LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende reclame Wilpe.com
Misleidende reclame Wilpe.com
Ik heb onlangs een product gekocht (gps tracker van gpsbird) bij Wilpe. Op de site staat deze in de aanbieding, met een klokje erbij en grote letters ALLEEN VANDAAG!!! Het leek een scherpe aanbieding dus tot bestellen over gegaan.
Omdat ik het ding niet werkend kreeg ben ik op zoek gegaan naar een duidelijke handleiding, en kwam ik tot mijn verbazing hetzelfde artikel weer tegen op de site, en weer een melding erbij 'alleen vandaag'. Daarnaast werd het apparaatje gewoon bij andere aanbieders voor dezelfde prijs aangeboden.
Ik heb dit vervolgens met een paar producten eens een paar weken in de gaten gehouden, maar ze doen dus niets anders dan dat, gewoon dezelfde artikelen tegen dezelfde prijs aanbieden, en het voordoen als een soort dagdeal.
Ik vind dit behoorlijk misleidend. Het gaat me er niet om dat ik mezelf benadeeld voel want dan had ik maar beter onderzoek moeten doen. (vanwege het klokje dat aftelt wordt je wel geneigd om een snelle beslissing te maken) Maar het steekt me wel dat in het algemeen consumenten op deze manier misleid worden.
Is hier niets aan te doen?
Omdat ik het ding niet werkend kreeg ben ik op zoek gegaan naar een duidelijke handleiding, en kwam ik tot mijn verbazing hetzelfde artikel weer tegen op de site, en weer een melding erbij 'alleen vandaag'. Daarnaast werd het apparaatje gewoon bij andere aanbieders voor dezelfde prijs aangeboden.
Ik heb dit vervolgens met een paar producten eens een paar weken in de gaten gehouden, maar ze doen dus niets anders dan dat, gewoon dezelfde artikelen tegen dezelfde prijs aanbieden, en het voordoen als een soort dagdeal.
Ik vind dit behoorlijk misleidend. Het gaat me er niet om dat ik mezelf benadeeld voel want dan had ik maar beter onderzoek moeten doen. (vanwege het klokje dat aftelt wordt je wel geneigd om een snelle beslissing te maken) Maar het steekt me wel dat in het algemeen consumenten op deze manier misleid worden.
Re: Misleidende reclame Wilpe.com
Yes everything depends on the correct research. One should look out to several websites and compare before buying. Read reviews and then only one should do online transactions.
Een klacht indienen bij de reclame code commissie, als je het dat waard vindt.
Drie opties :Ralfdumee schreef: Is hier niets aan te doen?
Wervende reclameteksten negeren
Eerst de prijs op internet checken voordat u koopt.
Koop herroepen
Onthoudt : wanneer u als consument onder tijdsdruk wordt gezet heeft dat een reden.
Morgen begint er weer een nieuwe dag met 'alleen vandaag'.
Ben benieuwd of er juridisch ook zo over dergelijke teksten wordt geoordeeld.
Ben benieuwd of er juridisch ook zo over dergelijke teksten wordt geoordeeld.
Ik heb hetzelfde met auto onderdelen....
Korting elke dag anders en moet soms enkele weken wachten tot de 19% korting weer langs komt....
Die is maar 1 dag werkende en vaak op maandag of dinsdag....
Halverwege de dag dus van die dag blijft er weinig tijd over!
Ja, reclame hoorde misleidend te zijn en ik ben ook wel eens te laat....
Gewoon paar weken wachten!
Korting elke dag anders en moet soms enkele weken wachten tot de 19% korting weer langs komt....
Die is maar 1 dag werkende en vaak op maandag of dinsdag....
Halverwege de dag dus van die dag blijft er weinig tijd over!
Ja, reclame hoorde misleidend te zijn en ik ben ook wel eens te laat....
Gewoon paar weken wachten!
-
Invullen en toesturen ... https://www.reclamecode.nl/consument/de ... aginaID=73
NB. In Amerika worden vaker reclames gepersonificeerd aangeboden, waardoor een bedrijf met de haar bekende gegevens aanbiedingen per adressaat doet die behoorlijk van de verschillende klanten kunnen afwijken ... Daar krijgen we toekomstig ook in Nederland nog wat mee te stellen!
