LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kredietwaardigheidcheck Billink

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Natalie1978

Kredietwaardigheidcheck Billink

Ongelezen bericht door Natalie1978 »

Zojuist wilde ik via een website 2 tassen bestellen.
Ik betaal eigenlijk altijd via Ideal. Deze website gaf echter ook de mogelijkheid om achteraf te betalen (binnen 2weken) via Billink. Aangezien ik nooit eerder via hun besteld had vond ik dit wel veilig.

Ik heb vervolgens mijn gegevens ingevoerd en nadat ik de bestelling af wilde ronden bleek dat ik geen akkoord kreeg, ik kreeg een vage melding in beeld (iets van:city is not in numbers)en moest verplicht kiezen voor een andere betaalmethode.
Ik ga er dus vanuit dat Billink mij, om 1 of andere reden, niet kredietwaardig vindt! Ik betaal echter altijd mijn rekeningen en heb geen schulden etc.
Vindt dit een vreemde zaak. Weet iemand hoe dit kan en hoe zij kredietwaardigheid bepalen?

thecure

Re: Kredietwaardigheidcheck Billink

Ongelezen bericht door thecure »

Natalie1978 schreef:Zojuist wilde ik via een website 2 tassen bestellen.
Ik betaal eigenlijk altijd via Ideal. Deze website gaf echter ook de mogelijkheid om achteraf te betalen (binnen 2weken) via Billink. Aangezien ik nooit eerder via hun besteld had vond ik dit wel veilig.

Ik heb vervolgens mijn gegevens ingevoerd en nadat ik de bestelling af wilde ronden bleek dat ik geen akkoord kreeg, ik kreeg een vage melding in beeld (iets van:city is not in numbers)en moest verplicht kiezen voor een andere betaalmethode.
Ik ga er dus vanuit dat Billink mij, om 1 of andere reden, niet kredietwaardig vindt! Ik betaal echter altijd mijn rekeningen en heb geen schulden etc.
Vindt dit een vreemde zaak. Weet iemand hoe dit kan en hoe zij kredietwaardigheid bepalen?
Via bkr, maar ik heb geen idee of een gewone webshop er ook in mag kijken. Ik vind dat je wel erg snel Bent met beschuldigen.
Lijkt me eerder een fout met een postcode oid

Natalie1978

Tja wellicht heb je gelijk, ik ga ze morgen bellen.
Op hun site staat ook dat als mensen geweigerd worden dat ze dan een melding krijgen en er gewezen wordt op andere betaalopties. Het gaat om gevoelige informatie dus dan mogen ze wel eens gaan werken aan dit soort meldingen.

thecure

Heb je leningen lopen en dus eventueel een bkr notering?

Natalie1978

Nee

thecure

Dan is er geen probleem lijkt me

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Natalie1978 schreef:Tja wellicht heb je gelijk, ik ga ze morgen bellen.
Op hun site staat ook dat als mensen geweigerd worden dat ze dan een melding krijgen en er gewezen wordt op andere betaalopties. Het gaat om gevoelige informatie dus dan mogen ze wel eens gaan werken aan dit soort meldingen.
Misschien had je ze eerst moeten bellen voordat je dit soort berichten permanent op internet zet.

Natalie1978

Nou Crazyme dat ben ik niet met je eens, dit is toch een forum waar je bepaalde vragen kan stellen en zaken kunt bespreken, mijn vraagstelling is, weet iemand hoe een kredietwaardigheidscheck in zijn werk gaat, wellicht zijn er andere mensen die deze ervaring ook hebben. Je reactie vindt ik dus niet terecht.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer mijn buurman zijn auto op mijn oprit zet, dan ga ik toch ook niet aan de slager vragen waarom hij dat doet ?

(gesteld dat mijn buurman geen slager is :mrgreen: )

Gesloten