Hallo,
In april heb ik een door mij bestelde hometrainer gekocht bij Fitness24.nl. Het is een hometrainer met VR dat wil zeggen met de meegeleverde software kun je diverse routes rijden die op de PC worden getoond. Als de route heuvelachtig is wordt de hometrainer automatisch in een zwaardere stand gezet.
Toen het apparaat werd geleverd was er geen software bij. Navraag bij de bezorgers zeiden zij daar niets van te weten. Een van de bezorgers opperde dat ik het moest downloaden van Internet maar dat was niet zo bleek wel.
Ik zal niet de hele lijdensweg gaan vertellen maar het komt er op neer dat ik zowel telefonisch als via email contact heb gezocht met de verkoper, de leverancier van de software, het bedrijf dat de hometrainer aan Fitness24 heeft geleverd en ook met de fabrikant van de hometrainer. Ik werd van de een naar de ander doorverwezen.
Eigenlijk hoefde ik dat toch niet te doen? Het is toch de verantwoordelijkheid van de verkoper? Goed na 2 maanden inspanning kreeg ik dan eindelijk een CD opgestuurd waarvan het doosje niet geseald was en een summiere beschrijving in het duits aan de binnenkant van de cover. Ook trof ik daar een stickertje aan met een code. Volgens mij de authorisatiecode.
Vervolgens lukte het op geen enkele manier het programma te authoriseren dus ik kon het niet gebruiken. Uiteraard heb ik weer contact opgenomen en ook nu weer werd ik alsmaar doorverwezen. Op advies van de software leverancier, dhr. Hans van Baaren( http://www.simultrain.com) het programma op een ander laptop geinstalleerd waarna een trialversie verscheen. De authorisatiecodes zou ik nog krijgen voordat de trial periode was verstreken. Het programma zegt nu dat ik nog 1 dag heb maar de codes die heb ik nog niet.
Meerdere malen heb ik fitness24.nl gezegd dat ik het zat was en wilde dat ze het apparaat terughaalden. Immers ik kan er niet mee waarvoor ik het heb gekocht. Als ik de hometrainer moet gebruiken zonder de bijbehorende software had ik ook een normale hometrainer kunnen kopen voor de helft minder dan dat deze kost.
Mijn vraag is nu kan ik fitness24 verplichten het apparaat terug te nemen en mijn geld terug te geven?
Met vriendelijke groet,
Sjaan Lieder
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Levering hometrainer incompleet
-
Re: Levering hometrainer incompleet
Om welke hometrainer gaat het?