LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LED Lampen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Dancermaintenant

Re: LED Lampen

Ongelezen bericht door Dancermaintenant »

Ik kreeg vandaag twee maal het hiernavolgende bericht van 12Deals.

Over 12Deals:
12Deals is een onafhankelijke serviceprovider voor leveranciers van producten. De dienstverlening omvat online verkoopondersteuning en logistieke afwikkeling. 12Deals heeft geen inspraak over de gekozen inhoud van de aanbieding.

De leverancier van de led-lampen geeft ons aan dat de lampen die aan u geleverd zijn,een totaal opbrengst hebben van 4,5 watt en daarmee de 40watt lampen mee vervangen

aeng

Ongelezen bericht door aeng »

Hieronder het antwoord wat we kregen over het feit dat 3 W lampen zijn geleverd, i.p.v. de 4,5 W, zoals in de advertentie bij groupon staat:
Geachte klant,

Wij hebben de melding doorgezet naar de leverancier. Deze heeft het volgende aangegeven.

De LEDS zijn 3 watt en de techniek verbruikt 1,5 watt. Uiteindelijk geeft deze nog steeds 40Watt licht.

Over 12Deals
12Deals is een onafhankelijke serviceprovider voor leveranciers van producten. De dienstverlening omvat online verkoopondersteuning en logistieke afwikkeling. 12Deals heeft geen inspraak over de gekozen inhoud van de aanbieding.

Indien u nog vragen heeft vernemen wij dat graag.

Nergens op het doosje of op de lamp is te lezen dat ze 4,5 W stroom verbruiken. Op de lamp staat enkel "3 * 1 W", wat ik vertaal als 3 leds van 1 watt in deze lamp. Op de doos staat 3 W!
Zie hieronder de foto van de doosje/lamp. Klik op de foto voor een vergroting. Bij 2 x klikken kun je de tekst op het doosje lezen!
We beraden ons nog even of we verder aktie ondernemen. Het is toch een soort bedriegelijke advertentie, bij 4.5 w ga ik toch uit van een sterkere lamp dan wanneer er 3 w had gestaan. Die zijn bovendien in de winkel ook goedkoper.

Afbeelding

P.s. ik zie net dat Dancermaintenant een soortgelijke reactie heeft gehad.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Die 'verklaring' gaat natuurlijk nergens over, als je een 4,5W lamp koopt lijkt me dat dit dan ook op de lamp & verpakking staat. Dit is gewoon niet het bestelde product dus.

Dancermaintenant

Toch nog even een berichtje over de foutief geleverde LED LAMPEN. N.a.v. een uitzending van Radar over Groupon heb ik een voorbeeld brief welke op hun site was te downloaden per e-mail gestuurd naar 12 deals en Groupon.
Groupon reageerde in eerste instantie helemaal niet en van 12 deals kreeg ik alleen een ontvangstbevestiging. Na een week gewacht te hebben nogmaals desbetreffende brief gestuurd met de vraag waarom geen reactie. Groupon reageerde nu wel en suggereerde de lampen te retourneren naar 12deals. Later werd ik gebeld door 12deals en probeerde er met een heel lang reeds bekend verhaal de zaak te verschuiven naar hun leverancier wat ik niet accepteerde zoals in de hiervoor genoemde brief al vermeldt was. Na enige tijd heen en weer gepraat bood 12deals aan het betaalde bedrag terug te betalen echter niet de verzendkosten. Ik mocht zelfs de lampen houden. Afgelopen week zouden het bedrag terug storten. Ik ging daar mee akkoord. Zelf stelde ik nog voor om het prijsverschil tussen een 4,5 watt lamp en 3 watt terug te betalen, maar daar hadden ze vreemd genoeg geen oren naar. Dus we hebben afgesproken dat ze het totale bedrag zouden crediteren. Helaas, weer houden ze zich niet aan de afspraak want het geld deze week dus niet ontvangen.

aeng

Ongelezen bericht door aeng »

12Deals inmiddels kennende geloof ik er niks van dat ze het geld inderdaad zullen terugstorten... een hopeloos geval dat bedrijf. Het verbaast me nog meer dat Groupon, ondanks alle klachten over 12deals, gewoon deals met hen blijft afsluiten.

Ik heb de moed maar opgegeven, tenzij je het geld natuurlijk wel teruggestort krijgt :-)
12Deals laat helemaal niets meer van zich horen, van Groupon krijg ik alleen maar hetzelfde mailtje, over de retourprocedure van de lampen enz. ondanks dat ik al diverse malen aangegeven heb die lampen toch echt niet terug te sturen voordat ik nieuwe heb die het ook doen of het geld op mijn bankrekening bijgeschreven heb gezien.

Ben benieuwd hoe het bij je afloopt!

Dancermaintenant

Nog steeds het geld niet ontvangen van 12 deals.
Mensen bestel niets bij 12deals.

btegelaar

Ongelezen bericht door btegelaar »

Ik kwam toevallig deze hele oude topic tegen over 12deals, en wilde iedereen laten weten dat 12deals.nl tegenwoordig als 12deliver.nl door het leven gaat.

Beetje het zelfde verhaal als bij iedereen, had wat besteld (pannenset) en werd niet geleverd, geen reacties op mijn emails.
Ik had gelukkig via paypal betaald en heb op die manier mijn geld terug kunnen claimen.

Maar pas dus op voor 12deliver.nl

Gesloten