LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laptopsupplies.nl, accu past niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Chantall

laptopsupplies.nl, accu past niet

Ongelezen bericht door Chantall »

Ik heb een accu besteld via laptopsupplies.nl. Na levering bleek de accu niet te passen. De accu ging retour en het aankoopbedrag werd teruggestort.

De verzendkosten (12euro) worden echter niet vergoed, al ligt de fout bij het bedrijf. Op de internet site staat dat dat type accu in mijn type laptop moet passen, ook telefonisch is dat bevestigd.

Op een foto met de nieuwe en oude accu, die ik heb toegestuurd, is het verschil duidelijk te zien. Het bedrijf wilt echter zelf onderzoeken of de geretourneerde accu niet past om te zien of de fout bij hun ligt. Daarvoor zou ik mijn laptop met oude accu moet opsturen. Ze hebben de laptop dan minimaal een week nodig. Is dat een redelijke eis?

MAXIEM

Re: laptopsupplies.nl, accu past niet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Chantall

Ik neem aan dat je de accu binnen 7 werkdagen hebt terug gezonden. De verzendkosten zijn dan inderdaad voor rekening van de koper (dus degeen die het produkt retourneert). Advies: beschouw de zaak als afgedaan, want ik vertrouw het voorstel van deze shop niet. Straks heb je én geen accu, maar ook geen laptop meer.

Maxiem.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

MAXIEM schreef:Ik neem aan dat je de accu binnen 7 werkdagen hebt terug gezonden. De verzendkosten zijn dan inderdaad voor rekening van de koper (dus degeen die het produkt retourneert). Advies: beschouw de zaak als afgedaan, want ik vertrouw het voorstel van deze shop niet. Straks heb je én geen accu, maar ook geen laptop meer.
De fout ligt bij de verkoper, die moet dan ook de accu omruilen voor de juiste accu of het bedrag inclusief verzendkosten terug te betalen. (Ook van de retourzending)
Het opsturen van een laptop is inderdaad af te raden.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

vogels schreef:Wat een belachelijke eis van die shop!
Die eis komt na de eis van de klant om de verzendkosten terug te betalen.

De klant stelt dat het bedrijf iets fout heeft gedaan.

Dat mogen ze dan toch wel even zelf controleren ? Of moeten ze maar alles klakkeloos geloven wat een klant ze voorschotelt ?

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Chantall schreef:Ik heb een accu besteld via laptopsupplies.nl. Na levering bleek de accu niet te passen. De accu ging retour en het aankoopbedrag werd teruggestort.

De verzendkosten (12euro) worden echter niet vergoed, al ligt de fout bij het bedrijf. Op de internet site staat dat dat type accu in mijn type laptop moet passen, ook telefonisch is dat bevestigd.

Op een foto met de nieuwe en oude accu, die ik heb toegestuurd, is het verschil duidelijk te zien. Het bedrijf wilt echter zelf onderzoeken of de geretourneerde accu niet past om te zien of de fout bij hun ligt. Daarvoor zou ik mijn laptop met oude accu moet opsturen. Ze hebben de laptop dan minimaal een week nodig. Is dat een redelijke eis?
Verzendkosten:
http://www.laptopsupplies.nl/verzendkosten
vogels schreef:
Als je even merk + type laptop neer zet + een link naar de ontvangen accu, kan ik zelf nog even kijken.

Zouden wij dat te weten komen?

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

tennis schreef:
Chantall schreef:Ik heb een accu besteld via laptopsupplies.nl. Na levering bleek de accu niet te passen. De accu ging retour en het aankoopbedrag werd teruggestort.

Verzendkosten:
vogels schreef:
Als je even merk + type laptop neer zet + een link naar de ontvangen accu, kan ik zelf nog even kijken.

Verzendkosten voor het opsturen en retourzenden komen dus inderdaad op 12 euro.

Waarom zou de TS niet willen vermelden wat het merk en type is?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@shantall,

Bij deze corrigeer ik mijn bericht. Ik heb even geen rekening gehouden met het gegeven, dat hier sprake is van een fout van de verkoper. Stel dat het wel een fout van de verkoper is, dan hoef jij als klant natuurlijk niet de retourkosten te betalen en ook niet de portokosten als deze fraaie firma alsnog wél de goede accu opstuurt. Dit met dank aan mijn collega jlthkoch. De rest van mijn bericht blijft wel staan, d.w.z. onder geen beding ingaan op het achterlijke verzoek van dit shopje om jouw laptop op te sturen.

Sukses en met vriendelijke groet, Maxiem.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

jlthkoch schreef:
tennis schreef:

Verzendkosten:
vogels schreef:

Verzendkosten voor het opsturen en retourzenden komen dus inderdaad op 12 euro.

Waarom zou de TS niet willen vermelden wat het merk en type is?

In deze gevallen , ben ik misschien wat kritischer als andere, maar goed, laten wij eens af wachten!

Want ik hou er niet van eenzijdige berichtgeving!

crazyme

MAXIEM schreef: Bij deze corrigeer ik mijn bericht. Ik heb even geen rekening gehouden met het gegeven, dat hier sprake is van een fout van de verkoper.
Dat is geen gegeven, maar een bewering van de klant.

Mag de verkoper dat zelf ook beoordelen ?

Chantall

Op een foto die ik heb opgestuurd was het verschil ook al duidelijk.

De accu met het nummer Accu Toshiba PA3534U zou ik kunnen vervangen door een accu met het nummer Accu Toshiba PA3533U. Ook mijn type laptop stond bij de accu vermeld.

