Bij kopen op afstand mag de koper binnen zeven dagen een besteld product retourneren. Hij is dan zelf verantwoordelijk voor de kosten. Dat is wettelijk zo geregeld. Nu heb ik te maken met een product dat een uiterlijk waarneembaar gebrek vertoont. De onlinewinkel waar het is besteld wil het product terugnemen, maar vind dat ik voor de kosten van terugzending opdraai. Mag de onlinewinkelier mij deze kosten in rekening brengen? Zijn er op dit vlak wettelijke regels?
Sjaak
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kosten terugzending
Re: kosten terugzending
Hierin geef je toch zelf al aan ddat de koper verwantwoordelijk is voor retourkosten. Dit is wettelijk zo geregeld. Dus bij deze heb je toch gelijk zelf je eigen vraag beantwoord.Bij kopen op afstand mag de koper binnen zeven dagen een besteld product retourneren. Hij is dan zelf verantwoordelijk voor de kosten. Dat is wettelijk zo geregeld.
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47
Re: kosten terugzending
Ik vermoed dat de clue in het uiterlijk waarneembaar gebrek ligt.
Waarschijnlijk redeneert kamerling zo dat als het een uiterlijk waarneembaar gebrek is men ook direct een goed exemplaar had kunnen sturen. Dan had hij de nu te maken kosten kunnen besparen.
Ik vind dat eigenlijk best een valide argument dat de winkel in dit geval de retourkosten moet betalen.
Waarschijnlijk redeneert kamerling zo dat als het een uiterlijk waarneembaar gebrek is men ook direct een goed exemplaar had kunnen sturen. Dan had hij de nu te maken kosten kunnen besparen.
Ik vind dat eigenlijk best een valide argument dat de winkel in dit geval de retourkosten moet betalen.