in het kort:
we bestellen een horloge via een Amerikaanse webwinkel (time by design) en betalen met creditcard.
Pakketje komt aan in Nederland en wordt ter overhandiging aangeboden door Nederlandse pakketdienst (GLS). Omdat niemand thuis is wordt het pakketje mee terug genomen naar magazijn (in Den Bosch). We maken een nieuwe afspraak voor een bezorging, maar pakketje komt nooit meer aan omdat het is zoekgeraakt. We zijn van mening dat GLS verantwoordelijk is voor het zoek raken van het pakket. GLS beweert dat wij aktie moeten ondernemen naar de webwinkel (verzender) toe, die vervolgens melding moet maken bij de Amerikaanse pakketdienst over het verlies van het pakketje in Nederland. Op basis hiervan zou het dan een verzekeringskwestie moeten worden.
N.a.v. dit verhaal hebben we een tweetal vragen:
1) is dit een gebruikelijke procedure in dit geval? (waarbij je als ontvanger NIET verantwoordelijk bent voor het zoek raken van het pakket, maar blijkbaar WEL zelf een oplossing moet aandragen)
2)heeft iemand ervaring met soortgelijke situatie?
Bij voorbaat dank,
Robert vd Laar
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ned. pakketdienst raakt in Amerika besteld pakketje kwijt
Re: Ned. pakketdienst raakt in Amerika besteld pakketje kwijt
Tja
Volgens de Nederlandse wet is de verzender verantwoordelijk voor het aankomen van het pakje. Of dat in Amerika ook zo is????
Ga er overigens maar vanuit dat jullie horloge nu om de pols van een medewerker van de pakketdienst zit.
Had je het pakket verzekerd laten verzenden? Zoja dan inderdaad contact opnemen met de leverancier.
Zonee dan is volgens mij GLS (die ken ik overigens niet) aansprakelijk te stellen voor het verlies. Afhankelijk van de vervoerscondities loop je echter het risico dat je maar een paar EURI per kilo terugkrijgt.
Ik zou GLS in ieder geval aansprakelijk stellen en dan maar zien waar het schip strand.
Suc6
Volgens de Nederlandse wet is de verzender verantwoordelijk voor het aankomen van het pakje. Of dat in Amerika ook zo is????
Ga er overigens maar vanuit dat jullie horloge nu om de pols van een medewerker van de pakketdienst zit.
Had je het pakket verzekerd laten verzenden? Zoja dan inderdaad contact opnemen met de leverancier.
Zonee dan is volgens mij GLS (die ken ik overigens niet) aansprakelijk te stellen voor het verlies. Afhankelijk van de vervoerscondities loop je echter het risico dat je maar een paar EURI per kilo terugkrijgt.
Ik zou GLS in ieder geval aansprakelijk stellen en dan maar zien waar het schip strand.
Suc6
Re: Ned. pakketdienst raakt in Amerika besteld pakketje kwijt
GLS = Nederlandse Pakket Dienst na overname door (geloof ik) de Britse posterijen.
Het is inderdaad zo dat de opdrachtgever moet aangeven dat het pakket zoek is geraakt. U bent op geen enkele wijze een contractpartij voor de firma GLS. Als dusdanig kan U niets beginnen.
Stuur een mail naar Amerika, leg de situatie uit en laat hun dit bij de pakketvervoerder melden. Ga er trouwens van uit dat de pakketvervoerder in Amerika een totaal andere is dan de GLS.
Veel succes met de afwikkeling, U kunt slechts afwachten en toekijken.
Het is inderdaad zo dat de opdrachtgever moet aangeven dat het pakket zoek is geraakt. U bent op geen enkele wijze een contractpartij voor de firma GLS. Als dusdanig kan U niets beginnen.
Stuur een mail naar Amerika, leg de situatie uit en laat hun dit bij de pakketvervoerder melden. Ga er trouwens van uit dat de pakketvervoerder in Amerika een totaal andere is dan de GLS.
Veel succes met de afwikkeling, U kunt slechts afwachten en toekijken.