Ik heb uiteraard laten weten dat ik het niet zie zitten om mijn laptop op te sturen. Daarbij heb ik om een andere oplossing gevraagd, maar ik krijg helaas geen antwoord meer terug.
Bijlagen
ACCU.jpg
ACCU.jpg (8.89 KiB) 1730 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Chantall

Een review met iets negatiefs wordt niet geplaatst.

Chantall

Hier een grotere foto.

Ik heb ondertussen maar al ergens anders een accu besteld (laptopsupplies heeft geen andere accu die wel zou passen) en deze past.
Bijlagen
ACCU.jpg
ACCU.jpg (135.04 KiB) 1565 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

RKM

Ongelezen bericht door RKM »

@iedereen:
HP voeding besteld bij deze webshop. Betalen ging snel, leveren niet. DHL chauffeur heeft 4 dagen achtereen op het verkeerde adres staan bellen. Klantenservice van de webshop was allesbehalve behulpzaam. Wilde niets doen om bij DHL na te gaan hoe dit op te lossen was. Wilde mijn bestelling annuleren waarna ze vrolijk meldden dat ik en mijn verzendkosten en de retourkosten van € 14,- zou moeten betalen. Deze zouden dan worden ingehouden op het retourbedrag. Uiteindelijk erachter gekomen waar het distributiepunt van DHL zat, omdat ook de klantenservice van DHL mij niet verder wilde helpen. Pakketje zelf opgehaald bij distributiepunt. Klacht ingediend bij webshop, geen reactie.
Vandaag kreeg ik een mail met het verzoek een review in te vullen. Natuurlijk meteen gedaan. Staat er vervolgens na het versturen: dank voor uw reactie, deze is geaccepteerd voor controle op taalgebruik. Vervolgens wordt natuurlijk de hele review niet geplaatst.

Laptopsupplies is aangesloten bij een of ander vaag thuiswinkelkeurmerk, die alleen in actie komt als er sprake is van een onrechtmatige daad. Nooit dus. Zo lijkt het dus of je zaken doet met een vertrouwd bedrijf, maar in werkelijkheid zijn het gewoon schoften. Mensen, bestel nooit bij laptopsupplies.nl!

@radar: voor zover dat al niet eens bekeken is, zou het geen overbodige luxe zijn om alle webwinkelkeurmerken eens onder de loep te nemen!

crazyme

RKM schreef:DHL chauffeur heeft 4 dagen achtereen op het verkeerde adres staan bellen.
Daar kan de winkel toch helemaal niets aan doen ?

2 mogelijkheden :

- DHL chauffeur is blind (maar dan alle 4 de chauffeurs)
- U heeft zelf een verkeerd adres opgegeven
- Uw adres is lastig te vinden

Ik neem aan dat de webshop gewoon het afleveradres doorgeeft aan DHL wat u zelf heeft opgegeven.

RKM

Was 1 en dezelfde chauffeur. Adres is makkelijk te vinden, gebouw staat er al 12 jaar. De verzendkosten had ik betaald aan de webshop, zij zijn de opdrachtgever van de verzending en daarmee ook aanspreekbaar als de zending niet geleverd wordt. Wilden niet eens contact opnemen met DHL om te checken wat er mis was. Veel bedrijven, waaronder ook deze webshop, kunnen nog veel leren als het om klantvriendelijkheid en aftersales gaat.

crazyme

RKM schreef:Was 1 en dezelfde chauffeur.
Hoe kun je dat weten ?

RKM

Bevestigd gekregen van DHL. Staat immers in hun systeem!
Nog meer vragen met voor de hand liggende antwoorden?

Roeltej

Ongelezen bericht door Roeltej »

RKM schreef:@iedereen:
HP voeding besteld bij deze webshop. Betalen ging snel, leveren niet. DHL chauffeur heeft 4 dagen achtereen op het verkeerde adres staan bellen. Klantenservice van de webshop was allesbehalve behulpzaam. Wilde niets doen om bij DHL na te gaan hoe dit op te lossen was. Wilde mijn bestelling annuleren waarna ze vrolijk meldden dat ik en mijn verzendkosten en de retourkosten van € 14,- zou moeten betalen. Deze zouden dan worden ingehouden op het retourbedrag. Uiteindelijk erachter gekomen waar het distributiepunt van DHL zat, omdat ook de klantenservice van DHL mij niet verder wilde helpen. Pakketje zelf opgehaald bij distributiepunt. Klacht ingediend bij webshop, geen reactie.
Vandaag kreeg ik een mail met het verzoek een review in te vullen. Natuurlijk meteen gedaan. Staat er vervolgens na het versturen: dank voor uw reactie, deze is geaccepteerd voor controle op taalgebruik. Vervolgens wordt natuurlijk de hele review niet geplaatst.
Shopreview plaatsen op Tweakers.net, die zijn onafhankelijk... lijkt me dat een toko als Laptopsupplies daar wel tussen staat.
Dit soort topics doet hun online reputatie ook niet al te veel goeds.

crazyme

RKM schreef:Bevestigd gekregen van DHL. Staat immers in hun systeem!
Nog meer vragen met voor de hand liggende antwoorden?
Ja.

Waarom is het de schuld van de webshop wanneer DHL aan het verkeerde adres staat aan te bellen ?

RKM

I rest my case.

Ik ga geen vragen meer beantwoorden van iemand die blijkbaar niets anders te doen heeft dan allemaal van dit soort berichten op alle mogelijke fora te plaatsen. Gegroet!

Gesloten