LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levertijd webshop Bart Smit

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Erwin uit Oosterhout

Levertijd webshop Bart Smit

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

op vele webshop's staat een indicatie levertijd.

Bij sommige winkels heb ik het idee, dat ze geen moeite verrichten om hier aan te voldoen of de website aan te passen als ze weten, dat het artikel niet binnen de levertijd te leveren valt, waaronder Bart Smit.

Zijn er regels voor een het afgeven van een levertijd?
Zijn er regels voor het melden van uitloop van levertijd?

Bart Smit geeft dan doodleuk aan, dat ik kan annuleren.
Ja, dat kan en dat doe ik dan ook.
Als je dan een klacht indient, dan hebben ze niet op tijd geleverd omdat IK HEB GEANNULEERD. Heb ik het nog gedaan ook. :wink:

ArneLH
Contacteer:

Re: Levertijd webshop Bart Smit

Ongelezen bericht door ArneLH »

Erwin uit Oosterhout schreef:Zijn er regels voor een het afgeven van een levertijd?
Zijn er regels voor het melden van uitloop van levertijd?
Als de webshop een levertijd aanbiedt en jij accepteert dan zit men aan die overeenkomst vast. Er staat altijd wel ergens in onleesbare letters dat het een indicatie is en de kans dat hier iemand over gaat procederen is natuurlijk niet erg groot. Behalve eerlijkheid en klantvriendelijkheid is er niets dat verplicht om de klant in te lichten.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Erwin uit Oosterhout

Jammer dat dit bedrijfje hier zo laks in is. Er bestaan geen regels m.b.t. de levertijd (behalve dan, dat die maatschappelijk gezien, redelijk moet zijn), dit met uitzondering van de wettelijke regel (zie BW7), dat een webshop uiterlijk binnen 30 kalenderdagen het bestelde dient te leveren, tenzij vooraf schriftelijk anders overeen gekomen tussen koper en verkoper.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wanneer de vermelde termijn verstreken is kun je ze schriftelijk aanmanen tot levering binnen een redelijke termijn, bijvoorbeeld twee weken. Na deze termijn kun je de koop ontbinden en elders een dekkingsovereenkomst sluiten. Zolang als je daarbij redelijk te werk gaat kun je extra kosten in rekening brengen bij Bart Smit. (Als je het ook wilt krijgen moet je vast naar de rechter.)

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

MAXIEM schreef:Er bestaan geen regels m.b.t. de levertijd ....
dit met uitzondering van de wettelijke regel (zie BW7)
Er zijn geen regels maar het moet wel binnen 30 dagen... hmm...
BW7 is wel lekker ruim hè, zou fijn zijn als er ook nog een artikel bij kon. Zo heeft Erwin er ook niet zoveel aan.
alfatrion schreef:Wanneer de vermelde termijn verstreken is kun je ze schriftelijk aanmanen tot levering binnen een redelijke termijn, bijvoorbeeld twee weken.
Na de 30 dagen treedt verzuim in zonder ingebrekestelling volgens de KOA regels.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:Na de 30 dagen treedt verzuim in zonder ingebrekestelling volgens de KOA regels.
Tenzij de vertraging de verkoper niet kan worden toegerekend, nakoming reeds blijvend onmogelijk is of hiervan in het nadeel van de koper is afgeweken.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:
Emmy75 schreef:Na de 30 dagen treedt verzuim in zonder ingebrekestelling volgens de KOA regels.
Tenzij de vertraging de verkoper niet kan worden toegerekend, nakoming reeds blijvend onmogelijk is of hiervan in het nadeel van de koper is afgeweken.
Klopt.

Als nakoming blijvend onmogelijk is, zou verkoper de koper daarvan zo spoedig mogelijk in kennis moeten stellen en overgaan tot teruggave van het betaalde.

Een niet aan verkoper toerekenbare vertraging is soms lastig. Een vertraging kan al snel toegerekend worden. Een verkoper kan een product al snel wel ergens uithalen, alleen zal vaak de te betalen inkoopprijs hoger kunnen zijn.

Erwin uit Oosterhout

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Een verkoper kan een product al snel wel ergens uithalen, alleen zal vaak de te betalen inkoopprijs hoger kunnen zijn.
Laat ze dat gewoon zeggen of overleggen, dan kan ik toch beslissen en eventueel bij betalen als ik het toch sneller wil hebben.

Gesloten