LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misbruik Credit Card (E-GO)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
DN

Misbruik Credit Card (E-GO)

Ongelezen bericht door DN »

Ik gebruik mij Credit Card alleen voor een paar bestellingen bij webwinkels.
Mijn bank meldt misbruik van de kaart. Grote bedragen in USA en Mexico.
Wie heeft er ervaring met misbruik van kaartnummers via internet ?

(ik heb verder de kaart nooit gebruikt, gebruik bankoverschrijvingen waar het kan. Gebruik PayPal als het kan)

op tv

Re: Misbruik Credit Card (E-GO)

Ongelezen bericht door op tv »

Was toevallig vandaag op RTL4 na het nieuws op tv

Is makkelijk die nummers zoeken en gebruiken !

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als je reageert moet je wel weten waar je het over heb, dit ging over nummers van gestolen creditkaarten die werden opgeslagen. Nu is zijn credit card niet gestolen alleen het nummer hebben ze gebruikt. De creditcard maatschappij zal als het goed is de kaart geblokkeerd hebben en elke dubieus bedrag waarvan jij kan aantonen dat dit nie door jouw is betaald zal woden teruggestort.

gjkven

Ongelezen bericht door gjkven »

Het is mij een paar jaar geleden ook overkomen. Ik had iets via internet gekocht en met creditcard betaald. Daarna werden er een aantal keren kleine bedragen afgescheven door een fima in Canada. Ik had het eerst niet in de gaten maar na een poosje merkte ik dat steeds een bedrag van €65,00 werd afgeboekt.
Ik belde met, ik geloof interpay, die over die cards gaan. De reactie van de medewerkster was iets van; oh mneer u bent de zoveelste. Ze gaf het advies de card onmiddellijk te blokkeren. Volgens haar zijn er bendes die op die manier rekeningen leeghalen en die zijn niet te traceren.
Ik betaal dus nooit meer met creditcard via internet.

Herken je dit?

gast2004

Ongelezen bericht door gast2004 »

ik gebruik altijd mijn credit card om te betalen op internet voor vluchten, boeken, overhemden, en electronica. Nooit problemen gehad maar check wel altijd eerst of het bedrijf betrouwbaar is. Het helpt als het bedrijf ook een echte winkel heeft waar je heen kan als het product niet goed is. Als er vreemde bedragen afgeboekt worden dan bel je gewoon je credit card maatschappij.

DN

Ik hoorde ook van het Google verhaal; dat zijn gestolen kaartnummers die op internet zijn gezet?
Postbank zegt dat het niet E-GO nummers betreft.

Ik dacht mijn nieuwe kaart ALLEEN bij PayPAl te gebruiken,
maar de Postbank meldt juist dat daar veel misbruik
vandaan komt!

Nuchter

Ongelezen bericht door Nuchter »

Gast 2004 vertelt dat hij altijd eerst informatie inwint over de bedrijven waar hij iets wil bestellen. Het zou voor mij, en ongetwijfeld ook voor veel anderen, nuttig zijn om te weten hoe hij dat doet. Gast 2004, wil je het ons uitleggen, WAAR je aan informatie komt en HOE je weet dat die informatie betrouwbaar is? Daar kunnen we ALLEMAAL ons voordeel mee doen!

Ik dacht mijn nieuwe kaart ALLEEN bij PayPAl te gebruiken,
maar de Postbank meldt juist dat daar veel misbruik
vandaan komt!

Ik heb mij net bij Paypal ingeschreven en nu lees ik het bovenstaande. Maar ook weer zonder enige achtergrond. WAT VOOR misbruik komt er juist bij Paypal voor en hoe kan men dat voorkomen? Vertelt de Postbank dat ook? Of vestigen ze alleen positieve aandacht op hun eigen systeem?

DN

Ik heb de security van PayPal nog eens gelezen. Daar lijkt niet veel mis mee..
https://www.paypal.com/privacy

The thing is.. Ik heb de kaart niet gebruikt in de laatste maanden; behalve 1 PayPal betaling, en 1 'Pre-order' bij Amazon (waarbij ik mijn recentere CC-kaartgegevens moest invullen)
Plus.. dat we sinds kort ADSL van HetNet hebben.

Ik belde de Postbank (om te vragen of zijn een richting konden opgeven waarvandaan het misbruik kwam) - en zij noemden PayPal.
De laatste tijd komen veel meldingen van misbruik in samenhang met PayPal. Dat is wat ik te horen kreeg. That's all.

Gesloten