LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mag Rentalcars mij actief benaderen na stoppen boeking?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 feb 2019 11:20
Mag Rentalcars mij actief benaderen na stoppen boeking?
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met de webshop praktijken van Rentalcars, niet het feitelijke autohuren. Het is een beetje een lang verhaal, maar ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.
Deze zomer ga ik naar Portugal. Ik ben nog niet helemaal zeker of ik een auto wil huren maar ik deed een beetje onderzoek naar prijzen en kwaliteit etc. Via de website van de luchthaven Lissabon kwam ik op de webiste van rentelcars.com. Dit is de eerste keer dat ik op de website kom en ik heb dus ook geen account of iets bij hun geregistreerd.
Reisdata ingevuld etc. en ik krijg een overzichtelijk lijstje van autos van verschillende aanbieders. De auto die ik graag wilde: 75 Euro. Er stond niets bij of dit per dag was of voor de gehele huur periode, inclusief of exclusief btw. Ik klik op de aanbieding om hier verder achter te komen. Ik kreeg wel de algemene voorwaarden te zien etc. met een opsomming van de standaard dingen inbegrepen zoals annulering etc. maar geen verdere details over de prijs alleen weer die 75 euro. Als ik verder naar beneden scroll komt er een veld: wil je de auto all risk verzekeren? Ik dacht dat zie ik wel zitten. 84 euro stond er bij. Voor mij niet duidelijk of ik dan 84 euro ipv 75 moet betalen of dat die 84 bovenop de 75 is en nog steeds had ik vragen. Incl./excl. BTW, per dag/hele periode?
Ik klik door naar de volgende pagina, want ja ik wil even de totaal prijs zien. Staat er bovenaan de pagina: "deze auto kost je slechts 75 euro, een koopje", met weer een opsomming van de standaard dingen inbegrepen. Ik heb met verzekering geklikt dus het is zeker geen 75 euro meer. Nog steeds geen opsomming van de totaal prijs. Echter moet ik op deze pagina wel mijn gegevens invullen + email en telefoonnummer om verder te gaan. Onderaan de pagina staat dit:
"Meer doen met minder?
Wij kunnen u kortingen en andere aanbiedingen voor autoverhuur toesturen, waardoor u nog meer geld bespaart in de toekomst. Ja, graag. Contacteer mij via: (checkbox) E-mailadres
Onze Privacyverklaring vertelt hoe u zich kunt afmelden. Het legt ook uit hoe we uw persoonlijke gegevens gebruiken en beschermen."
Heel bewust vink ik de checkbox NIET aan, omdat ik niet hou van dat soort dingen, plus ik weet niet zeker of ik uberhaupt de auto wil huren.
Op de volgende pagina krijg ik dan eindelijk de totaal prijs te zien en het verzoek mijn credit card gegevens in te vullen (totaal was 75+84 euro). Nou onderzoek compleet, ik heb wat om over na te denken. Ik sluit de website en mijn computer af.
Later die middag kreeg ik een mailtje: u had gekeken naar een auto huren in Lissabon op onze website... wilt u dat nog steeds?
Ook later die middag had ik een gemist telefoontje van een Brits nummer, als ik terug bel is het Rentalcars.com. De ochtend erna hebben ze me weer terug gebeld en duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend ben.
Nu is mijn vraag: ik heb geen algemene voorwaarden of iets geaccepteerd in dit process. Ik ging er van uit dat de gegevens die ik had ingevuld, doordat ik de bestelling niet heb afgerond gewoon ergens verloren raakten in cyberspace, niet zichtbaar voor mensen. Misschien wel in de bezoekers gegevens van Rentalcars, maar dat zij niet actief mijn gegevens in mogen zien en kunnen benaderen. Mag Rentalcars dit zomaar doen?
Ik heb een probleem met de webshop praktijken van Rentalcars, niet het feitelijke autohuren. Het is een beetje een lang verhaal, maar ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.
Deze zomer ga ik naar Portugal. Ik ben nog niet helemaal zeker of ik een auto wil huren maar ik deed een beetje onderzoek naar prijzen en kwaliteit etc. Via de website van de luchthaven Lissabon kwam ik op de webiste van rentelcars.com. Dit is de eerste keer dat ik op de website kom en ik heb dus ook geen account of iets bij hun geregistreerd.
