Moet hier toch even de opmerking plaatsen dat ik vind dat adverteren op Marktplaats wel veel kost (als er een website op vermeld staat), voor wat je ervoor terug krijgt.
Had 10 euro extra betaald om gedurende de eerste 3 dagen 'bovenaan' te blijven staan, maar dat kan ook pagina 3 van de betreffende rubriek zijn. Maar dat is nog tot daar aan toe.
Voor de 9 euro die ik betaalde voor een maand, stond ik na die drie dagen ook vrijwel direct niet meer op de eerste 50 pagina's. Verder heb ik niet gecheckt, want dat zullen bezoekers ook niet doen. Na 5 dagen kreeg ik van Marktplaats een e-mail met de melding dat ik al verder stond dan pagina 149, een e-mail die ze sindsdien ook elke 5 dagen herhalen, met gebedel of ik niet wil bijbetalen om o.a. 2-7 dagen weer 'bovenaan' te staan voor weer 10 euro. Op die e-mail kan ik vervolgens niet reageren met mijn opmerking over de hoge kosten voor wat ik een nepservice vind. Dat moet dan weer via een formulier waar je als klant niets van terugziet.
Ik vind 9 euro veel voor 27 dagen op een plaats te staan die niemand meer ziet!
En zij kunnen mijn e-mail adres dus naar hartelust gebruiken voor hun verkoop, maar ik kan daar niet eens op reageren.
Volgens mij teert dit bedrijf op een flutservice.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Marktplaats, nepservice of niet?
Re: Marktplaats, nepservice of niet?
Hoewel marktplaats natuurlijk een zeer hoog dagelijks bezoekersaantal bereikt is sinds de overname het bedrijf een erg commerciële aangelegenheid geworden. Waar je de eerste jaren alleen voor bepaalde rubrieken moest betalen is het nu bar en boos,maar ja, de kans op verkoop is door de enorme bezoekersaantallen ook wel groot.
Die 'kans' wordt wel erg klein als je binnen no time voorbij pagina 50 bent.
Helemaal mee eens, het is met deze hoeveelheid nieuwe ads per uur compleet zinloos.Geplaatst op 29 Mei 2009 23:40
Geplaatst op 01 Jun 2009 10:52 door Oblomova
Die 'kans' wordt wel erg klein als je binnen no time voorbij pagina 50 bent.
Naar boven
-
stofzuigertje
Vele zoeken op regio en afstand in KM zodat de ophaal kosten van wasmachine redelijk bleven dus ik verkocht op achterste pagina na 3½ week, eerste bod was dus gelijk raak.
Hij heeft niet gezocht of elders goedkoper was maar wilde hier in buurt iets kopen en snel hebben.
Dus bovenaan staan heeft geen nut.
Hij heeft niet gezocht of elders goedkoper was maar wilde hier in buurt iets kopen en snel hebben.
Dus bovenaan staan heeft geen nut.
In dat geval is het misschien wel doeltreffend, maar een bedrijf dat landelijk wil adverteren kan er dus maar beter niet staan terwijl Marktplaats er daarvoor juist is.
Mijn advertentie wordt daarnaast ook nog eens gebruikt om er een andere advertentie op laten meeliften, die de indruk wekt dat het te maken heeft met mijn aanbieding. Dat vind ik niet thuishoren in mijn commerciele aanpak. Ik kan het weleens een heel onprettig product vinden wat daarbij wordt geplaatst, terwijl het zo lijkt alsof mijn bedrijf daar iets mee te maken heeft.
Mijn advertentie wordt daarnaast ook nog eens gebruikt om er een andere advertentie op laten meeliften, die de indruk wekt dat het te maken heeft met mijn aanbieding. Dat vind ik niet thuishoren in mijn commerciele aanpak. Ik kan het weleens een heel onprettig product vinden wat daarbij wordt geplaatst, terwijl het zo lijkt alsof mijn bedrijf daar iets mee te maken heeft.