LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] made.com levert niet
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 aug 2017 05:11
made.com levert niet
bestellen bij made.com betekent volledig bedrag betalen en dan maar wachten...en wachten...en wachten...en hopen dat je geleverd krijgt.
volgens de website kan je de bestelling volgen. er staan inderdaad icoontjes die inzicht moeten geven maar de datum bij het icoontje staat gefixeerd op een datum die allang verstreken is.
meerdere malen gebeld met made. telkens een andere student die wel een mail wilde sturen naar het distributiecentrum want hij of zij begrijpt er ook helemaal niets van. en dan mailen ze daarna weer met uitleg. dat laatste gebeurt consequent niet. dus weer bellen en wachten.
inmiddels heeft made.com al meer dan een kwartaal mijn geld op de rekening en ik heb geen stoelen.
volgens de website kan je de bestelling volgen. er staan inderdaad icoontjes die inzicht moeten geven maar de datum bij het icoontje staat gefixeerd op een datum die allang verstreken is.
meerdere malen gebeld met made. telkens een andere student die wel een mail wilde sturen naar het distributiecentrum want hij of zij begrijpt er ook helemaal niets van. en dan mailen ze daarna weer met uitleg. dat laatste gebeurt consequent niet. dus weer bellen en wachten.
inmiddels heeft made.com al meer dan een kwartaal mijn geld op de rekening en ik heb geen stoelen.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: made.com levert niet
Daar is Made weer:
viewtopic.php?f=69&t=179721&p=2492887&h ... e#p2492887
viewtopic.php?f=14&t=154271&p=2137465&h ... e#p2137465
Waarom niet gewoon in Nederland kopen? Regels en wetgeving hier is duidelijk. Veel bedrijven hebben ook winkels waar u eerst de stoelen kunt uitproberen. Internationaal kopen is sowieso al een risico. En dan ook maar hopen dat u iets krijgt dat ook bruikbaar is.
Het bedrijf werkt via dropshopping, dus het is afwachten tot de container uit China er is.
Als u gaat bestellen bij een site is het belangrijk om op een aantal zaken te letten. Contactgegevens, KVK inschrijving en vooral de ervaringen. Zoals u in de 2 bovenstaande links kunt lezen zijn er zat klachten.
viewtopic.php?f=69&t=179721&p=2492887&h ... e#p2492887
viewtopic.php?f=14&t=154271&p=2137465&h ... e#p2137465
Waarom niet gewoon in Nederland kopen? Regels en wetgeving hier is duidelijk. Veel bedrijven hebben ook winkels waar u eerst de stoelen kunt uitproberen. Internationaal kopen is sowieso al een risico. En dan ook maar hopen dat u iets krijgt dat ook bruikbaar is.
Het bedrijf werkt via dropshopping, dus het is afwachten tot de container uit China er is.
Als u gaat bestellen bij een site is het belangrijk om op een aantal zaken te letten. Contactgegevens, KVK inschrijving en vooral de ervaringen. Zoals u in de 2 bovenstaande links kunt lezen zijn er zat klachten.
Re: made.com levert niet
Hallo @sprokkelpippa, ik kan me best voorstellen dat je bij dit bedrijf iets bestelt. Professionele site, mooie spullen en fysieke showrooms in Engeland en Nederland. En een heel behoorlijke score https://nl.trustpilot.com/review/made.com/nl op Trustpilot.
Wat tips die u mogelijk helpen:
-Woont u toevallig in de buurt van Amsterdam? Dan is hier https://www.made.com/nl/showrooms/amsterdam een showroom te vinden. Ga er eens heen om de zaak voor te leggen.
-Hoe hebt u betaald? Als u met een credit card betaald heeft of met PayPal dan kunt u een beroep doen op de aankoopverzekering. U hebt niet gekregen wat u besteld hebt en krijgt uw geld via deze maatschappijen dan terug.
-Stel ze aansprakelijk voor het niet nakomen van de levering van uw bestelling omdat u al meer dan 3 maanden wacht.
Ontbind de koop en eis het volledige aankoopbedrag terug.
Succes en laat t.z.t. eens weten hoe dit verder af is gelopen.
Wat tips die u mogelijk helpen:
-Woont u toevallig in de buurt van Amsterdam? Dan is hier https://www.made.com/nl/showrooms/amsterdam een showroom te vinden. Ga er eens heen om de zaak voor te leggen.
