LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MT Helmenshop malafide bedrijf

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Martijn33

MT Helmenshop malafide bedrijf

Ongelezen bericht door Martijn33 »

Beste lezers,

Afgelopen zondag, ondertussen dus 5 werkdagen geleden, heb ik een MT Speed helm besteld met een iridium vizier erbij. Ik heb meteen aan de betaling voldaan middels iDeal. Na 3 werkdagen niets vernomen te hebben van de webwinkel, heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of de helm verzonden was en zo niet, hoe het dan met de bestelling zit. Hier heb ik tot op heden nog geen antwoord op gekregen.

Ik citeer vanaf de website www.mthelmenshop.nl het volgende: "De meeste MT helmen leveren wij uit voorraad. De levertijd is dan meestal ook binnen 3 werkdagen na ontvangst van de betaling. Mocht de bestelde MT helm op het moment van bestellen niet op voorraad zijn dan ontvangt u per mail hier informatie over."

Vanaf vanochtend ben ik het telefoonnummer gaan bellen, meer dan 30 keer, verspreid over de uren waarin de winkel zegt dat hij bereikbaar is. Telkens krijg ik het antwoordapparaat aan de lijn. Vervolgens heb ik via internet de adresgegevens opgezocht. Op het adres (Schuitendiep 8, 9711 RC Groningen) is de winkel volgens internet niet gevestigd. Ook via google maps zie ik geen winkel. Ik vermoed dat deze aanbieder niet de aangegeven bedoelingen heeft en ik belazerd ben!

Als oplossing wens ik het volgende:
De helm en het vizier worden vandaag nog op de post gedaan en zijn binnen 2 werkdagen geleverd. Of de bestelling wordt vandaag nog geannuleerd en het geldbedrag van €84,90 wordt onmiddelijk teruggestort op mijn bankrekening.

Iemand ervaring met dit bedrijf of tips?

Martijn

VioletPrue

Re: MT Helmenshop malafide bedrijf

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Vijf werkdagen na je bestelling een bedrijf al malafide noemen?
Ga je eens even schamen zeg, er kan van alles aan de hand zijn.
Geduld kennen we niet meer in Nederland geloof ik.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Een internetshop heeft sowieso volgens de wet 30 dagen de tijd om te leveren, dus je zult nog even geduld moeten hebben.

Martijn33

VioletPrue ik snap wat je bedoelt, maar als dezelfde eigenaar ook de webwinkels helmplaza.nl en minibikeshop.nl beheert, en over die webwinkels zijn ook talloze klachten te vinden, dan snap je dat ik nattigheid begon te voelen, ook na 5 werkdagen.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Misschien moet je dan even verder kijken voordat je ergens besteld???

VioletPrue

Martijn33 schreef:VioletPrue ik snap wat je bedoelt, maar als dezelfde eigenaar ook de webwinkels helmplaza.nl en minibikeshop.nl beheert, en over die webwinkels zijn ook talloze klachten te vinden, dan snap je dat ik nattigheid begon te voelen, ook na 5 werkdagen.
Nee, dat snap ik niet.
Het bedrijf staat netjes ingeschreven bij de KvK, de foto's op Google Earth/Maps kunnen heel oud zijn (als ik mijn huis bekijk, ziet dat er al 4/5 jaar héél anders uit) en er kàn een goede reden zijn dat de telefoon niet wordt aangenomen.
Wat nu als de eigenaar heel erg ziek is, of er is iemand overleden en vandaag is de uitvaart?
Levering binnen twee werkdagen of je geld terug is niet alleen niet haalbaar maar ook niet af te dwingen.
Toon eerst eens geduld en wacht eens af.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

VioletPrue heeft wel een punt.

hylke76

Ongelezen bericht door hylke76 »

Martijn33 schreef:Beste lezers,

Afgelopen zondag, ondertussen dus 5 werkdagen geleden, heb ik een MT Speed helm besteld met een iridium vizier erbij. Ik heb meteen aan de betaling voldaan middels iDeal. Na 3 werkdagen niets vernomen te hebben van de webwinkel, heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of de helm verzonden was en zo niet, hoe het dan met de bestelling zit. Hier heb ik tot op heden nog geen antwoord op gekregen.

Ik citeer vanaf de website http://www.mthelmenshop.nl het volgende: "De meeste MT helmen leveren wij uit voorraad. De levertijd is dan meestal ook binnen 3 werkdagen na ontvangst van de betaling. Mocht de bestelde MT helm op het moment van bestellen niet op voorraad zijn dan ontvangt u per mail hier informatie over."

Vanaf vanochtend ben ik het telefoonnummer gaan bellen, meer dan 30 keer, verspreid over de uren waarin de winkel zegt dat hij bereikbaar is. Telkens krijg ik het antwoordapparaat aan de lijn. Vervolgens heb ik via internet de adresgegevens opgezocht. Op het adres (Schuitendiep 8, 9711 RC Groningen) is de winkel volgens internet niet gevestigd. Ook via google maps zie ik geen winkel. Ik vermoed dat deze aanbieder niet de aangegeven bedoelingen heeft en ik belazerd ben!

Als oplossing wens ik het volgende:
De helm en het vizier worden vandaag nog op de post gedaan en zijn binnen 2 werkdagen geleverd. Of de bestelling wordt vandaag nog geannuleerd en het geldbedrag van €84,90 wordt onmiddelijk teruggestort op mijn bankrekening.

Iemand ervaring met dit bedrijf of tips?

Martijn

Beste Martijn,

Het is vervelend om te horen dat uw bestelling nog niet is geleverd. Alle bestellingen waren tot aan 15 februari geleverd door ons. De week erna waren wij helaas gesloten i.v.m. vakantie. Nu is de logische stap om dit te vermelden op onze website en aan de telefoon. Echter hebben wij dit vroeger gedaan en hebben wij in 2 van de 3 vakanties inbraak gehad. Op advies van o.a. onze verzekeringsmaatschappij hebben wij besloten om dergelijke vermeldingen niet meer op onze site te melden.

Daarnaast doen wij er alles aan om een zo goed mogelijk beeld van ons te krijgen. Wij vermelden alles op onze site. Normaal als ik de intentie had om iemand op te lichten lijkt het mij niet verstandig om alles te vermelden.

Uw helm met vizier komt vandaag bij ons binnen en zal ook vandaag worden verzonden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groeten,

Hylke
[email protected]

VioletPrue

Dus alsnog opgelost, na wel helemaal 7 werkdagen wordt de helm verstuurd.
Logische uitleg ook van de winkel, ik snap dat zij niet groots aankondigen op vakantie te zijn.

Martijn33

Klacht kan als nietig worden beschouwd. Ik ben erg geschrokken van andere berichten op internet voordat ik het onderwerp hier opende. Na een medewerker van de webwinkel aan de telefoon te hebben gehad, snap ik de uitleg en is alles opgelost.

Gesloten