| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Media Markt en TNT: Niet leveren, en geen geld terug.
Media Markt en TNT: Niet leveren, en geen geld terug.
Op 26 aug. jl. bestelde mijn zoon via de webwinkel vn de Media Markt een PC, die binnen 5 dagen geleverd zou worden.
De pc kwam niet. Na veel wachten bellen: hij bleek "kwijt" te zijn bij TNT in een sorteercentrum. Conclusie en advies van helpdesk: annuleer de bestelling. Zo gezegd, zo gedaan. Een dag later: kan niet annuleren, want er moet eerst onderzoek plaatsvinden. Dus: doordat de leverancier niet levert omdat het bezorgbedrijf de pc kwijt is kan mijn zoon wekenlang fluiten naar zijn geld (dik 500 euro). Meermalen gebeld naar de helpdesk: luisterend oor, geven het door aan het hoofdkantoor, geen resultaat.
Moraal van het verhaal:
1. Media Markt levert niet.
2. TNT levert niet af en maakt de pc kwijt.
3. Klant is de dupe van de fouten van de leverancier en kan (lang) wachten op zijn geld.
Mij valt deze gang van zaken vies tegen. Ik adviseer iedereen dan ook echt: koop niks via de webwinkel van Media Markt, want gaat er wat mis en wordt er niet geleverd, betaal jij het gelag.
De pc kwam niet. Na veel wachten bellen: hij bleek "kwijt" te zijn bij TNT in een sorteercentrum. Conclusie en advies van helpdesk: annuleer de bestelling. Zo gezegd, zo gedaan. Een dag later: kan niet annuleren, want er moet eerst onderzoek plaatsvinden. Dus: doordat de leverancier niet levert omdat het bezorgbedrijf de pc kwijt is kan mijn zoon wekenlang fluiten naar zijn geld (dik 500 euro). Meermalen gebeld naar de helpdesk: luisterend oor, geven het door aan het hoofdkantoor, geen resultaat.
Moraal van het verhaal:
1. Media Markt levert niet.
2. TNT levert niet af en maakt de pc kwijt.
3. Klant is de dupe van de fouten van de leverancier en kan (lang) wachten op zijn geld.
Mij valt deze gang van zaken vies tegen. Ik adviseer iedereen dan ook echt: koop niks via de webwinkel van Media Markt, want gaat er wat mis en wordt er niet geleverd, betaal jij het gelag.
Re: Media Markt en TNT: Niet leveren, en geen geld terug.
Mediamarkt heeft (voor zover ik het zie) wél geleverd, maar TNT heeft daar een fout in gemaakt. Dus lijkt het me ook logisch dat TNT de schuldige vinger krijgt. Uiteraard loopt er dan een onderzoek en daar gaat een lange tijd overheen. Is helaas de burocratie van TNT. Mediamarkt moet een tracenummer hebben waarmee je het pakket kunt "volgen". probeer dat eens te achterhalen... succes 
Allereerst dank voor je reactie, maar volgens mij is het hoe dan ook zo, dat Media Markt als leverancier verantwoordelijk is tot het product daadwerkelijk in huis staat.
Het is mijns inziens niet billijk dat de klant slachtoffer wordt van een "derde"' partij, ingeschakeld door de leverancier.
Het is mijns inziens niet billijk dat de klant slachtoffer wordt van een "derde"' partij, ingeschakeld door de leverancier.
@ruudand
dat klopt wat u denkt
probleem is alleen, u had de bestelling moeten ontbinden, niet annuleren
maar daar hebt u nu weinig aan.
Wat u het best kunt doen is de media markt in gebreke stellen. Dat doet u per aangetekende brief. Daar zet u in dat u per direct de koop ontbindt en het volledig aankoopbedrag terug eist inzake redenen met niet leveren.
zij gaan u dan vertellen dat dat niet hun schuld is, maar dat is niet uw probleem. U stelt een termijn van 10 dagen (werkdagen) en daarna is officieel de koop ontbonden (wel even schrijven dus) dan eist u uw geld.
