@Maxiem
ik geef je het advies, ga niet op dit alles in, het is kudde gedrag en je ziet , alfatrion weet geen antwoord te geven, verlaag je niet tot hun niveau.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kruidvat online
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Kruidvat online
Nog een advies, reageer niet op topics waar je niks vanaf weet of nietszeggend offtopic comments achterlaat/
Krijg je ook geen kudde gedrag op je af......
Maar tis weer weekend......who is afraid of the TROLL....
Krijg je ook geen kudde gedrag op je af......
Maar tis weer weekend......who is afraid of the TROLL....
Re: Kruidvat online
Met alle respect, maar de consument kan helemaal niet het geld binnen 5 dagen terugeisen.MAXIEM schreef:ciske
Alfatrion verwijst dan naar artikel 46f lid 2 en vergeet er bij te zeggen, dat in dat artikel ook staat:
"De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden".
Een termijn van 5 werkdagen voldoet dan ruimschoots. Dat komt dus eerst en de rest van de tekst volgt later. Een consument kan dus gewoon eisen, dat de verkoper het geld binnen een termijn van 5 werkdagen retourneert.
Maxiem
.
De wetgever heeft bepaald dat de verkopende partij binnen 30 dagen het geld moet retouneren, dus is de maximale tijd gewoon 30 dagen.
Re: Kruidvat online
Ja dat had ik er ook uitgehaald. Vandaar dat in dit geval m.i. ook door de consument nakoming van de ovk geëist kan worden en is het niet aan KV om zomaar over te gaan tot terugstorting en ontbinding.adSolvendum schreef:@Emmy75
Volgens TS was het juiste produkt er wel, maar kon dit niet meer voor de aanbiedingsprijs geleverd worden..
"wie eist bewijst" vind ik altijd wat leuker klinken vandaar dat ik het altijd zo pleeg te formuleren.
Re: Kruidvat online
Als de TS door een bestelbevestiging kan aantonen dat het juiste product wel besteld is maar dat de verkopende partij een verkeerd product gestuurd heeft, dan dient de verkopende partij kosteloos alsnog het juiste bestelde product te leveren met de korting prijs.Emmy75 schreef:Ja dat had ik er ook uitgehaald. Vandaar dat in dit geval m.i. ook door de consument nakoming van de ovk geëist kan worden en is het niet aan KV om zomaar over te gaan tot terugstorting en ontbinding.adSolvendum schreef:@Emmy75
Volgens TS was het juiste produkt er wel, maar kon dit niet meer voor de aanbiedingsprijs geleverd worden..
"wie eist bewijst" vind ik altijd wat leuker klinken vandaar dat ik het altijd zo pleeg te formuleren.
Re: Kruidvat online
Die mening waren wij ook al toegedaan. TS heeft inmiddels elders een product besteld en ontvangen en had geen zin meer in de discussie met KV. Dat kan ik me goed voorstellen overigens. KV is zelf overgegaan op ontbinding welke volgens mij niet correct is.. maarja maakt voor TS toch niet meer uit.BBCS schreef: Als de TS door een bestelbevestiging kan aantonen dat het juiste product wel besteld is maar dat de verkopende partij een verkeerd product gestuurd heeft, dan dient de verkopende partij kosteloos alsnog het juiste bestelde product te leveren met de korting prijs.
Re: Kruidvat online
Maxiem zou zeggen: "doe je huiswerk; bel de Jurofoon maar op". Ik heb geen gesprek met de Jurofoon opgenomen. Maar jij kunt ze ook bellen en dan kijken wat ze antwoorden. Hier heb je hun telefoon nummer: 0900-1411.ciske schreef:kom eens met bewijs alfation!alfatrion schreef:Om vervolgens te horen dat de vijf werkdagen regel niet bestaat.
Waarom stel jij deze simpele vraag niet aan Maxiem? Het was tenslotte Maxiem die hoogdravend beweerde dat de verkoper verplicht was om binnen vijf werkdagen het bedrag terug te betalen. Er zijn hier diverse mensen die aan haar de hier één eenvoudige vraag gesteld hebben, waarop ook een eenvoudig antwoord mogelijk is, maar het antwoord blijft uit.ciske schreef:na zulk hoogdravende taal kan alfatrion niet eens een simpele vraag beantwoorden?
1. Het was het adSolvendum die verwees naar een wetsartikel.MAXIEM schreef:Alfatrion verwijst dan naar artikel 46f lid 2 en vergeet er bij te zeggen, dat in dat artikel ook staat
2. Dit heeft hij geciteerd en daarbij is de "zo spoedig mogelijk" zinsdeel mee geciteerd.
Feiten zijn er om verdraaid te worden, niet waar?
Ik vraag me bij dit soort uitspraken dan altijd af waarom de wetgever in godsnaam dan toch de 30 dagen in het wetsartikel heeft opgenomen. En als vijf dagen in alle gevallen ruimschoots voldoen waarom dan niet vier of drie? Ik zie dus nog steeds graag de jurisprudentie, die volgens jou bestond, te gemoed.MAXIEM schreef:Een termijn van 5 werkdagen voldoet dan ruimschoots.
Re: Kruidvat online
toch jammer dat ik dit niet eerder heb gelezen.
Naast het feit dat het bedrag niet binnen de overeengekomen termijn terug is gestort is ook de product omschrijving niet volledig op de website (er worden belangrijke dingen niet vermeld, wat een grote teleurstelling is op het moment dat je het product krijgt).
Als je melding maakt via de klantenservice krijg je geen reactie meer helaas tevens mag je dan wel de verzend kosten zelf betalen.
Al met al is Kruitvat Online een grote Flop en totaal niet service gericht!!
Naast het feit dat het bedrag niet binnen de overeengekomen termijn terug is gestort is ook de product omschrijving niet volledig op de website (er worden belangrijke dingen niet vermeld, wat een grote teleurstelling is op het moment dat je het product krijgt).
Als je melding maakt via de klantenservice krijg je geen reactie meer helaas tevens mag je dan wel de verzend kosten zelf betalen.
Al met al is Kruitvat Online een grote Flop en totaal niet service gericht!!