Groeiende frustraties zorgen ervoor dat ik steeds actiever wordt in het beschermen van medeconsumenten, Koop niet bij Light in the Box!!!
Ik heb bestelling 1405041507391692 (op 1 stuk badkleding na) op 4-6-2014 retour gestuurd (deze is op 6-4-2014 door hun in ontvangst genomen) en tot op heden en na herhaaldelijk verzoek nog geen retourbetaling ontvangen?
Het is geenszins mogelijk om in contact te komen met deze organisatie doordat tickets niet beantwoord worden of ineens in status opgelost veranderen???
Naast een lange levertermijn en extra bijkomende douanekosten waren de slechte kwaliteit van de producten voor mij redenen om deze retour te sturen á € 19,- retourkosten.
Ik stel me beschikbaar aan eenieder die light in the box wil ontrafelen zodat gedupeerde schadeloos worden gesteld!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Light in de Box - geen retourbetaling!
Light in de Box - geen retourbetaling!
Laatst gewijzigd door Radar op 02 sep 2014 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Reden: titel aangepast
Re: Light in de Box - geen retourbetaling!
Ik zal maar net doen alsof ik dit niet heb gelezenThoney01 schreef:Ik stel me beschikbaar aan eenieder ....
Ik vond het wel uitermate grappig.
Gaan we weer, discussie al uit den treure behandeld.
Als je in NL koopt bij LitB koop je bij een Engelse limited, gelden DUS de europese consumenten wetten en heb je dus tot 14 dagen na ontvangst recht om zonder opgave van redenen je koop ongedaan te maken. Vervolgens dient de webshop onverwijld en zonder vertraging, doch binnen uiterlijk 30 dagen het volledige aankoop bedrag terug te storten. Alleen de verzendkosten retour komen voor kosten koper.
LitB is al lang over die termijn heen, en overtreed dus de wet.
Als je in NL koopt bij LitB koop je bij een Engelse limited, gelden DUS de europese consumenten wetten en heb je dus tot 14 dagen na ontvangst recht om zonder opgave van redenen je koop ongedaan te maken. Vervolgens dient de webshop onverwijld en zonder vertraging, doch binnen uiterlijk 30 dagen het volledige aankoop bedrag terug te storten. Alleen de verzendkosten retour komen voor kosten koper.
4 juni is volgens mijn agenda voor 13 juni, dus herroepingsrecht is geen 14 dagen maar 7 werkdagen. De termijn voor terugbetalen heb je dan wel goed volgens de oude regels.olaf79 schreef:DUS de europese consumenten wetten en heb je dus tot 14 dagen na ontvangst recht om zonder opgave van redenen je koop ongedaan te maken.
Daarnaast zie ik nergens in het verhaal wanneer ts de artikelen in ontvangst genomen heeft en of ts volgens de Europese wetgeving überhaupt recht op retour heeft.
Ik zou er een Engelse advocaat op zetten...of was het nou een Chinese?olaf79 schreef:Gaan we weer, discussie al uit den treure behandeld.
Olaf blijft gewoon koppig doordrammen, nog één keertje dan: het Chinese bedrijf heeft maling aan Olaf of zijn "Europese wetgeving". Als iemand anders iets uit China bestelt is dat prima zolang je niet verwacht dat je er net zo mee om kan gaan als met een Nederlandse webwinkel en dat je mogelijkerwijs invoerkosten moet maken.
Het gaat nu alleen niet zozeer om de douanekosten. Ts noemt het wel, maar dat is niet het probleem. Het probleem is dat ts een artikel retour stuurt maar zijn geld nog niet terug heeft, terwijl dit wel binnen 30 dagen(toen nog tenminste) had gemoeten. Ze geven op hun site ook aan ze zich houden aan de Europese wetgeving. Maar of je ze er aan kan houden betwijfel ik. Ze hebben misschien een depot in Engeland, en staan daar ook gewoon ingeschreven bij de kvk daar, maar dat betekent niet dat je zaken doet met een Europees bedrijf.
Dat recht heb je uiteraard maar met een Chinees bedrijf is het uiteraard afwachten - van wat we tot nu toe de afgelopen jaren gezien hebben op dit forum en van deze Chinese verkoper, doet deze het in vergelijking met andere Chinese shops niet slecht maar kan uiteraard niet tippen aan de meeste webshops in goed gereguleerd Nederland of in de ons omringende landen.berndv schreef:Het gaat nu alleen niet zozeer om de douanekosten. Ts noemt het wel, maar dat is niet het probleem. Het probleem is dat ts een artikel retour stuurt maar zijn geld nog niet terug heeft, terwijl dit wel binnen 30 dagen(toen nog tenminste) had gemoeten. Ze geven op hun site ook aan ze zich houden aan de Europese wetgeving. Maar of je ze er aan kan houden betwijfel ik. Ze hebben misschien een depot in Engeland, en staan daar ook gewoon ingeschreven bij de kvk daar, maar dat betekent niet dat je zaken doet met een Europees bedrijf.
Dat risico moet je simpelweg incalculeren en je kunt best wel eens leuke spullen uit China halen maar als het over schoenen, kleding of meubelen gaat, verwonder ik me er wel eens over dat mensen dat uberhaupt via webshops waar dan ook aanschaffen.