| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt
-
Rooswolly21
Mediamarkt
3 weken geleden een laptop (megadeal) besteld bij mediamarkt . Nu nog steeds niets mogen ontvangen. Al heel wat gebeld naar klantenservice, maar wordt steeds afgewimpeld. Er is een onderzoek geweest naar Postnl, maar daar verder ook niks over gehoord. Is er iemand, die dit ook mee heeft gemaakt? Kan ik nog andere stappen ondernemen? Ik hoor het graag....
Re: Mediamarkt
Geld terug eisen. En een verzending is altijd de verantwoordelijkheid van de verzender. Dus...
Je kunt aangeven van de koop af te zien omdat ze niet volgens afspraak hebben geleverd. Eis je geld terug.Rooswolly21 schreef:3 weken geleden een laptop (megadeal) besteld bij mediamarkt . Nu nog steeds niets mogen ontvangen. Al heel wat gebeld naar klantenservice, maar wordt steeds afgewimpeld. Er is een onderzoek geweest naar Postnl, maar daar verder ook niks over gehoord. Is er iemand, die dit ook mee heeft gemaakt? Kan ik nog andere stappen ondernemen? Ik hoor het graag....
Ontbinding kan op basis van het herroepingsrecht. Voor ontbinding op grond van het leveren van een wanprestatie geld dat er een ingebrekestelling vereist is indien er geen fatale termijn is afgesproken.
Herroepingsrecht is alleen van toepassing bij koop op afstand. Het is nog maar de vraag of dat het geval is.
Het blijkt in elk geval niet uit de op.
Het blijkt in elk geval niet uit de op.
Ik ga er vanuit dat als TS dit niet bij de webwinkel van MM had besteld TS een andere rubriek had gevonden om het bericht in te plaatsen.
De woorden "megadeal", " besteld" en "mogen ontvangen" geven, naar mijn inzicht, aan dat de webshop de plaats-delict is . Of is het " het plaats-delict"? Koop op afstand, dus.
Je kunt de megadeals ook gewoon in de winkel bestellen. Hier kan je geen conclusies uit trekken.gemist schreef:De woorden "megadeal", " besteld" en "mogen ontvangen" geven, naar mijn inzicht, aan dat de webshop de plaats-delict is . Of is het " het plaats-delict"? Koop op afstand, dus.
De enige echte aanwijzing is, zoals Alfatrion al zei, de gekozen rubriek.
-
moederslink
Moneyman schreef: De enige echte aanwijzing is, zoals Alfatrion al zei, de gekozen rubriek .
Eens, dit topic staat onder webwinkels .alfatrion schreef:Ik ga er vanuit dat als TS dit niet bij de webwinkel van MM had besteld TS een andere rubriek had gevonden om het bericht in te plaatsen.
Ik vind dat gemist wel een punt heeft. De inhoud van de tekst wijst ook in de richting van koop op afstand. Er is niet aan de balie geklaagd, maar gebeld. Het product is niet opgehaald, maar wordt bezorgt. Natuurlijk zijn dat dingen die in een winkel ook kunnen, maar het maakt wel dat er geen inconsistenties zijn die in een andere richting wijzen.
Misschien kan rooswilly duidelijkheid geven.