LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] n-voetbal oplichting; komt er keer op keer mee weg

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nargiss

n-voetbal oplichting; komt er keer op keer mee weg

Ongelezen bericht door nargiss »

Ik had een shirt met lange mouwen bij n-voetbal besteld. Na 15 werd het pakketje geleverd, maar er is een anders tshirt geleverd. In de voorwaarden staat duidelijk in vermeld dat indien een product uitverkocht is contact met de koper wordt opgenomen alvorens men wat anders opstuurt. Dit hebben ze dus niet gedaan. Hierna heb ik met hen via mail contact opgenomen en hierin stelt n-voetbal duidelijk dat zij bewust het verkeerde shirt hebben opgestuurd omdat zij dit hetzelfde vonden... Aangezien de keuze voor het shirt heel bewust is gedaan, wil ik dit nieuwe shirt dan ook niet. Dit wordt echter genegeerd door n-voetbal en telefonisch contact opnemen is via verschillende telefoonnrs onmogelijk (klantendienst nummer site, telefoonnummer via kvk etc..) Ik durfde het shirt niet op te sturen omdat ze zo enorm onbetrouwbaar bleken te zijn (aan de talloze reacties te lezen op het internet). Er is elektronisch aangifte gedaan en de politie verwees ons door naar het forum opgeletopinternet.nl . Echter begrijp ik dit niet, in de mail staat dat de verkoper zo strafrechtelijke vervolging probeert te voorkomen MAAR nadat daar een topic is geopend heeft de verkoper nog tal van mensen zoals ons opgelicht..?!
Daarnaast heeft n-voetbal gereageerd op mijn mail omdat opgeletopinternet.nl contact met hen hadden opgenomen. Ik kon volgens hen mijn shirt terugsturen en het geld terugkrijgen. Wat ze daarna ook vermelden is: Hij kan het terugsturen, echter zijn de 7 dagen inmiddels al voorbij.
Ik denk dat dit een geschil is waar alleen de Nederlandse Rechtspraak een oordeel over kan vellen.
Ik ben dus te laat met het terugsturen. Alleen hebben consumenten niet langer de tijd om iets te retourneren als zij de webshop niet te pakken kunnen krijgen (op allerlei manieren) en als de consument ontzettend veel klachten leest met: Ik heb het shirt teruggestuurd maar mijn geld niet teruggekregen. Nu ben ik mijn geld en shirt kwijt.

Rim69

Re: n-voetbal oplichting; komt er keer op keer mee weg

Ongelezen bericht door Rim69 »

Hoe kan je dat shirt nu kwijt zijn. Je hebt het toch niet teruggestuurd?

nargiss

Nee dat ben ik ook niet. Dat soort klachten las ik op het internet. Als het goed is staat er een dubbele punt..

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

nargiss schreef:Ik kon volgens hen mijn shirt terugsturen en het geld terugkrijgen. Wat ze daarna ook vermelden is: Hij kan het terugsturen, echter zijn de 7 dagen inmiddels al voorbij.
De termijn van 7 werkdagen is verbonden aan het herroepingsrecht en gaat lopen na ontvangst van de bestelling. Je hebt toch je bestelling niet ontvangen of wel?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Feitelijk heeft ie inderdaad zijn bestelling niet ontvangen.

Rim69

nargiss schreef:Nee dat ben ik ook niet. Dat soort klachten las ik op het internet. Als het goed is staat er een dubbele punt..
Het was mij niet duidelijk dat dat bewusrt was. Je hele verhaal is nogal warrig. Hoe kan je nu aangifte doen als je dat shirt gewoon houdt? Op de website staat duidelijk hoe je iets terug moet sturen. Doe je dat niet, dan kan je je ook nergens op beroepen.

Rim69

ArneLH schreef:Je hebt toch je bestelling niet ontvangen of wel?
Hij schrijft toch: "Na 15 werd het pakketje geleverd, maar er is een anders tshirt geleverd." :roll:

ArneLH
Contacteer:

Rim69 schreef:
Hij schrijft toch: "Na 15 werd het pakketje geleverd, maar er is een anders tshirt geleverd." :roll:
Ja, dat bevestigt dus mijn opmerking: er heeft nog geen aflevering van de bestelling plaatsgevonden.

