LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mulitimediapc

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
reginter

mulitimediapc

Ongelezen bericht door reginter »

multimediaspelers naast je tv is tegenwoordig een nieuw speeltje.

je kan ze zelf bouwen als je over genoeg pc kennis beschikt of je koopt een compleet systeem .

nu is er een webwinkel multimediapc.nl die beide verkoopt dus componenten en komplete systemen.

Nu ben ik iemand die een redelijke pc kennisheeft en dus losse pc componenten vaak via diverse web winkels koop. dit gaat meestal goed.

nu zocht ik een apart onderdeel en kwam op multimediapc terecht.

dus besteld en vooruit betaald via ideal ;na drie weken nog niets geleverd.
toch maar eens gebeld na drie dagen proberen eindelijk contact.

er was een probleem met de leverancier zij hij!
weer een week gewacht en weer gebeld.
het product was niet meer te leveren en hij zou hetbedrag crediteren.

dit speelde in februari en ik zit nu nog steeds op mijn geld te wachten
ik heb nu al diverse mails gestuurd en gebeld en elke keer beloofd hij dat het word overgemaakt.
wat moet ik hier nu verder mee. blijven wachten of wat kan ik nog voor stappen ondernemen.

:evil:

Guardian72
Contacteer:

Re: mulitimediapc

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Domeinnaam multimediapc.nl
Status actief
Houder Tweak Shop New Generation
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar Beijen Webhosting.
Gommerskerspel 23
2151RA NIEUW VENNEP
Nederland
Technische contactpersonen [email protected]
Domeinnaamservers 1.bwhdns.net
2.bwhdns.net
Datum registratie 2004-08-31
Administratie door NL Domain Registry
Bovenstaande is de WHOIS informatie zoals bekend bij het SIDN.
Mischien kan je daar wat mee.

Daarnaast:
Je wacht al sinds eind februari?
Dan is een redelijke termijn al lang verstreken.

Wat je zou kunnen overwegen is nog eenmaal een (aangetekende, handtekening retour) brief te zenden met tenminste de volgende gegevens:
- Order nummer
- Order bedrag
- jouw gegevens
- besteldatum, en initiele leverdatum (wat ze op de site vertelden.. dus 10 dagen o.i.d.)
- Datum eerste info verzoek.

Geef aan dat doordat zij niet leverden, het contract is ontbonden, en dat zij tot terugbetaling hadden moeten overgaan.
Geef aan dat je dit al gevraagd hebt.
Geef aan dat ondanks meerdere telefonische toezeggingen geen actie is ondernomen door winkel, en dat je ze dus nu nog 8 werkdagen geeft om je geld terug te storten (rekeningnummer).

Indien zij dit niet doen, geld deze brief per verstrijken van termijn als ingebrekestelling, en zal je juridische maatregelen nemen om je geld alsnog terug te halen, en alle bijkomende kosten zullen ook op hen verhaald gaan worden.

De site is nog steeds actief trouwens.

Wachten ? Nee, zou ik niet doen. Maar probeer het nog een maal, ongeveer zoals boven beschreven (zoek eventueel een voorbeeldbrief die je kan aanpassen - of vraag bij het juridisch loket).

Print alle mails en andere correspondentie uit, en maar een dossier aan.
Als ze niet op je brief reageren - kan je hiermee naar de politie en aangifte doen van oplichting.

Doe niets telefonisch - dit omdat je op deze wijze geen bewijzen hebt, en men van alles kan beloven, maar omdat het niet hard te maken valt, ze in de praktijk alles kunnen negeren.

En, een link naar dit topic mailen kan soms ook helpen.
Google laat mensen die op zoek zijn naar een multimediapc ook deze topics vinden, en dat kan ze klanten kosten - daar bij www.multimediapc.nl :twisted:

reginter

Re: mulitimediapc

Ongelezen bericht door reginter »

Bedankt voor het advies.

Het probleem is inmiddels opgelost.

Ik per email mmpc laten weten dat ik een negatieve ervaring met hun op het radar forum had gezet.

hier werd snel op gereageerd ;het blijkt een eenmans bedrijfje te zijn en hij was door prive problemen achtergeraakt met zijn administratie en was ook vaak niet aanwezig in zijn showroom/magazijn in Heteren .

ik heb hem voorgesteld om het openstaande bedrag te gebuiken voor ander artikel wat ik nu weer nodig had voor een kennis .

hijging hier mee akkoord en vandaag werd het pakketje door TNT bezorgd.

maar of hier in de toekomst weer iets zal aanschaffen dat betwijfel ik.

Dus hij komt zijn afspraken wel na maar,,,,,, het kan ff duren.............

Gesloten