LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meer defecten na reparatie van Coolblue
Meer defecten na reparatie van Coolblue
Hallo!
Ongeveer 4 maandjes terug heb ik mijn MSI GT62VR 7RE dominator pro ingeleverd ter reparatie van een hoogst waarschijnlijk foutieve charger. Zodra deze erin zit kan de laptop willekeurig crashen, nou is het een gamer laptop dus het liefst hangt die vaak aan de charger. Maar dit probleem is dus nog nooit voorgekomen zonder dat de charger er in zit, maar goed, deze heb ik opgestuurd naar Coolblue buiten de garantie periode is met een geschatte kost van ~100-300 aan reparatiekosten, misschien wat meer. Met hierbij duidelijk bericht dat de issue direct voorkomen wordt mits je de charger eruit haalt en dergelijk.
Na 2 maandjes wachten kwam er eindelijk iets uit! De batterij is kapot..? Voordat ik de laptop uberhaupt had ingeleverd had ik contact met MSI support waarbij ik batterij callibraties e.d. heb opgestuurd en die werd vernomen als 'helemaal prima nog', die heb ik ook nog liggen.
Maar ok sinds ze er blijkbaar voldoende onderzoek aan gedaan hebben, prima €200 gedokt om te repareren, beetje duur voor een batterijtje vervangen maar niet het einde van de wereld.
Hij komt na een tijdje terug, hij werktte een paar uurtjes helemaal prima in de middag totdat in de vroege avond hij weer hetzelfde deed, nou laptop opstarten, charger eruit en weer direct aan de lijn met Coolblue support. Er komt direct een nieuwe leen laptop weer aan en ik kan deze weer opsturen, heb nog even een half uurtje gegamed erop (op batterij), niks aan de hand maar goed weer direct in de doos terug gestopt om ter reparatie op te sturen.
Nu is het weer een 2 maanden verder en ik krijg ineens een rekeningetje voor m'n kiezen: nu moet ik ineens €1200 betalen omdat m'n videokaart en moederbord kapot zijn. Uh nou ja voor €1400 kon ik een fiks goede nieuwe laptop kopen. Dus ineens is m'n videokaart en moederbord doorgebrand.
Ik stuur een mailtje naar mt-coolblue om erachter te komen wat er aan de hand is, wordt natuurlijk niet gelezen en er wordt compleet omheen gepraat met als duidelijk bericht 'De fabrikant heeft laten weten dat het eerdere defect, waarvoor de laptop gerepareerd is, niet in verband staat met het doorbranden van het moederbord. Dit is gebeurd na de voorgaande reparatie. De fabrikant schaart het defect aan het moederbord onder het kopje pech'
Dus nu heb ik een niet gerepareerde laptop met een nutteloze nieuwe batterij (als die uberhaupt vervangen is), een €1200 rekening omdat willekeurig m'n moederbord (en grafische kaart?) nu doorgebrand is waar ze direct mij de schuld van geven.
Ik heb letterlijk m'n laptop 12 uur in m'n bemachtiging gehad waar die de helft van die tijd in een doos zat. Het lijkt me zelf niet een heel slimme zet om je moederbord/gpu te slopen om een uit de garantie laptop op te sturen terwijl je komt voor een probleempje met je charger. De rest van de tijd heeft hij 4 maanden in god know's where gezeten.
Wat kan je hier tegen doen?
In ieder geval is dit ook alvast een waarschuwing voor mensen die iets willen laten repareren buiten de garantie periode van Coolblue. Don't do it, ze sturen je een hoopje trash terug.
Ongeveer 4 maandjes terug heb ik mijn MSI GT62VR 7RE dominator pro ingeleverd ter reparatie van een hoogst waarschijnlijk foutieve charger. Zodra deze erin zit kan de laptop willekeurig crashen, nou is het een gamer laptop dus het liefst hangt die vaak aan de charger. Maar dit probleem is dus nog nooit voorgekomen zonder dat de charger er in zit, maar goed, deze heb ik opgestuurd naar Coolblue buiten de garantie periode is met een geschatte kost van ~100-300 aan reparatiekosten, misschien wat meer. Met hierbij duidelijk bericht dat de issue direct voorkomen wordt mits je de charger eruit haalt en dergelijk.
Na 2 maandjes wachten kwam er eindelijk iets uit! De batterij is kapot..? Voordat ik de laptop uberhaupt had ingeleverd had ik contact met MSI support waarbij ik batterij callibraties e.d. heb opgestuurd en die werd vernomen als 'helemaal prima nog', die heb ik ook nog liggen.
