Ik zou het nog even scherper stellen.Julie4444 schreef:Nou, in het vervolg eerst even de naam van de webshop googlen.
Verder kunt u een poging doen via klacht.nl - dat staat eerder hier genoemd en leek(?) enig effect te hebben? U kunt tevens een aangetekende brief sturen (hiervoor moet de ontvanger tekenen) waar u ze in gebreke stelt en uw aankoopbedrag binnen een termijn (van bijv 14 dagen) terug eist en dat wanneer dit bedrag (of het product) niet voor die tijd geleverd of teruggestort wordt u aangifte gaat doen en juridische stappen gaat nemen.
Lijkt mij in ieder geval geen toko waar ik ooit iets zou kopen, als ik dit topic zo lees.
Als je uitgaat van de maximale normale levertijd van 30 dagen (zeg maar een maand, voor het gemak) zou de bestelling op 29 september binnen moeten zijn, dat was niet het geval, dus is men in gebreke, en kan men de aankoop als ontbonden beschouwen wegens wanprestatie.
Dan is men gebonden zo snel mogelijk geld terug te storten, doch uiterlijk binnen 30 dagen - dat is dus 29 oktober (weer even de maand, voor het gemak) - maar omdat dit bedrijf zich in stilzwijgen hult kan je rustig stellen binnen 4 werkdagen na verzending aangetekend schrijven / fax.
Daarnaast - maak het maar bekend - facebook/twitter etc. - want hoe vaker een bedrijf met zulke berichten naar voren komt, hoe minder goed de zaak zal lopen...