Rim69

ArneLH schreef:
Rim69 schreef:
Ja, dat bevestigt dus mijn opmerking: er heeft nog geen aflevering van de bestelling plaatsgevonden.
Er heeft wel degelijk een aflevering plaats gevonden. Volgens hem, anders dan besteld, maar terugsturen doet hij niet, dus daarmee accepteert hij de levering.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Er heeft wel degelijk een aflevering plaats gevonden. Volgens hem, anders dan besteld, maar terugsturen doet hij niet, dus daarmee accepteert hij de levering
Was jij er bij dan?

nargiss

Ik heb het wel ontvangen. Op de site stond tussen 5 en 15 werkdagen. Echter bleek het een.shirt te zijn met korte mouwen. Iets waar ik niet om heb gevraagd. Ik heb hen gemaild. Zij zeiden dat het shirt metange mouwen niet leverbaar was en dus deze hebben gestuurd. In de voorwaarde van hen staat dat zw.contact op zouden nemen als dat het geval was. Dat is niet gebeurd.

nargiss

Ik kon binnen zeven dagen retouren. Van.dag 1 tot dag 7 heb ik hen meerdere malen geprobeerd te bereiken. Onbereikbaar. Ik durfde het niet terug te sturen omdat ik op internet las dat meerdere mensem warem opgelicht. Die mensen zijn zowel hun geld als het product kwijt. Toen ik dat las, besloot ik te wachten tot ik meer duidelijkheid over n-voetbal zou krijgen.

nargiss

Via de site die de politie mij heeft verwezen, heb ik contact met n-voetbal kunnen krijgen. Natuurlijk reageren ze dan wel. Ze lieten mij weten dat ik het shirt binnen zeven dagen kan terug sturen en mijn geld terug kan krijgen Echter heb ik het shirt 5 februari ontvangen en heb ik het shirt nog niet teruggestuurd. Waarom? Omdat ik geen contact met hen kon krijgen en omdat ik op internet las dat meerdere mensen waren opgelicht. Ik wilde het shirt pas terugsturen als ik meer duidelijkheid over n-voetbal zou krijgen. Nu is mijn vraag: Hebben consumenten in dit geval niet langer het recht om een bestelling te retouren? Hier is duidelijk sprake van oplichting.
Zij sturen met opzet een ander shirt omdat het shirt dat ik wilde niet leverbaar was. Wil ik het terugsturen, zijn ze onbereikbaar. Als consument is het dan toch logisch dat je eerst wacht op duidelijkheid?

ArneLH
Contacteer:

nargiss schreef:Ze lieten mij weten dat ik het shirt binnen zeven dagen kan terug sturen en mijn geld terug kan krijgen
Zoals ik al zei is de termijn 7 werkdagen, niet kalenderdagen. Afgaand op de informatie die de webshop zelf levert hier geeft men niet de correcte termijn van 7 werkdagen zodat die verlengd wordt tot 3 maanden na aflevering van de bestelling.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is ook nog eens niet verplicht om het product binnen zeven werkdagen terug te sturen.

Rim69

ciske schreef:
Er heeft wel degelijk een aflevering plaats gevonden. Volgens hem, anders dan besteld, maar terugsturen doet hij niet, dus daarmee accepteert hij de levering
Was jij er bij dan?
Ja natuurlijk. Heb je dat niet gelezen dan?

nargiss

ArneLH schreef:
nargiss schreef:Ze lieten mij weten dat ik het shirt binnen zeven dagen kan terug sturen en mijn geld terug kan krijgen
Zoals ik al zei is de termijn 7 werkdagen, niet kalenderdagen. Afgaand op de informatie die de webshop zelf levert hier geeft men niet de correcte termijn van 7 werkdagen zodat die verlengd wordt tot 3 maanden na aflevering van de bestelling.

Ik begrijp je niet helemaal. Wat bedoel je precies met die drie maanden?

Rim69

ArneLH schreef:
Onzin. Als ze bij de levering wel de juiste informatie hebben gegeven doet het er niet toe wat er op die website staat.

nargiss, als jij bij de levering van dat verkeerde shirt niet op de juiste manier geinformeerd bent over de bedenktijd bij koop op afstand dan wordt je bedenktijd automatisch 3 maanden.

nargiss

Dat kan ik helaas niet zien. Wat ikzelf niet begrijp ik: n-voetbal heeft een fout gemaakt door mij iets op te sturen wat ik niet heb besteld. Vervolgens wil ik het terugsturen, krijg ik hen niet te pakken. Ik lees op internet dat veel mensen slachtoffer zijn geweest van oplichting. Dan is het toch logisch dat ik, als consument, eerst duidelijkheid wil? Zij hebben een fout gemaakt door het verkeerde product op te sturen én door niet bereikbaar te zijn... Kan ik dan niet voor mezelf opkomen dat het logisch is dat ik niks ga terugsturen tot ik duidelijkheid heb?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vooraf je iets bestel bij een voor jou onbekend bedrijf eerst via Tros Rader, Vara Kassa of Google zoeken naar klachten en je durft er nooit meer te bestellen.
Dat is het beste om te voorkomen dat je hier achteraf goede adviezen krijg die helaas maar zelden helpen.

Gesloten