LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mexxcell 3800 mAh AA batterij via ketkimtrading

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
hank_nl

Mexxcell 3800 mAh AA batterij via ketkimtrading

Ongelezen bericht door hank_nl »

Collega van mij heeft ze getest, terugnemen deden ze als je een gecertificeerd rapport kon overleggen, ja ja .

Ik qoute:
Ik heb bij ketkimtrading.nl MexxCell penlite (AA) 3800 mAh batterijen besteld vanwege de extreem hoge capaciteit en de relatief lage prijs. Ik heb ze echter getest met een daarvoor geschikt apparaat (Conrad IPC-1) en in de praktijk blijken ze slechts 900 mAh te zijn, dus maar ongeveer 25% van de gesuggereerde capaciteit.

Ik heb bij hetzelfde bedrijf ook de MaxxCell potlood (AAA) 1500 mAh batterijen besteld en deze bleken echter maar 400 mAh te zijn, dus ook ongeveer 25% van wat er gesuggereerde wordt.

Ik heb de batterijen gelijk na het meten teruggestuurd. Ik zie ze ook van ABCell op internet met 3800 mAh, maar dat schijnen dezelfde te zijn als MexxCell.

BrianDickens

Re: Mexxcell 3800 mAh AA batterij via ketkimtrading

Ongelezen bericht door BrianDickens »

Dit zie je wel vaak inderdaad. De schuld ligt ook niet helemaal bij de verkopende bedrijven, die testen dit soort dingen vaak niet en verkopen gewoon door.

Bij oplaadbare AA batterijen ligt momenteel de grens op zo'n 2850mAh (Ansmann batterijen) en bij oplaadbare AAA-batterijen op 1100mAh (ook Ansmann).

Ik heb zelf een Voltcraft Charge Manager 2015, ik kan dus zelf ook goed batterijen testen. Zo heb ik onlangs bij een bestelling uit China (via DealExtreme.com) ook wat batterijen meebesteld, gewoon uit nieuwsgierigheid omdat ik wist dat de opgegeven capaciteiten gewoonweg onmogelijk waren.

Bv. Maxuss AA 3000mAh, scoort na een laad/ontlaad/laad-cycle maar zo'n 1500mAh max. De Maxuss AAA 1250mAh doen na een laad/ontlaad/laad-cycle ongeveer 700mAh. BTY AAA 1350mAh komen gemiddeld op zo'n 860mAh.

En uit Nederland bij Vapextech.nl heb ik ook nog AA 2900mAh en AAA 1100mAh besteld. De AA 2900mAh komen op zo'n 2500mAh uit, de AAA's doen het wel redelijk goed en komen op zo'n 1050mAh gemiddeld uit.

Er zou op zich wel iets aan deze praktijken gedaan moeten worden. Er wordt gewoon iets verkocht wat absoluut niet voldoet aan wat er geclaimed wordt. En dat mag in Nederland gewoonweg niet: een product moet voldoen aan wat er geclaimed wordt.

Het is dat batterijen niet zo'n interessant onderwerp zijn voor een programma als Tros Radar (deze hebben meestal "zwaardere" onderwerpen), maar misschien kan Kassa ofzo hier eens aandacht aan besteden.

Gesloten