Maar ok sinds ze er blijkbaar voldoende onderzoek aan gedaan hebben, prima €200 gedokt om te repareren, beetje duur voor een batterijtje vervangen maar niet het einde van de wereld.
Hij komt na een tijdje terug, hij werktte een paar uurtjes helemaal prima in de middag totdat in de vroege avond hij weer hetzelfde deed, nou laptop opstarten, charger eruit en weer direct aan de lijn met Coolblue support. Er komt direct een nieuwe leen laptop weer aan en ik kan deze weer opsturen, heb nog even een half uurtje gegamed erop (op batterij), niks aan de hand maar goed weer direct in de doos terug gestopt om ter reparatie op te sturen.
Nu is het weer een 2 maanden verder en ik krijg ineens een rekeningetje voor m'n kiezen: nu moet ik ineens €1200 betalen omdat m'n videokaart en moederbord kapot zijn. Uh nou ja voor €1400 kon ik een fiks goede nieuwe laptop kopen. Dus ineens is m'n videokaart en moederbord doorgebrand.
Ik stuur een mailtje naar mt-coolblue om erachter te komen wat er aan de hand is, wordt natuurlijk niet gelezen en er wordt compleet omheen gepraat met als duidelijk bericht 'De fabrikant heeft laten weten dat het eerdere defect, waarvoor de laptop gerepareerd is, niet in verband staat met het doorbranden van het moederbord. Dit is gebeurd na de voorgaande reparatie. De fabrikant schaart het defect aan het moederbord onder het kopje pech'
Dus nu heb ik een niet gerepareerde laptop met een nutteloze nieuwe batterij (als die uberhaupt vervangen is), een €1200 rekening omdat willekeurig m'n moederbord (en grafische kaart?) nu doorgebrand is waar ze direct mij de schuld van geven.
Ik heb letterlijk m'n laptop 12 uur in m'n bemachtiging gehad waar die de helft van die tijd in een doos zat. Het lijkt me zelf niet een heel slimme zet om je moederbord/gpu te slopen om een uit de garantie laptop op te sturen terwijl je komt voor een probleempje met je charger. De rest van de tijd heeft hij 4 maanden in god know's where gezeten.
Wat kan je hier tegen doen?
In ieder geval is dit ook alvast een waarschuwing voor mensen die iets willen laten repareren buiten de garantie periode van Coolblue. Don't do it, ze sturen je een hoopje trash terug.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 dec 2020 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Meer defecten na reparatie van Coolblue
Het verhaal klopt natuurlijk voor geen kanten maar dat wil niet zeggen dat de diagnose verkeerd is, sterker ik denk inderdaad dat men nu echt een probleem gevonden heeft en dat de accu eerder voor Piet Snot omgeruild is maar bewijs het maar eens. Kansloze missie.
Re: Meer defecten na reparatie van Coolblue
Behoort CB niet eerst prijsopgave te doen, alvorens er voor zulke bedragen aan te verspijkeren?
Zo snel stuk na eerdere reparatie. Dan vraag ik me af: Waren koelers etc wel goed terug gemonteerd?
Zo snel stuk na eerdere reparatie. Dan vraag ik me af: Waren koelers etc wel goed terug gemonteerd?
Aardappel
vindt dit leuk
Re: Meer defecten na reparatie van Coolblue
Ja! Ze hebben de prijsopgave gestuurt met die 1200 inderdaad, natuurlijk voor 40 euro terug laten sturen zonder te repareren want voor dat geld kan je een splinternieuwe kopen.
Ik ben zelf gewoon een beetje bang dat er gesjoemelt is tijdens de reparatie, dat er hier iets fout is gegaan en het maar 'oh dat was al kapot' is gegooid sinds ik tijdens de korte periode dat ik m'n laptop weer terug had niks heb gemerkt aan zogenaamde mankementen pre-reparatie.
Ik kon er verder prima op gamen e.d, ook nadat dezelfde crash weer een keer voorkwam (iig tot de batterij redelijk op was en toen kon hij weer een doos in, once again hier is er niks gecrashed)
Ik ben zelf gewoon een beetje bang dat er gesjoemelt is tijdens de reparatie, dat er hier iets fout is gegaan en het maar 'oh dat was al kapot' is gegooid sinds ik tijdens de korte periode dat ik m'n laptop weer terug had niks heb gemerkt aan zogenaamde mankementen pre-reparatie.
