LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KRO Webwinkel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Gooimeer
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2007 11:20

KRO Webwinkel

Ongelezen bericht door Gooimeer »

In de loop der jaren heb ik via internet auto's gehuurd, boeken en vliegtickets gekocht. Nooit was er een vuiltje aan de lucht totdat ik iets bestelde bij KRO Webwinkel.

Ik wilde bij KRO Webwinkel de DVD's van het Schaep met de vijf Pooten kopen. Leuk voor later dacht ik. Bij KRO Webwinkel moet de bestelling direct via Idael worden betaald. Toen ik de bestelling en de betaling gedaan had, kreeg ik per e-mail een orderbevestiging. Daar stond als afleveradres een mij volkomen onbekend adres op. Binnen vijtien minuten na ontvangst heb ik KRO Webwinkel gemaild met alle gegevens en het juiste afleveradres.

Twee weken later kreeg ik een pakket van KRO Webwinkel met, u raadt het al, artikelen die ik niet besteld had. Het pakket heb ik terug gestuurd. KRO Webwinkel heb ik een brief gestuurd waarin ik de situatie uitlegde, de overeenkomst ontbond en mijn geld terug vroeg. Dat mag volgens hun voorwaarden als de zending je niet bevalt en hem terug stuurt. Volgens die zelfde voorwaarden krijg je dan binnen tien dagen het geld terug gestort. Voor de zekerheid heb ik de brief ook per e-mail aan KRO Webwinkel gezonden.

We zijn inmiddels veertien dagen verder. Van KRO Webwinkel heb ik niets gehoord en het geld heb ik ook nog niet terug.

KRO Webwinkel gebruikt een krakkemikkig ordersysteem en negeert correspondentie van klanten.

Mijn advies luidt: KRO Webwinkel: loop er met een grote boog omheen, bestel er niets!

Gooimeer
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2007 11:20

Re: KRO Webwinkel

Ongelezen bericht door Gooimeer »

Het is gelukt!
Nadat ik de KRO vrijdag gemeld had dat ik een stukje op dit Forum had geschreven over hun Webwinkel, werd maandag het geld met excuses op mijn rekening terug gestort.
Bedankt KRO en bedankt Tros Radar!

Frank Weijers
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2007 09:52

Re: KRO Webwinkel

Ongelezen bericht door Frank Weijers »

Reactie op bericht van Gooimeer:

Bij deze order is inderdaad heel veel fout gegaan: door een bug in het orderverwerkingssysteem zijn er in enkele (<10) gevallen namen van bestellers gekoppeld aan adressen van andere bestellers. Dit probleem deed zich voor wanneer meerdere mensen vrijwel gelijktijdig (binnen een tijdsbestek van een paar honderdsten van een seconde) op een bepaalde button drukten om door te gaan in het bestelproces. Door deze bug zijn dus in een paar gevallen artikelen naar de verkeerde adressen gestuurd. Dit is natuurlijk één van de ergste dingen die je als webwinkel kan overkomen. Het probleem is slechts zeer kort aan de orde geweest en is inmiddels gelukkig opgelost.

Voor het feit dat wij vervolgens hebben verzuimd tijdig het geld terug te storten schaam ik mij diep :oops: . Ik bied hierbij mijn nederige excuses aan. Inmiddels ben ik via de klantenservice gaan controleren hoe dit fout heeft kunnen gaan. Hoogstwaarschijnlijk is er een e-mail veel te lang in een inbox blijven hangen.

In bovenstaand geval is alles wat mis kon gaan misgegaan. Ik ben ervan overtuigd dat dit een incident is, dat tienduizenden orders per jaar vlekkeloos verlopen en dat wij bij eventuele vragen of opmerkingen van de allerbeste wil deze adequaat en naar wens af te handelen. Maar het is terecht dat een geval waarin het niet goed is gegaan op deze manier onder de aandacht komt. Wij blijven proberen dit soort gevallen in de toekomst te voorkomen, hartelijk dank voor uw reactie!

Vriendelijke groet,

Frank Weijers
KRO Webwinkel

Gesloten