Reisdata ingevuld etc. en ik krijg een overzichtelijk lijstje van autos van verschillende aanbieders. De auto die ik graag wilde: 75 Euro. Er stond niets bij of dit per dag was of voor de gehele huur periode, inclusief of exclusief btw. Ik klik op de aanbieding om hier verder achter te komen. Ik kreeg wel de algemene voorwaarden te zien etc. met een opsomming van de standaard dingen inbegrepen zoals annulering etc. maar geen verdere details over de prijs alleen weer die 75 euro. Als ik verder naar beneden scroll komt er een veld: wil je de auto all risk verzekeren? Ik dacht dat zie ik wel zitten. 84 euro stond er bij. Voor mij niet duidelijk of ik dan 84 euro ipv 75 moet betalen of dat die 84 bovenop de 75 is en nog steeds had ik vragen. Incl./excl. BTW, per dag/hele periode?
Ik klik door naar de volgende pagina, want ja ik wil even de totaal prijs zien. Staat er bovenaan de pagina: "deze auto kost je slechts 75 euro, een koopje", met weer een opsomming van de standaard dingen inbegrepen. Ik heb met verzekering geklikt dus het is zeker geen 75 euro meer. Nog steeds geen opsomming van de totaal prijs. Echter moet ik op deze pagina wel mijn gegevens invullen + email en telefoonnummer om verder te gaan. Onderaan de pagina staat dit:
"Meer doen met minder?
Wij kunnen u kortingen en andere aanbiedingen voor autoverhuur toesturen, waardoor u nog meer geld bespaart in de toekomst. Ja, graag. Contacteer mij via: (checkbox) E-mailadres
Onze Privacyverklaring vertelt hoe u zich kunt afmelden. Het legt ook uit hoe we uw persoonlijke gegevens gebruiken en beschermen."
Heel bewust vink ik de checkbox NIET aan, omdat ik niet hou van dat soort dingen, plus ik weet niet zeker of ik uberhaupt de auto wil huren.
Op de volgende pagina krijg ik dan eindelijk de totaal prijs te zien en het verzoek mijn credit card gegevens in te vullen (totaal was 75+84 euro). Nou onderzoek compleet, ik heb wat om over na te denken. Ik sluit de website en mijn computer af.
Later die middag kreeg ik een mailtje: u had gekeken naar een auto huren in Lissabon op onze website... wilt u dat nog steeds?
Ook later die middag had ik een gemist telefoontje van een Brits nummer, als ik terug bel is het Rentalcars.com. De ochtend erna hebben ze me weer terug gebeld en duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend ben.
Nu is mijn vraag: ik heb geen algemene voorwaarden of iets geaccepteerd in dit process. Ik ging er van uit dat de gegevens die ik had ingevuld, doordat ik de bestelling niet heb afgerond gewoon ergens verloren raakten in cyberspace, niet zichtbaar voor mensen. Misschien wel in de bezoekers gegevens van Rentalcars, maar dat zij niet actief mijn gegevens in mogen zien en kunnen benaderen. Mag Rentalcars dit zomaar doen?
Re: Mag Rentalcars mij actief benaderen na stoppen boeking?
Het moment om af te haken was toen u uw emailadres moest invullen om een prijs te zien.
Het invullen van creditcard gegevens is een nog sterken signaal : wegwezen !
U had ook gewoon een nep-emailadres kunnen opgeven.
Verder is hun werkwijze natuurlijk niet correct. Maar dat zal dit bedrijf niet heel veel uitmaken ben ik bang.
Het invullen van creditcard gegevens is een nog sterken signaal : wegwezen !
U had ook gewoon een nep-emailadres kunnen opgeven.
Verder is hun werkwijze natuurlijk niet correct. Maar dat zal dit bedrijf niet heel veel uitmaken ben ik bang.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Mag Rentalcars mij actief benaderen na stoppen boeking?
Je hebt zelf je gegevens gedeeld. Dus dit gaat wel ff verder. Als je er helemaal niet op reageert wordt het langzaam minder en stopt het ook. Maar nooit onbekende telefoon nummers terugbellen. Dit kan gevaarlijk zijn.
Re: Mag Rentalcars mij actief benaderen na stoppen boeking?
Al je persoonlijke gegevens inclusief mailadres en telefoonnummer juist ingevuld, en door terugbellen ook nog bevestigd op juistheid, en dan vind je het vreemd dat je benaderd wordt door een bedrijf waarin je duidelijk interesse toonde.
Verder weten ze nu ook wanneer je op vakantie bent.....
Verder weten ze nu ook wanneer je op vakantie bent.....
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Mag Rentalcars mij actief benaderen na stoppen boeking?
Fake Info... het enige goede advies van Donald Trump, voor vrijblijvende offerte een niet bestaand adres en telefoon nummer opgeven en een nooit gelezen Hotmail adres is voldoende, ik weet hoelang ze je lastig kunnen vallen.
