LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt webwinkel verwijst naar fabrikant

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Moedt

Re: Mediamarkt webwinkel verwijst naar fabrikant

Ongelezen bericht door Moedt »

sjohie schreef:
Sanne1973 schreef:
Moedt schreef:Wel vreemd dat de Media Markt zegt dat ze het sponsje niet kunnen bestellen en verwachten dat de klant het wel kan.
Kunnen moet dus willen zijn lijkt mij.
Ja, dat vond ik ook vreemd.
Het hangt er helemaal vanaf welke producten ze voeren van een fabrikant, dikke kans dat je ook geen nieuwe deur of motor voor die droger kan bestellen bij de mediamarkt, oftewel, ze hebben helemaal niks uit de onderdelen catalogus van de fabrikant in het assortiment. AH heeft toch ook niet van die waspoederbollen in het schap naast de ariel liggen?
Stel dat de klant bij aankoop ziet dat er geen sponsje bij zit.
Stuurt de Media markt dan het hele product terug naar de fabrikant of vragen ze om even zo'n sponsje te sturen?

Volgens mij is het optie nummer 2 en het lijkt mij niet meer dan normaal om de klant een beetje service te verlenen als de klant niet alles heeft ontvangen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Leo The Emperor schreef:Bij een consumentenkoop wordt geacht een gebrek wat zich binnen 6 maanden na aankoop openbaart, vermoed al aanwezig te zijn geweest bij aankoop.

Deze 6 maanden zijn nu ruimschoots verstreken, waardoor dit bewijsvermoeden niet meer aanwezig is.
De zes maanden termijn is van toepassing wanneer de consumentkoper het gebrek heeft ontdekt binnen de eerste zes maanden na aflevering. Wanneer het gebrek zich heeft openbaart en wanneer dit gemeld wordt zijn twee verschillende dingen. Het is niet het bewijs vermoeden ex art. 7:18 lid 2 BW, maar de klachtenplicht ex art. 7:23 BW die hier roet in het eten gooit. De klachtenplicht kent een flexibele termijn die begint vanaf twee maanden die begint op het moment de koper het gebrek heeft ontdekt. Daarom is het handig om de reden te weten dat het zo lang heeft geduurd.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Goede schreef:Concreet voorbeeld van april2013 : ik ga kijken naar een A++ koelkast en noteer de prijzen. Tien dagen later : grote actie Korting = Bedrag BTW. Blijkt dat ze nu eventjes eerst de prijzen excl met 20 % van diezelfde koelkasten die ik genoteerd had (3 stuks) hadden verhoogd.
Dit is wel meer consumenten opgevallen: bijv. RCC 22 mei 2013, 2013/00282.

Gesloten