-Hoe hebt u betaald? Als u met een credit card betaald heeft of met PayPal dan kunt u een beroep doen op de aankoopverzekering. U hebt niet gekregen wat u besteld hebt en krijgt uw geld via deze maatschappijen dan terug.
-Stel ze aansprakelijk voor het niet nakomen van de levering van uw bestelling omdat u al meer dan 3 maanden wacht.
Ontbind de koop en eis het volledige aankoopbedrag terug.
Succes en laat t.z.t. eens weten hoe dit verder af is gelopen.
Re: made.com levert niet
Als je voor het eerst bij onbekende firma iets wilt kopen, Google vind dit soort berichten vooraf en dat kost veel omzet.
Dat is de manier om dit soort bedrijven kapot te maken.
Dat is de manier om dit soort bedrijven kapot te maken.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: made.com levert niet
Stofzuiger, de mensen gaan pas op zoek als ze niets ontvangen. Dit zal nooit veranderen.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: made.com levert niet
Ja, gewoon alles en iedereen kapot maken als er een keer wat fout gaat. En met z'n allen lekker klagen over de verhuftering van de samenleving.stofzuigertje schreef:Als je voor het eerst bij onbekende firma iets wilt kopen, Google vind dit soort berichten vooraf en dat kost veel omzet.
Dat is de manier om dit soort bedrijven kapot te maken.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: made.com levert niet
Een keer wat fout kan altijd. Maar als er al meerdere topics zijn waarin meerdere mensen aangeven problemen te hebben geeft dit een reëel beeld.renewouters schreef:Ja, gewoon alles en iedereen kapot maken als er een keer wat fout gaat. En met z'n allen lekker klagen over de verhuftering van de samenleving.
Re: made.com levert niet
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. wij hebben ook een bank bij made.com besteld, naar volle tevredenheid. Maar ja, alle transacties die wel goed gaan, vind je natuurlijk niet terug op internet. Weet jij veel; misschien verkopen ze duizend orders per maand (ze zijn internationaal actief). Als er dan bij 5 per maand wat mis gaat, is dat een erg klein aandeel. Maar elke maand een paar gevallen waarbij het niet goed liep op het forum, schept dan een heel ander beeld dan de werkelijkheid.NeoDutchio schreef:Een keer wat fout kan altijd. Maar als er al meerdere topics zijn waarin meerdere mensen aangeven problemen te hebben geeft dit een reëel beeld.renewouters schreef:Ja, gewoon alles en iedereen kapot maken als er een keer wat fout gaat. En met z'n allen lekker klagen over de verhuftering van de samenleving.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: made.com levert niet
Dan heb je geluk gehad. Maar als je niks had gekregen had je dan gezegd pech gehad het is maar een klein aandeel?
Re: made.com levert niet
Zo zie ik het ook. Slechts 2 topics met enkele ontevreden klanten op dit forum en een score van 4 sterren uit 5 onder 3304 klanten op Trustpilot. Dat rechtvaardigt geen uitspraak als 'Daar is Made weer'. Elke ontevreden klant is er een teveel maar die ontevredenheid moet wel in de juiste porties gezien worden.Jefdus schreef:Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. wij hebben ook een bank bij made.com besteld, naar volle tevredenheid. Maar ja, alle transacties die wel goed gaan, vind je natuurlijk niet terug op internet. Weet jij veel; misschien verkopen ze duizend orders per maand (ze zijn internationaal actief). Als er dan bij 5 per maand wat mis gaat, is dat een erg klein aandeel. Maar elke maand een paar gevallen waarbij het niet goed liep op het forum, schept dan een heel ander beeld dan de werkelijkheid.NeoDutchio schreef:Een keer wat fout kan altijd. Maar als er al meerdere topics zijn waarin meerdere mensen aangeven problemen te hebben geeft dit een reëel beeld.renewouters schreef:Ja, gewoon alles en iedereen kapot maken als er een keer wat fout gaat. En met z'n allen lekker klagen over de verhuftering van de samenleving.
Het lijkt hier soms wel of elke webshop -zeker als het een buitenlandse shop betreft- sowieso als volstrekt onbetrouwbaar gezien wordt.
Re: made.com levert niet
Nee, als ik niks had gekregen, had ik ongetwijfeld uiteindelijk mijn geld terug gekregen. Je moet dan alleen wel accepteren dat het misschien wat langer duurt aangezien het hier een buitenlands bedrijf betreft. Maar uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen.Theotrucker schreef:Dan heb je geluk gehad. Maar als je niks had gekregen had je dan gezegd pech gehad het is maar een klein aandeel?