NB. In Amerika worden vaker reclames gepersonificeerd aangeboden, waardoor een bedrijf met de haar bekende gegevens aanbiedingen per adressaat doet die behoorlijk van de verschillende klanten kunnen afwijken ... Daar krijgen we toekomstig ook in Nederland nog wat mee te stellen!
Loop ook wel eens langs een winkel waar al 10 jaar grote borden "Opheffingsuitverkoop 50-75% korting" hangen - winkel bestaat nog steeds. Gelooft TS ook in kaboutertjes?
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Ralfdumee schreef:Ik heb onlangs een product gekocht (gps tracker van gpsbird) bij Wilpe. Op de site staat deze in de aanbieding, met een klokje erbij en grote letters ALLEEN VANDAAG!!! Het leek een scherpe aanbieding dus tot bestellen over gegaan.
Ja, er is hier iets aan te doen: niet zo goedgelovig zijn !
Als ik een artikel dat normaal € 299 kost nu in de aanbieding doe: van € 499 nu alleen vandaag voor € 399; koopt u het dan ook ??
Als iets ziet: selecteren, rechts klikken en kiezen voor zoeken op Google. Dan vindt u vanzelf ook prijzen.
Er zijn leugens, grove leugens en reclame.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Speciale aanbieding, special price only for you, only today.... kom op zeg, iedereen weet toch dat dit niet zo is. Dat is net zoiets als nog maar één op voorraad, of een hotelsite met 'nog maar 1 kamer beschikbaar' of '3 anderen bekijken deze accomodatie momenteel ook' of een vliegsite 'nog maar 2 stoelen in deze prijscategorie beschikbaar'. Vakantie sites met 'deze accomodatie is 2 minuten geleden nog geboekt'. Allemaal niet waar, alleen maar bedoelt om bij u een gevoel van urgentie aan te wakkeren. Nu moet ik toeslaan, anders is de kans zo weg. Gauw kopen.
Atijd het product even googlen of bingelen en u weet meteen wat de normale prijzen zijn. De meeste consumenten worden ook niet misleid, die googlen of bingelen eerst de prijs en vertrouwen nimmer een verkopen op zijn mooie, blauwe ogen. Of ze kijken een dag later nog een keertje, hee dat is raar, dezelfde aanbieding is wederom beschikbaar?
Altijd eerst u zelf uitgebreid informeren omtrent een product voordat u het aanschaft. Hetzelfde geldt voor de website, eerst kijken of er klachten op Internet staan, aangesloten bij een keurmerk, kan je betalen met een creditcard, adres gegevens vermeldt en zo ja, even bekijken in Google maps. Pas dan overwegen om iets te kopen. Scheelt een hoop ellende achteraf.
Ik vind dit ook niet misleidend, dit weet echt iedereen. Net zoals er geen wasmiddelen bestaan die witter dan wit wassen, producten die al jaren in de winkel liggen maar ineens 'vernieuwd zijn' of een 'verbeterde recpetuur' hebben.
Atijd het product even googlen of bingelen en u weet meteen wat de normale prijzen zijn. De meeste consumenten worden ook niet misleid, die googlen of bingelen eerst de prijs en vertrouwen nimmer een verkopen op zijn mooie, blauwe ogen. Of ze kijken een dag later nog een keertje, hee dat is raar, dezelfde aanbieding is wederom beschikbaar?
Altijd eerst u zelf uitgebreid informeren omtrent een product voordat u het aanschaft. Hetzelfde geldt voor de website, eerst kijken of er klachten op Internet staan, aangesloten bij een keurmerk, kan je betalen met een creditcard, adres gegevens vermeldt en zo ja, even bekijken in Google maps. Pas dan overwegen om iets te kopen. Scheelt een hoop ellende achteraf.
Ik vind dit ook niet misleidend, dit weet echt iedereen. Net zoals er geen wasmiddelen bestaan die witter dan wit wassen, producten die al jaren in de winkel liggen maar ineens 'vernieuwd zijn' of een 'verbeterde recpetuur' hebben.