Ik kon er verder prima op gamen e.d, ook nadat dezelfde crash weer een keer voorkwam (iig tot de batterij redelijk op was en toen kon hij weer een doos in, once again hier is er niks gecrashed)
Re: Meer defecten na reparatie van Coolblue
Kijkende naar jouw omschrijving denk ik trouwens niet direct een aan defecte adapter. Problemen met de adapter zijn normaal gesproken heel simpel, de machine zal dan niet meer opladen. Crashes door een defecte adapter heb ik eigenlijk nog nooit gezien.
Ik zou eerder denken aan een defect voedingscircuit of bij de problemen die jij omschrijft. En ja, die componenten zitten op het moederbord. De videokaart zit bij dit model gesoldeerd op het moederbord, dus mocht er een probleem zijn met het moederbord moet deze inderdaad vervangen worden.
Ik zou eerder denken aan een defect voedingscircuit of bij de problemen die jij omschrijft. En ja, die componenten zitten op het moederbord. De videokaart zit bij dit model gesoldeerd op het moederbord, dus mocht er een probleem zijn met het moederbord moet deze inderdaad vervangen worden.
Re: Meer defecten na reparatie van Coolblue
Jij hebt het buiten de garantie opgestuurd. Dan moet je alle kosten zelf betalen.
Wat heb je precies afgesproken? Heb je gezegd hier is mijn laptop en ga het repareren? Dan moet jij alle kosten betalen.
Heb je gezegd, ik wil een offerte, dan moeten ze jou eerst informeren over wat de kosten zijn.
Wat heb je precies afgesproken? Heb je gezegd hier is mijn laptop en ga het repareren? Dan moet jij alle kosten betalen.
Heb je gezegd, ik wil een offerte, dan moeten ze jou eerst informeren over wat de kosten zijn.
Re: Meer defecten na reparatie van Coolblue
@Cro: Dank voor het commentaar, dat is in ieder geval erg handig om te weten. Misschien zijn de verschillende componenten dan dus daadwerkelijk de oorzaak van het initiele probleem maar was dit niet duidelijk geworden tijdens het eerste onderzoek en lijkt het hierdoor sterk erop dat er meer defecten zijn bijgekomen dan initieel was. Zodra ik mijn laptop terug heb zal ik even gaan kijken of ik zelf iets merk van de defecten van de mobo/gpu. Ik neem aan dat deze issues ook wel moeten voorkomen zodra de charger eruit is toch?
@Seinhuis: Ter verklaring verder op de initiele post; bij CB wordt er altijd een prijsopgave gestuurd waarbij je 1. kan betalen, 2. terugsturen voor 40 euro (onderzoekskosten) en 3. laten vernietigen. Echter hier gaat de inhoud verder niet over.
@Seinhuis: Ter verklaring verder op de initiele post; bij CB wordt er altijd een prijsopgave gestuurd waarbij je 1. kan betalen, 2. terugsturen voor 40 euro (onderzoekskosten) en 3. laten vernietigen. Echter hier gaat de inhoud verder niet over.
Re: Meer defecten na reparatie van Coolblue
Het kan zijn dat die issues voorkomen als de oplader er niet in zit. Het kan echter ook zo zijn dat die circuits juist betrekking hebben op het opladen. Als ie van de lader af is, dan zullen die circuits dus niet gebruikt worden en geen probleem geven.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 okt 2017 16:52
Re: Meer defecten na reparatie van Coolblue
CoolBlue is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Coolblue hanteert de - m.i. zeer discutable - UNETO-VNI lijst voor het bepalen van de economische levensduur. Voor een computer van meer dan 300 euro is dit 3 jaar. Het is wellicht een idee om bij een geschil* te starten bij Thuiswinkelwaarborg. Een reparatie welke Coolblue maar gedeeltelijk wilde vergoeden heeft mijn dochter vorig jaar met succes aangevochten bij Thuiswinkelwaarborg. Hierbij was echter wel door de reparateur aangegeven dat het scherm van de laptop strepen vertoonde vanwege een ontwerpfout. Desondanks wilde, zoals gezegd, maar een klein deel van de reparatiekosten vergoeden ondanks dat de leeftijd van de laptop minder was dan 3 jaar.
*De kosten voor het indienen van een geschil bedragen € 52,50.
*De kosten voor het indienen van een geschil bedragen € 52,50.