LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Miscoop bij Misco
Miscoop bij Misco
Miscoop bij MISCO!!!
Bij Misco heb ik een laptop gekocht waar een SSD kaart in zou zitten. Deze zit er niet in! Zij lichten mij toe dat dit hun fout is en dat ik de laptop kan retourneren. Echter ben ik overeengekomen dat de SSD kaart er wel in zit. Daar heb ik voor betaald. Zij geven aan dat fouten zijn voorbehouden. Dit staat niet in de algemene voorwaarden en is niet onderdeel van de koop overeenkomst. de SSD kaart is wel onderdeel van de koopovereenkomst.
Zij willen onder geen beding mij tegemoet komen aan de overeenkomst.
Ik heb een voorstel gedaan dat ze een computer kunnen leveren met vergelijkbare specificaties, zoals we zijn overeengekomen. Echter was het prijsverschil volgens hen te groot en zou ik het verschil volledig moeten betalen. (terwijl de SSD kaart niet in de prijs zit van de aan mij geleverde laptop). Ik krijg dus de keus het product te retourneren en een duurdere volledig te kopen of genoegen te nemen met wat ik heb ontvangen.
Dit is in strijd met de wet, want ik heb immers recht op wat we zijn overeengekomen.
Art 217, lid 1: Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.
Art. 219, lid 2: De herroeping kan slechts geschieden, zolang het aanbod niet is aanvaard en evenmin een mededeling, houdende de aanvaarding is verzonden. Bevat het aanbod de mededeling dat het vrijblijvend wordt gedaan, dan kan de herroeping nog onverwijld na de aanvaarding geschieden.
Moet ik zoiets juridisch aanvechten of zijn er meer wegen naar Rome?
Bij Misco heb ik een laptop gekocht waar een SSD kaart in zou zitten. Deze zit er niet in! Zij lichten mij toe dat dit hun fout is en dat ik de laptop kan retourneren. Echter ben ik overeengekomen dat de SSD kaart er wel in zit. Daar heb ik voor betaald. Zij geven aan dat fouten zijn voorbehouden. Dit staat niet in de algemene voorwaarden en is niet onderdeel van de koop overeenkomst. de SSD kaart is wel onderdeel van de koopovereenkomst.
Zij willen onder geen beding mij tegemoet komen aan de overeenkomst.
Ik heb een voorstel gedaan dat ze een computer kunnen leveren met vergelijkbare specificaties, zoals we zijn overeengekomen. Echter was het prijsverschil volgens hen te groot en zou ik het verschil volledig moeten betalen. (terwijl de SSD kaart niet in de prijs zit van de aan mij geleverde laptop). Ik krijg dus de keus het product te retourneren en een duurdere volledig te kopen of genoegen te nemen met wat ik heb ontvangen.
Dit is in strijd met de wet, want ik heb immers recht op wat we zijn overeengekomen.
Art 217, lid 1: Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.
Art. 219, lid 2: De herroeping kan slechts geschieden, zolang het aanbod niet is aanvaard en evenmin een mededeling, houdende de aanvaarding is verzonden. Bevat het aanbod de mededeling dat het vrijblijvend wordt gedaan, dan kan de herroeping nog onverwijld na de aanvaarding geschieden.
Moet ik zoiets juridisch aanvechten of zijn er meer wegen naar Rome?
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 05 apr 2013 00:06
- Locatie: Gronau
Re: Miscoop bij Misco
Art 4.3heijtink schreef:Zij geven aan dat fouten zijn voorbehouden. Dit staat niet in de algemene voorwaarden
Re: Miscoop bij Misco
Ik zou me eerst een vergewissen dat wat jij eist ook mogelijk is, niet elke SSD past zomaar in elk laptop-chassis, er zijn verschillende formaten, het is geen "kaart" zoals je schrijft. Vooral de hoogte verschilt per SSD, en verder bouwen sommige laptopfabrikanten oem SSD's in met proprietary aansluitingen. En die zijn niet los te koop voor Misco, die worden af fabriek geplaatst.heijtink schreef:Miscoop bij MISCO!!!
Bij Misco heb ik een laptop gekocht waar een SSD kaart in zou zitten. Deze zit er niet in! Zij lichten mij toe dat dit hun fout is en dat ik de laptop kan retourneren. Echter ben ik overeengekomen dat de SSD kaart er wel in zit. Daar heb ik voor betaald. Zij geven aan dat fouten zijn voorbehouden. Dit staat niet in de algemene voorwaarden en is niet onderdeel van de koop overeenkomst. de SSD kaart is wel onderdeel van de koopovereenkomst.
Zij willen onder geen beding mij tegemoet komen aan de overeenkomst.
