LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats doet totaal niet aan fraudebestrijding

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mark595

Marktplaats doet totaal niet aan fraudebestrijding

Ongelezen bericht door Mark595 »

Gisteren kwam ik erachter dat iemand mijn huisadres misbruikte bij een advertentie op Marktplaats. Dat lijkt me zwaar illegaal. Voor mij bovendien erg onplezierig, aangezien er mensen aan de deur komen die graag hun produkt in ontvangst komen nemen. Logisch dus, dat ik deze advertentie (en adverteerder) zo snel mogelijk verwijderd wil zien van Marktplaats.

Voor Marktplaats vormt deze fraude echter geen enkel probleem, zo lijkt het. Tot mijn stomme verbazing is Marktplaats totaal niet telefonisch bereikbaar. Het enige dat je kunt doen is een infantiel webformuliertje invullen, dat je na veel gezeur ("weet u het zeker? hebt u wel goed gekeken bij de faq?") kunt versturen. Je krijgt dan binnen 3 werkdagen (!) antwoord. Dus als je op een woensdag de pech hebt dat iemand je identiteit steelt op Marktplaats, loop je grote kans dat Marktplaats pas de maandag erop, 5 echte dagen later dus, de tijd vindt om je een antwoord te sturen.

Ik weet het een en ander van marketing en communicatie en een vaste stelregel is dat een bedrijf die z'n klanten in de eerste plaats vooral lastig vindt, zich telefonisch zo onbereikbaar mogelijk houdt. Een bedrijf met "lastige" klanten kan echter twee dingen doen. Ze kunnen de oorzaken wegnemen, waardoor de lastige klanten tevreden worden. Of ze sluiten zich af voor de buitenwereld. En dat zijn de slechte bedrijven. Marktplaats hoort daar blijkbaar bij: een goed concept, maar een dikke middelvinger naar de buitenwereld zolang er maar geld verdiend wordt.
Laatst gewijzigd door Mark595 op 09 nov 2011 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Re: Marktplaats doet totaal niet aan fraudebestrijding

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kan het niet gewoon zo zijn dat iemand een tikfout heeft gemaakt bij het maken van een advertentie? Heb je al aan je buren gevraagd of zij mischien een advertentie op marktplaats hebben gezet?

Mark595

Re: Marktplaats doet totaal niet aan fraudebestrijding

Ongelezen bericht door Mark595 »

@ GJvdZ

Was het maar waar, ik heb dat uiteraard overwogen. Adverteerder geeft zichzelf in reacties aan potentiële kopers echter uit voor een adviesbureau dat niet bestaat. Niet in mijn straat, niet in mijn woonplaats, niet op Google en niet bij de KvK.

Dat Marktplaats ook zorgvuldig moet zijn bij het weghalen van advertenties na een melding, staat buiten kijf. Maar waar het mij om gaat is de onbereikbaarheid en dus onverschilligheid van Marktplaats.

Gesloten