kopen op Afstand aankoop annuleren?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mr.B

Kopen op Afstand aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door Mr.B »

Ik heb een product besteld, en de wettelijke regel is dat ik 7 werkdagen na aflevering het produkt nog mag terugsturen.

Nu is het echter zo dat het produkt dat ik besteld heb, i.p.v. de opgegeven 5 -7 werkdagen levering plotseling 25(+) werkdagen wordt. Dit heb ik van de klantenservice te horen gekregen nadat ik een email had gestuurd.

Heb ik het recht om de aankoop kosteloos te annuleren aangezien het produkt nog niet is geleverd. Ik vind van wel, aangezien de leverancier niet kan voldoen aan zijn afspraak , maar zoals gewoonlijk is de wetgeving nimmer 100% duidelijk hierover.

karr-2

Re: Kopen op Afstand aankoop annuleren?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Voor zover ik weet mag dat inderdaad. Ik heb een DVD besteld die binnen 5 tot 10 werkdagen geleverd zou worden. Wegens omstandigheden is dat langer geworden en toen kreeg ik per e-mail keurig een keuze. Annuleren of door laten gaan....

Als ze beloven binnen een x aantal dagen te leveren en dat doen ze niet of kunnen ze niet, dan heb je het recht om kosteloos te annuleren in mijn optiek.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

natuurlijk is het dan netjes van die leverancier om je die keuze te geven.

Maar het is vervelend als je inmiddels betaald hebt, dan wordt het lastig om je geld terug te krijgen. De leverancier is waarschijnlijk niet blij met je annulering.

Het is waar wat karr-2 zegt, alleen hangt het af van de aard van het product. Er is dus een aantal voorwaarden van kracht, wanneer je onder de koop uit wil. Soms gaat dit dus niet, of tegen hoge kosten (verkoper kan namelijk niet in alle gevallen iets aan de vertraging doen, en dan is het niet fair om zomaar te annuleren).
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 10 sep 2005 11:53, 2 keer totaal gewijzigd.

cfi

Ongelezen bericht door cfi »

http://www.staiksterk.nl/StaIkSterk/Con ... ankoop.htm

Volgens mij is deze url de oplossing voor jouw probleem.

Mr.B

Ongelezen bericht door Mr.B »

Volgens een Email naar de leverancier (dell) is hun levertijdopgave 'bij benadering'.

Gesloten