Trudy
dat klopt wat u denkt
probleem is alleen, u had de bestelling moeten ontbinden, niet annuleren
maar daar hebt u nu weinig aan.
Wat u het best kunt doen is de media markt in gebreke stellen. Dat doet u per aangetekende brief. Daar zet u in dat u per direct de koop ontbindt en het volledig aankoopbedrag terug eist inzake redenen met niet leveren.
zij gaan u dan vertellen dat dat niet hun schuld is, maar dat is niet uw probleem. U stelt een termijn van 10 dagen (werkdagen) en daarna is officieel de koop ontbonden (wel even schrijven dus) dan eist u uw geld.
Trudy
Wat Trudy zegt (en u ook) klopt idd. De klant mag nooit de dupe worden van een fout bij een tussenparty. Uiteindelijk zal MM bij TNT moeten nagaan waar het pakket is gebleven. Dus óf ze sturen u een nieuwe, óf ze moeten uw geld terug geven. Succes iig 
-
Guardian72
- Contacteer:
Voor de klant geld: geen pakket/bestelling - leverancier heeft niet geleverd.
De problemen tussen leverancier en vervoerder/bezorger zijn niet het probleem van de klant.
MM dient te zorgen voor levering binnen de termijn, danwel te zorgen voor een oplossing. Afschuiven van het probleem dat zij hebben op u, is niet netjes te noemen.
Voor u als klant geld: geen track & trace? Dan is niet verzonden.
Stel MM voor om binnen 10 dagen of uw geld terug te storten, of het bestelde alsnog te leveren. Anders is het mischien een optie om bij een filiaal langs te gaan, en vragen of zij met mensen op het hoofdkantoor kunnen bellen - soms is er best wat te regelen.
De problemen tussen leverancier en vervoerder/bezorger zijn niet het probleem van de klant.
MM dient te zorgen voor levering binnen de termijn, danwel te zorgen voor een oplossing. Afschuiven van het probleem dat zij hebben op u, is niet netjes te noemen.
Voor u als klant geld: geen track & trace? Dan is niet verzonden.
Stel MM voor om binnen 10 dagen of uw geld terug te storten, of het bestelde alsnog te leveren. Anders is het mischien een optie om bij een filiaal langs te gaan, en vragen of zij met mensen op het hoofdkantoor kunnen bellen - soms is er best wat te regelen.
Bedankt voor de tips! Ik verwacht vandaag nog een telefoontje (dat hoop ik), daarna zal ik inderdaad jullie tips opvolgen.
Wordt vervolgd
Wordt vervolgd
Voor alle geinteresseerden: eergisteren kwam het berichtje binnen van Media Markt dat zij de te bezorgen PC terug ontvangen hadden van TNT en dat de bestelling ontbonden zou worden en ons geld teruggestort. En, inderdaad, gisteravond stond het op de rekening. Netjes. Netjes???
Blijkbaar wenste MM toch te wachten tot zij de nooit bezorgde PC terug hadden voor dat ze ons geld terugstorten...
Kortom, ik vraag me af of mijn gebel er nu ook maar iets aan toe of af heeft gedaan...
In dit geval geen voordeel van de twijfel: wij zijn definitief klant af van MM, en, nogmaals: ik raad IEDEREEN af bestellingen te doen bij hun Webwinkel.
Iedereen in dit forum bedankt voor de tips, die ik in een volgende vergelijkbare situatie sneller zal gebruiken!!!
Ruud Andriessen.
Blijkbaar wenste MM toch te wachten tot zij de nooit bezorgde PC terug hadden voor dat ze ons geld terugstorten...
Kortom, ik vraag me af of mijn gebel er nu ook maar iets aan toe of af heeft gedaan...
In dit geval geen voordeel van de twijfel: wij zijn definitief klant af van MM, en, nogmaals: ik raad IEDEREEN af bestellingen te doen bij hun Webwinkel.
Iedereen in dit forum bedankt voor de tips, die ik in een volgende vergelijkbare situatie sneller zal gebruiken!!!
Ruud Andriessen.