Vaak is ter plaatse een auto regelen beter, eerst de prijs en bij te duur, weglopen naar volgende...
Wel even google gebruiken voor betrouwbaarheid en bij ontvangst en inleveren even samen de auto controleren op schade en bewijs foto maken, liefst met die medewerker er ook op... want vaak komen ze weken later met schade aan die er niet op zat....
Vaak is ter plaatse een auto regelen beter, eerst de prijs en bij te duur, weglopen naar volgende...
Wel even google gebruiken voor betrouwbaarheid en bij ontvangst en inleveren even samen de auto controleren op schade en bewijs foto maken, liefst met die medewerker er ook op... want vaak komen ze weken later met schade aan die er niet op zat....
Re: Mag Rentalcars mij actief benaderen na stoppen boeking?
Hè? Ik heb nooit last van of onduidelijke info op hun site. Heb nu een testaanvraag gedaan en zie dit:
- Bijlagen
-
- rentalcars.PNG (121.71 KiB) 3567 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Mag Rentalcars mij actief benaderen na stoppen boeking?
Bij Lissabon als voorbeeld voor ophalen:
Als jij geen vermelding krijgt van periode o.i.d. dan doe je vermoedelijk iets fout.
Qua gebeld worden, laat ze weten dat je dit niet wil.
Als jij geen vermelding krijgt van periode o.i.d. dan doe je vermoedelijk iets fout.
Qua gebeld worden, laat ze weten dat je dit niet wil.
- Bijlagen
-
- rentalcars2.PNG (109.18 KiB) 3511 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Mag Rentalcars mij actief benaderen na stoppen boeking?
Ik vond juist bij een Nederlands bedrijf vooraf regelen erg prettig. Bij sunxxxxxxrs volledige verzekering, geen gezeur over extra banden of onderstel verzekering. En al maanden van te voren besteld en betaald na een annulering door ziekte waarbij geen annuleringsverzekering afgesloten was op twee dagen voor vertrek in een dag het hele bedrag retour.
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10
Re: Mag Rentalcars mij actief benaderen na stoppen boeking?
Jahoor,
ze mogen u benaderen, per post of telefoon.
U gaf toch uw gegevens ?
De privacy bescherming houdt in dat ze uw gegevens niet aan anderen verkopen of verstrekken.
ze mogen u benaderen, per post of telefoon.
U gaf toch uw gegevens ?
De privacy bescherming houdt in dat ze uw gegevens niet aan anderen verkopen of verstrekken.
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Mag Rentalcars mij actief benaderen na stoppen boeking?
Waarom zou dat niet mogen, en wat is er mis mee?
Je toont duidelijk interesse, logisch dat ze proberen je boeking binnen te halen toch?
Verder een prima en betrouwbaar bedrijf, ik huur er al jaren, toen het nog carhire3000 hete, en nooit problemen gehad. Ook nooit gebeld trouwens, wel email.
Je toont duidelijk interesse, logisch dat ze proberen je boeking binnen te halen toch?
Verder een prima en betrouwbaar bedrijf, ik huur er al jaren, toen het nog carhire3000 hete, en nooit problemen gehad. Ook nooit gebeld trouwens, wel email.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 apr 2019 01:13
Re: Mag Rentalcars mij actief benaderen na stoppen boeking?
Wij huren eigenlijk altijd via rentalcars.com ... en tot op heden altijd naar volle tevredenheid. Wij zien deze site als een verzamelsite die de prijzen van verschillende aanbieders verzamelt: duidelijk, overzichtelijk, nooit voor onverwachte kosten gestaan.
Weliswaar zien wij nu vanavond dat er voor Cape Town Airport nog maar 2 lokale verhuurmaatschappijen worden aangedragen (en geen enkele van de grotere jongens meer: budget, Avis, ... die er bij al onze vorige bezoeken toch wel echt bij hebben gestaan) Iemand die enig idee heeft waarom? Eerlijk gezegd nog niet gecheckt of dit ook zo voor andere bestemmingen geldt ...
Weliswaar zien wij nu vanavond dat er voor Cape Town Airport nog maar 2 lokale verhuurmaatschappijen worden aangedragen (en geen enkele van de grotere jongens meer: budget, Avis, ... die er bij al onze vorige bezoeken toch wel echt bij hebben gestaan) Iemand die enig idee heeft waarom? Eerlijk gezegd nog niet gecheckt of dit ook zo voor andere bestemmingen geldt ...