LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levertijd schuift steeds op

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Harm.calc

Levertijd schuift steeds op

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ik heb via internet eind week 34 een fiets GPS gekocht. Levertijd 2-6 dagen op de site toen ik de bestelling deed. Levering dus week 35 of begin week 36. De bevestigingsmail van de bestelling was vervolgens al wat vager: "op voorraad 2-6 werkdagen". Begin week 37 contact gezocht waar mijn bestelling blijft, hoor ik dat dit week 38 gaat worden. Nou, akkoord. Week 40 is mijn fietsvakantie dus dat moet nog goed komen. Nu krijg ik gisteren het bericht dat het niet week 38 wordt maar week 41. Ja, dan is het voor mij (eigenlijk) te laat. Een bestelling die ik 6 week van te voren doe waarvan aangegeven levering 2-6 dagen is, is blijkbaar niet vroeg genoeg? Dat kan toch eigenlijk niet :roll:
En wat zijn de geboden opties door de winkel?
1. Een alternatief. Nee, ik heb goed over deze keuze nagedacht.
2. Wachten tot het product binnen is. Maar wanneer is dat dan? Kan ik ervan op aan dat het week 41 wordt? Dus niet week 36, niet week 38 maar echt week 41? Of wordt het wellicht nog (veel) later.
Want mijn fietsseizoen zit er dan nagenoeg op en dan komt ie in de kast te liggen. Dan had ik toch beter volgend voorjaar hem kunnen bestellen?

Beetje een schets van mijn contact met de webwinkel.

Het voorstel dat ik van de webwinkel mis is: koop ongedaan en betaling teruggeboekt.

crazyme

Re: Levertijd schuift steeds op

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat recht heeft u gewoon via de wet koop op afstand. (Mits het een standaard fiets betreft en geen speciaal voor u samengestelde)

Dat die optie niet wordt geboden is logisch, dat kost ze omzet.

Michafam

Ongelezen bericht door Michafam »

Gaat het toevallig om de webwinkel gps-tracer? Kwam hier terecht omdat ik wat aan het zoeken was.

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, ik zit al twee maanden te wachten op mijn fiets gps. 4 x een mail gestuurd, geen enkele reactie. Laatst een mail gestuurd en opeens wel een reactie dat het artikel er nog aan komt. Maar geld terug ho maar

Het is een dubieus bedrijfje volgens mij. Geen telefoonnummer op de website, geen kvk nummer, etc. allemaal verplichte zaken.

Denk dat ik kan fluiten naar mn geld, maarja ik ben zelf ook een nogal naief geweest door hier te bestellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 sep 2016 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link werkt

Harm.calc

Mijn teleurstelling aan de webshop was voldoende om de bestelling direct te annuleren. Ging zo makkelijk dat bij mij het vermoeden ontstond dat het product moeilijk of misschien wel helemaal niet meer (binnen afzienbare tijd) te leveren is. 4 werkdagen later had ik het aankoopbedrag terug op m'n bankrekening. Keurig Futurumshop :wink:

Grappig, vandaag via Coolblue besteld waar die nog wel op voorraad was. Wel voor de zekerheid gebeld om dit te checken. Morgen al in huis :D

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Michafam schreef:Het is een dubieus bedrijfje volgens mij. Geen telefoonnummer op de website, geen kvk nummer, etc. allemaal verplichte zaken.
Daarom check ik dergelijke websites altijd voor ik wat bestel. Inderdaad is de identiteit van de ondernemer totaal niet bekend. Je hebt dus geld betaald aan iemand, en je hebt totaal geen idee aan wij jij je geld hebt gegeven.
Michafam schreef:Denk dat ik kan fluiten naar mn geld, maarja ik ben zelf ook een nogal naief geweest door hier te bestellen.
dat is zeker niet uitgesloten nee. Maar heb je ergens bij het enkele contact dat je hebt gehad ook aangegeven dat je wilt afzien van de koop? Over wilt gaan tot annuleren/ontbinden?

Harm.calc

Cooblue komt afspraak wel na. Zaterdag begin van de middag kon ik 'm ophalen bij een PostNL afhaalpunt.

Leer voor mij is: ook de levertijd goed in de gaten houden, hoe hard deze is.
En een belletje ter bevestiging is niets mis mee.
Top CoolBlue!

Gesloten