Ik heb al meerdere soortgelijke berichten gelezen op het Radar forum maar omdat ik toch wat onzeker ben over de hele situatie wil ik hem toch hier eens voorleggen.
Ik heb afgelopen week op Marktplaats een laptop verkocht die ik ruim 3 jaar in bezit heb gehad. De laptop verkeerde in hele nette staat en had/heeft geen defecten.
Na uitgebreide inspectie van de laptop door de koper, is hij met de koop akkoord gegaan en heeft de laptop meegenomen. Bij thuiskomst beweert de beste man opeens dat sommige toetsen helemaal niet reageren, en hij wil dus de koop ongedaan maken.
Nou ben ik niet de moeilijkste op deze planeet, echter vindt ik het een vreemd verhaal. De laptop heeft immers altijd 100% gefunctioneerd, en ik ben er ook 100% zeker van dat toen hij hier wegging, deze veilloos werkte. Windows etc zelfs nog opnieuw geïnstalleerd e.d.
Daarnaast zeurt de man over de accuduur. Ik heb hem verteld dat de accuduur zo'n uur tot maximaal anderhalf uur meegaat bij licht gebruik. De beste man zegt nu dat hij 40min op een accuduur haalt. Ik heb hem uitgelegd dat accuduur een relatief begrip is. Hij kan heel anders met de laptop omgaan dan ik, of andere programma's gebruiken. In de praktijk kan het dus inderdaad zo zijn dat hij niet de tijden haalt die ik met mijn gebruik gehaald heb.
Om dit soort dingen te voorkomen stuur ik ook nooit iets op op Marktplaats, en laat ik mensen altijd thuiskomen om alles te bekijken/controleren. What you see is what you get.
Ben ik verplicht de laptop terug te nemen? Ik weet niet wat in er in de tijd bij deze man met de laptop is gebeurd en mocht het inderdaad zo zijn dat sommige toetsen niet meer werken, heb ik geen zin een laptop terug te nemen die bij aflevering wel perfect werkte.
What to do??