Ik heb een voorstel gedaan dat ze een computer kunnen leveren met vergelijkbare specificaties, zoals we zijn overeengekomen. Echter was het prijsverschil volgens hen te groot en zou ik het verschil volledig moeten betalen. (terwijl de SSD kaart niet in de prijs zit van de aan mij geleverde laptop). Ik krijg dus de keus het product te retourneren en een duurdere volledig te kopen of genoegen te nemen met wat ik heb ontvangen.
Dit is in strijd met de wet, want ik heb immers recht op wat we zijn overeengekomen.
Art 217, lid 1: Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.
Art. 219, lid 2: De herroeping kan slechts geschieden, zolang het aanbod niet is aanvaard en evenmin een mededeling, houdende de aanvaarding is verzonden. Bevat het aanbod de mededeling dat het vrijblijvend wordt gedaan, dan kan de herroeping nog onverwijld na de aanvaarding geschieden.
Moet ik zoiets juridisch aanvechten of zijn er meer wegen naar Rome?
Maar als het prijsverschil zo fors is, had jij kunnen weten dat de prijs van wat je bestelde onrealistisch laag is, en kan Misco zich beroepen op het "Otto arrest".
Re: Miscoop bij Misco
Bedankt voor de technische toelichting.sjohie schreef:Ik zou me eerst een vergewissen dat wat jij eist ook mogelijk is, niet elke SSD past zomaar in elk laptop-chassis, er zijn verschillende formaten, het is geen "kaart" zoals je schrijft. Vooral de hoogte verschilt per SSD, en verder bouwen sommige laptopfabrikanten oem SSD's in met proprietary aansluitingen. En die zijn niet los te koop voor Misco, die worden af fabriek geplaatst.heijtink schreef:Miscoop bij MISCO!!!
Bij Misco heb ik een laptop gekocht waar een SSD kaart in zou zitten. Deze zit er niet in! Zij lichten mij toe dat dit hun fout is en dat ik de laptop kan retourneren. Echter ben ik overeengekomen dat de SSD kaart er wel in zit. Daar heb ik voor betaald. Zij geven aan dat fouten zijn voorbehouden. Dit staat niet in de algemene voorwaarden en is niet onderdeel van de koop overeenkomst. de SSD kaart is wel onderdeel van de koopovereenkomst.
Zij willen onder geen beding mij tegemoet komen aan de overeenkomst.
Ik heb een voorstel gedaan dat ze een computer kunnen leveren met vergelijkbare specificaties, zoals we zijn overeengekomen. Echter was het prijsverschil volgens hen te groot en zou ik het verschil volledig moeten betalen. (terwijl de SSD kaart niet in de prijs zit van de aan mij geleverde laptop). Ik krijg dus de keus het product te retourneren en een duurdere volledig te kopen of genoegen te nemen met wat ik heb ontvangen.
Dit is in strijd met de wet, want ik heb immers recht op wat we zijn overeengekomen.
Art 217, lid 1: Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.
Art. 219, lid 2: De herroeping kan slechts geschieden, zolang het aanbod niet is aanvaard en evenmin een mededeling, houdende de aanvaarding is verzonden. Bevat het aanbod de mededeling dat het vrijblijvend wordt gedaan, dan kan de herroeping nog onverwijld na de aanvaarding geschieden.
Moet ik zoiets juridisch aanvechten of zijn er meer wegen naar Rome?
Maar als het prijsverschil zo fors is, had jij kunnen weten dat de prijs van wat je bestelde onrealistisch laag is, en kan Misco zich beroepen op het "Otto arrest".
Ten eerste vind ik het vreemd dat u eerder op de website van "Trosradar" reageert dan op de e-mail van uw mij (de klant).
Ten tweede hoef ik als klant niet te weten welke ssd in welke laptop past.
Ten derde vind ik het prijsverschil niet fors. dat vind Misco! Ik kan terug vinden op de website van Misco dat een ssd van 256 GB (waar het hier om gaat) 200 euro kost. De laptop bij Misco (met ssd) is 60 euro duurder dan de laptop bij de concurrent (zonder ssd). dus is Misco 140 euro goedkoper (zo'n 15% korting). Dat klinkt niet als heel veel. Maar toch heb ik voor dat ik de koop deed bij Misco voor de zekerheid telefonisch nagevraagd of deze ssd daadwerkelijk in de laptop zit waarop ik met een zucht beantwoord kreeg "Het staat er toch, dan zit het er dus in", klinkt ook heel logisch.
