Ik heb via internet eind week 34 een fiets GPS gekocht. Levertijd 2-6 dagen op de site toen ik de bestelling deed. Levering dus week 35 of begin week 36. De bevestigingsmail van de bestelling was vervolgens al wat vager: "op voorraad 2-6 werkdagen". Begin week 37 contact gezocht waar mijn bestelling blijft, hoor ik dat dit week 38 gaat worden. Nou, akkoord. Week 40 is mijn fietsvakantie dus dat moet nog goed komen. Nu krijg ik gisteren het bericht dat het niet week 38 wordt maar week 41. Ja, dan is het voor mij (eigenlijk) te laat. Een bestelling die ik 6 week van te voren doe waarvan aangegeven levering 2-6 dagen is, is blijkbaar niet vroeg genoeg? Dat kan toch eigenlijk niet
En wat zijn de geboden opties door de winkel?
1. Een alternatief. Nee, ik heb goed over deze keuze nagedacht.
2. Wachten tot het product binnen is. Maar wanneer is dat dan? Kan ik ervan op aan dat het week 41 wordt? Dus niet week 36, niet week 38 maar echt week 41? Of wordt het wellicht nog (veel) later.
Want mijn fietsseizoen zit er dan nagenoeg op en dan komt ie in de kast te liggen. Dan had ik toch beter volgend voorjaar hem kunnen bestellen?
Beetje een schets van mijn contact met de webwinkel.
Het voorstel dat ik van de webwinkel mis is: koop ongedaan en betaling teruggeboekt.