LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt webwinkel verwijst naar fabrikant
Mediamarkt webwinkel verwijst naar fabrikant
Wij hebben via Mediamarkt een wasdroger gekocht. Nu hoort er een metalen sponsje bij te zitten om de condensor te reinigen. Dit is niet bijgeleverd. In eerste instantie hebben we geprobeerd de condensor met iets anders te reinigen, maar dit werkt niet goed. Na een klein jaar heb ik de Mediamarkt gemaild met het verzoek ons een dergelijk sponsje op te sturen. Ze konden de spons niet bestellen en boden toen een coulance van 15 euro aan. Ik heb laten weten dat dat weleenswaar vriendelijk is, maar dat daarmee ons probleem niet opgelost is. En dat het niet schoonmaken van de condensor tot een onveilige situatie kan leiden. Ze reageerden met dat ik contact op kan nemen met een van hun vestigingen of met de fabrikant. Aangezien ik bij de webwinkel de aankoop heb gedaan, verwacht ik dat zij voor een oplossing zorgen. Daarop kreeg ik de volgende reactie:
"Wij vinden het vervelend om u te moeten mededelen dat het voor ons niet mogelijk is om het sponsje na te bestellen. Indien u een artikel online bestelt kunt u gebruik maken van de home-service van de fabrikant. Dit zijn afspraken welke wij hebben gemaakt met de fabrikanten. Met de coulance van 15 Euro welke wij u bieden heeft u de mogelijkheid om het sponsje na te bestellen."
Moet ik nou inderdaad zelf contact opnemen met de fabrikant of mag ik verwachten dat de webwinkel dit doet? Op dit moment kunnen we de droger niet gebruiken omdat het lampje dat aangeeft dat we de condensor moeten reinigen blijft branden.
"Wij vinden het vervelend om u te moeten mededelen dat het voor ons niet mogelijk is om het sponsje na te bestellen. Indien u een artikel online bestelt kunt u gebruik maken van de home-service van de fabrikant. Dit zijn afspraken welke wij hebben gemaakt met de fabrikanten. Met de coulance van 15 Euro welke wij u bieden heeft u de mogelijkheid om het sponsje na te bestellen."
Moet ik nou inderdaad zelf contact opnemen met de fabrikant of mag ik verwachten dat de webwinkel dit doet? Op dit moment kunnen we de droger niet gebruiken omdat het lampje dat aangeeft dat we de condensor moeten reinigen blijft branden.
Re: Mediamarkt webwinkel verwijst naar fabrikant
in principe is het de zaak van de winkel waar je het gekocht hebt,maar aan de andere kant als je de moeite die je had gestoken in het schrijven van je berichtje om via de webshop van de fabrikant het sponsje te bestellen, was hij waarschijnlijk al naar je onderweg geweest.
-
Als er iets mis is met het prodcut gaat u toch geen jaar wachten ...sanne1973 schreef:Na een klein jaar heb ik de Mediamarkt gemaild met het verzoek ons een dergelijk sponsje op te sturen
Ik kan wel uitgebreid gaan uitleggen waarom dat zo gelopen is, maar dat lijkt me een beetje onzinnig. Inderdaad had ik het beter eerder kunnen merlden, maar dat is niet zo relevant voor mijn vraag nu. Heeft u misschien ook een antwoord?Leo The Emperor schreef:Als er iets mis is met het prodcut gaat u toch geen jaar wachten ...sanne1973 schreef:Na een klein jaar heb ik de Mediamarkt gemaild met het verzoek ons een dergelijk sponsje op te sturen
Waar kan ik terugvinden dat het hun verantwoordelijkheid is?kokka schreef:in principe is het de zaak van de winkel waar je het gekocht hebt
Bedankt voor de reactie.
Je hebt toch met de winkel zaken gedaan? Dat is het antwoord.Sanne1973 schreef:Waar kan ik terugvinden dat het hun verantwoordelijkheid is?kokka schreef:in principe is het de zaak van de winkel waar je het gekocht hebt
Bedankt voor de reactie.
Natuurlijk is het wel relevant om te vragen waarom je een jaar wacht. Je kunt je simpelweg niet meer beroepen op enige toeschikkelijkheid van MM. De optie die zij voorstellen vind ik nog niet zo gek, stop met deze idiote discussie en bel die sponsjesboer, klaar! Probleem opgelost!
Niet meer onzinnig dan na een jaar de vraag stellen.Sanne1973 schreef: Ik kan wel uitgebreid gaan uitleggen waarom dat zo gelopen is, maar dat lijkt me een beetje onzinnig.
-
Het lange wachten heeft toch ook een juridische implicatie.
Bij een consumentenkoop wordt geacht een gebrek wat zich binnen 6 maanden na aankoop openbaart, vermoed al aanwezig te zijn geweest bij aankoop.
