LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laderwebshop leveringen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Digger36

Re: Laderwebshop leveringen

Ongelezen bericht door Digger36 »

Ik zag net dat Laderwebshop nog in de lucht is maar dat Nutville (het bedrijf wat achter het KvK nummer zit inmiddels al niet meer in het handelsregister zit.

De politie is op dit moment een (heel langzaam) knipperlicht. Ik had in maart vorig jaar aangifte gedaan. In juni kreeg ik melding dat ze niets gingen doen. In Oktober kreeg ik een brief om schriftelijk de aangifte opnieuw te doen en deze week kreeg ik een brief dat ze strafrechtelijk er niets mee doen maar dat het om "moedwillige wanprestatie" gaat en dus civiel rechtelijk opgepakt moet worden.

Wat ik mij dan weer afvraag is wat het verschil is tussen "oplichting" en "moedwillige wanprestatie". Uiteindelijk wordt een besteld en betaald artikel niet geleverd en is de wederpartij niet aanspreekbaar of genegen dit te corrigeren. Als je dan kijkt naar de aantal keren dat er "moedwillige wanprestatie" is geleverd....

Wellicht kan een jurist ons dat uitleggen?
Bijlagen
Nutville.jpg
Nutville.jpg (56.19 KiB) 1918 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

De Econometrist

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Digger36 schreef:Wat ik mij dan weer afvraag is wat het verschil is tussen "oplichting" en "moedwillige wanprestatie".
Het verschil zit in de intentie waarmee je de prestatie (niet) levert.
Als je op internet foto's verzamelt van allemaal dure laptops, telefoons, camera's en dergelijke, die op een webpagina zet voor de helft van de winkelwaarde met je banknummer erbij, en dan afwacht hoeveel mensen er een betaling doen om daarmee naar Thailand te emigreren, dan ben je aan het oplichten.

Als je een webwinkel runt en je hebt 10 bestellingen open staan, maar na een bezoekje van de belastingdienst, de huurbaas, en het uitblijven van betalingen van vorige orders heb je maar geld genoeg om de inkoop te doen voor 5 van de nieuwe orders, en je besluit dan om maar 5 van de 10 openstaande orders uit te leveren omdat je verder blut bent en de bank je niks wil lenen en de leveranciers niet op de pof willen leveren, dan pleeg je moedwillige wanprestatie bij de overige 5. Dat komt vaak voor bij hardgroeiende startende ondernemers dat ze kapot groeien.

Digger36

Ongelezen bericht door Digger36 »

Dank je wel voor de uitleg. Ik blijf het wel apart vinden dat een webshop nog mag handelen als ze niet meer ingeschreven staan bij de KvK en dat de politie dan niet genoeg aanknopingspunten ziet...

prem

Ongelezen bericht door prem »

Dat mogen ze ook niet maar deze J en J met dezelfde achternaam als de rijdende rechter kunnen blijkbaar doen wat ze willen. Als ze de betalingen accepteren en de BTW niet afdragen wordt een zaakje voor de FIOD. Misschien kunnen jullie gedupeerden die eens bellen.

Gesloten