LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] n-voetbal oplichting; komt er keer op keer mee weg
Re: n-voetbal oplichting; komt er keer op keer mee weg
Dat zeker, ik heb mijn lesje zeker geleerd. Ik snap gewoon niet dat, zelfs na aangifte, de consument niet geholpen wordt. Aangezien het niet mijn fout is..Ik baal als een stekker. Het was een cadeau en dit neemt ook veel tijd en energie in beslag..Ik heb het er wel voor over, maar ik wil weten waar ik, als consument nu recht op heb aangezien het niet mijn fout is.
Je hoeft ze toch niet te pakken te krijgen om iets te kunnen terugsturen. Jij kan als consument wel eerst duidelijkheid willen, maar ook als consument heb jij je ook aan de regels te houden. Dat betekent dus terugsturen binnen de gestelde termijn. Ook als je het niet vertrouwd.nargiss schreef:Wat ikzelf niet begrijp ik: n-voetbal heeft een fout gemaakt door mij iets op te sturen wat ik niet heb besteld. Vervolgens wil ik het terugsturen, krijg ik hen niet te pakken. Ik lees op internet dat veel mensen slachtoffer zijn geweest van oplichting. Dan is het toch logisch dat ik, als consument, eerst duidelijkheid wil? Zij hebben een fout gemaakt door het verkeerde product op te sturen én door niet bereikbaar te zijn... Kan ik dan niet voor mezelf opkomen dat het logisch is dat ik niks ga terugsturen tot ik duidelijkheid heb?
ja, dat begrijp ik. Maar wat zou je zelf doen? Er klopt duidelijk een hoop niet aan die site.
Terugsturen en contact opnemen met dat keurmerk bij problemen.nargiss schreef:ja, dat begrijp ik. Maar wat zou je zelf doen? Er klopt duidelijk een hoop niet aan die site.
Dat zou logisch zijn. Dat hebben mensen ook gedaan. Maar wat blijkt? Geld kwijt, product kwijt.
Als je dit produkt houd dan accepteer je een verkeerd shirt. Moet je verder niet klagen.
Ik accepteer het shirt helemaal niet. Dat is mijn probleem juist. Dat ik iets anders krijg dan gevraagd. Met opzet. Ik heb het shirt NOG niet teruggestuurd omdat n-voetbal niet handelt zoals zij in hun voorwaarden vertellen.
Nee, je houd het shirt nu in gijzeling. Daar schiet je dus ook niets mee op. Zolang jij dat dooet hoeven zij geen enkele actie te ondernemen.
Je zult het shirt toch echt eerst terug moeten sturen voordat zij jou je geld terug kunnen geven (of het juiste shirt).
Met het shirt in huis houden schiet je niks op, dan kun je wachten tot je een ons weegt op je geld.
Geef ze het voordeel van de twijfel en stuur het shirt zo snel mogelijk retour. Mocht je dan je geld niet binnen en redelijke termijn terugkrijgen dan kun je hier verder klagen.
Met het shirt in huis houden schiet je niks op, dan kun je wachten tot je een ons weegt op je geld.
Geef ze het voordeel van de twijfel en stuur het shirt zo snel mogelijk retour. Mocht je dan je geld niet binnen en redelijke termijn terugkrijgen dan kun je hier verder klagen.
Oké. Ik ga het wagen. Daar zit namelijk wel wat in.
Zoals alfatrion al aangaf hoef je niet direct retour te zenden om te ontbinden. Herroeping ex art. 7:46d BW is immers vormvrij en kan dus per e-mail, post etc.nargiss schreef:Oké. Ik ga het wagen. Daar zit namelijk wel wat in.
Arnelh ik begrijp je niet..
Volgens het herroepingsrecht ex art. 7:46d BW moet je een brief sturen (en kunnen bewijzen dat deze is aangekomen) waarin je aan geeft dat de koop ontbonden is. Het kan ook telefonisch.
Je kunt je tevens beroepen op het retentierecht ex art. 7:29 BW, wat inhoudt dat jij het shirt mag houden tot op het moment dat jij het correct shirt of je geld terug hebt vermeerderd met de verzendkosten. In het geval van een faillissement van de zaak heb je juridisch voordeel als je beroept hebt op je retentierecht.
Maar jouw verhaal is anders: jij hebt namelijk nooit gekregen wat je bestelt heb. Dan kun je het laten bij aangegeven dat jij het door jouw bestelde shirt wenst te ontvangen. En je beroepen op het retentierecht tot op het moment dat jij jouw shirt hebt ontvangen en de verzendkosten voor het terugsturen hebt. (En aangetekend versturen, want anders krijgt je gedonder.)
Je kunt je tevens beroepen op het retentierecht ex art. 7:29 BW, wat inhoudt dat jij het shirt mag houden tot op het moment dat jij het correct shirt of je geld terug hebt vermeerderd met de verzendkosten. In het geval van een faillissement van de zaak heb je juridisch voordeel als je beroept hebt op je retentierecht.
Maar jouw verhaal is anders: jij hebt namelijk nooit gekregen wat je bestelt heb. Dan kun je het laten bij aangegeven dat jij het door jouw bestelde shirt wenst te ontvangen. En je beroepen op het retentierecht tot op het moment dat jij jouw shirt hebt ontvangen en de verzendkosten voor het terugsturen hebt. (En aangetekend versturen, want anders krijgt je gedonder.)
1 jan ontvangen = ontbinden voor 2 april.nargiss schreef:Ik begrijp je niet helemaal. Wat bedoel je precies met die drie maanden?