Deze 6 maanden zijn nu ruimschoots verstreken, waardoor dit bewijsvermoeden niet meer aanwezig is.
Dit betekent hier dat MM u wel coulance kan verlenen, maar u niks meer verplicht is
Bij een consumentenkoop wordt geacht een gebrek wat zich binnen 6 maanden na aankoop openbaart, vermoed al aanwezig te zijn geweest bij aankoop.
Deze 6 maanden zijn nu ruimschoots verstreken, waardoor dit bewijsvermoeden niet meer aanwezig is.
Dit betekent hier dat MM u wel coulance kan verlenen, maar u niks meer verplicht is
ik had er overheen gelezen dat je een jaar gewacht hebt met je melding, kan me voorstellen dat je dat sponsje pas mist als je hem voor het eerst gaat gebruiken. alleen is het nu niet meer de verantwoording van Mediamarkt, ik denk dat, als je na een maand meld dat er bij de levering iets niet in de verpakking zat, je al een probleem hebt. Je had dit ( achteraf gezien) natuurlijk meteen moeten melden.
MM zal waarschijnlijk denken dat je het sponsje kwijt ben geraakt en sturen je nu om gezeur te voorkomen die 15 euro,lijkt me hele mooie deal.
MM zal waarschijnlijk denken dat je het sponsje kwijt ben geraakt en sturen je nu om gezeur te voorkomen die 15 euro,lijkt me hele mooie deal.
Ik denk dat als je de fabrikant even belt en het verhaal uitlegt je zo een nieuw sponsje (gratis) krijgt opgestuurd. Die paar euro daar malen ze echt niet om.
Wat een onaardige reactie zeg.Rim69 schreef:Niet meer onzinnig dan na een jaar de vraag stellen.Sanne1973 schreef: Ik kan wel uitgebreid gaan uitleggen waarom dat zo gelopen is, maar dat lijkt me een beetje onzinnig.
Bedankt, hier kan ik wat mee.Leo The Emperor schreef:Het lange wachten heeft toch ook een juridische implicatie.
We misten het inderdaad vrij laat. We gebruiken de droger niet heel intensief.kokka schreef:ik had er overheen gelezen dat je een jaar gewacht hebt met je melding, kan me voorstellen dat je dat sponsje pas mist als je hem voor het eerst gaat gebruiken. alleen is het nu niet meer de verantwoording van Mediamarkt, ik denk dat, als je na een maand meld dat er bij de levering iets niet in de verpakking zat, je al een probleem hebt. Je had dit ( achteraf gezien) natuurlijk meteen moeten melden.
Ik denk dat ik dan inderdaad maar accepteer wat ze me bieden.
Bedankt!
Ik ga inderdaad de fabrikant bellen. Ik vind het prima als het niet veel duurder is dan die 15 euro.olaf79 schreef:Ik denk dat als je de fabrikant even belt en het verhaal uitlegt je zo een nieuw sponsje (gratis) krijgt opgestuurd. Die paar euro daar malen ze echt niet om.
Wel vreemd dat de Media Markt zegt dat ze het sponsje niet kunnen bestellen en verwachten dat de klant het wel kan.
Kunnen moet dus willen zijn lijkt mij.
Ja, dat vond ik ook vreemd.Moedt schreef:Wel vreemd dat de Media Markt zegt dat ze het sponsje niet kunnen bestellen en verwachten dat de klant het wel kan.
De condensor kan er niet uit en is moeilijk te reinigen omdat er een scherp rooster voor zit.snuffel1 schreef:Zo dom je koopt een droger controleert niet of alles geleverd is en na een jaar ga je zeuren om een metalen sponsje. Grappige is wel dat je met dat sponsje de condensor helemaal niet schoon gaat krijgen. De eenvoudigste manier om de condensor te reinigen is de condensor in een bak met heet water te leggen en later goed uitspoelen.
Het hangt er helemaal vanaf welke producten ze voeren van een fabrikant, dikke kans dat je ook geen nieuwe deur of motor voor die droger kan bestellen bij de mediamarkt, oftewel, ze hebben helemaal niks uit de onderdelen catalogus van de fabrikant in het assortiment. AH heeft toch ook niet van die waspoederbollen in het schap naast de ariel liggen?Sanne1973 schreef:Ja, dat vond ik ook vreemd.Moedt schreef:Wel vreemd dat de Media Markt zegt dat ze het sponsje niet kunnen bestellen en verwachten dat de klant het wel kan.
Wat verwacht jij dan? Je wacht eerst een jaar en gaat nu even de Media Markt aan de kaak stellen omdat ze niet doen wat jij wilt. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoording!Sanne1973 schreef:Wat een onaardige reactie zeg.Rim69 schreef:Niet meer onzinnig dan na een jaar de vraag stellen.Sanne1973 schreef: Ik kan wel uitgebreid gaan uitleggen waarom dat zo gelopen is, maar dat lijkt me een beetje onzinnig.