Als laatste wil ik de eigen website van Misco Quoten:
"Tevredenheidsgarantie / Afkoelingsperiode
Uiteraard bieden wij u als klant de beste service en de beste producten. En natuurlijk willen wij niets liever dan dat u een tevreden klant van ons bent."
Re: Miscoop bij Misco
Huh ?Ten eerste vind ik het vreemd dat u eerder op de website van "Trosradar" reageert dan op de e-mail van uw mij (de klant).
Re: Miscoop bij Misco
Na die zucht had je al je conclusies moeten trekken dat je niet bij hun moet wezen...heijtink schreef:[qMaar toch heb ik voor dat ik de koop deed bij Misco voor de zekerheid telefonisch nagevraagd of deze ssd daadwerkelijk in de laptop zit waarop ik met een zucht beantwoord kreeg "Het staat er toch, dan zit het er dus in", klinkt ook heel logisch.
Re: Miscoop bij Misco
Denk je nu dat ik een werknemer van Misco ben?heijtink schreef:Bedankt voor de technische toelichting.sjohie schreef:Ik zou me eerst een vergewissen dat wat jij eist ook mogelijk is, niet elke SSD past zomaar in elk laptop-chassis, er zijn verschillende formaten, het is geen "kaart" zoals je schrijft. Vooral de hoogte verschilt per SSD, en verder bouwen sommige laptopfabrikanten oem SSD's in met proprietary aansluitingen. En die zijn niet los te koop voor Misco, die worden af fabriek geplaatst.heijtink schreef:Miscoop bij MISCO!!!
Bij Misco heb ik een laptop gekocht waar een SSD kaart in zou zitten. Deze zit er niet in! Zij lichten mij toe dat dit hun fout is en dat ik de laptop kan retourneren. Echter ben ik overeengekomen dat de SSD kaart er wel in zit. Daar heb ik voor betaald. Zij geven aan dat fouten zijn voorbehouden. Dit staat niet in de algemene voorwaarden en is niet onderdeel van de koop overeenkomst. de SSD kaart is wel onderdeel van de koopovereenkomst.
Zij willen onder geen beding mij tegemoet komen aan de overeenkomst.
Ik heb een voorstel gedaan dat ze een computer kunnen leveren met vergelijkbare specificaties, zoals we zijn overeengekomen. Echter was het prijsverschil volgens hen te groot en zou ik het verschil volledig moeten betalen. (terwijl de SSD kaart niet in de prijs zit van de aan mij geleverde laptop). Ik krijg dus de keus het product te retourneren en een duurdere volledig te kopen of genoegen te nemen met wat ik heb ontvangen.
Dit is in strijd met de wet, want ik heb immers recht op wat we zijn overeengekomen.
Art 217, lid 1: Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.
Art. 219, lid 2: De herroeping kan slechts geschieden, zolang het aanbod niet is aanvaard en evenmin een mededeling, houdende de aanvaarding is verzonden. Bevat het aanbod de mededeling dat het vrijblijvend wordt gedaan, dan kan de herroeping nog onverwijld na de aanvaarding geschieden.
Moet ik zoiets juridisch aanvechten of zijn er meer wegen naar Rome?
Maar als het prijsverschil zo fors is, had jij kunnen weten dat de prijs van wat je bestelde onrealistisch laag is, en kan Misco zich beroepen op het "Otto arrest".
Ten eerste vind ik het vreemd dat u eerder op de website van "Trosradar" reageert dan op de e-mail van uw mij (de klant).
Ten tweede hoef ik als klant niet te weten welke ssd in welke laptop past.
Ten derde vind ik het prijsverschil niet fors. dat vind Misco! Ik kan terug vinden op de website van Misco dat een ssd van 256 GB (waar het hier om gaat) 200 euro kost. De laptop bij Misco (met ssd) is 60 euro duurder dan de laptop bij de concurrent (zonder ssd). dus is Misco 140 euro goedkoper (zo'n 15% korting). Dat klinkt niet als heel veel. Maar toch heb ik voor dat ik de koop deed bij Misco voor de zekerheid telefonisch nagevraagd of deze ssd daadwerkelijk in de laptop zit waarop ik met een zucht beantwoord kreeg "Het staat er toch, dan zit het er dus in", klinkt ook heel logisch.
Als laatste wil ik de eigen website van Misco Quoten:
"Tevredenheidsgarantie / Afkoelingsperiode
Uiteraard bieden wij u als klant de beste service en de beste producten. En natuurlijk willen wij niets liever dan dat u een tevreden klant van ons bent."
Re: Miscoop bij Misco
We hebben er weer eens eentjeheijtink schreef: Ten eerste vind ik het vreemd dat u eerder op de website van "Trosradar" reageert dan op de e-mail van uw mij (de klant).