LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe domeinnamen (TLD)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Truus101

nieuwe domeinnamen (TLD)

Ongelezen bericht door Truus101 »

Ik was een van de eerste die een domeinnaam '.online' nam. Dit domein kost mij € 48,00 per jaar. NL-domeinen kosten niet meer dan € 9,00.

In het begin begreep ik dat ik mijn nieuwe e-mailadres ([email protected]) niet op alle website en webwinkels kon gebruiken. De sites moesten hierop aangepast worden.
Nu zijn wij een jaar verder en kan ik dit duurdere e-mail adres niet eens gebruiken bij bedrijven als ING, DUO en nog vele anderen. Mijn e-mailadres wordt dan niet herkend als een geldig e-mailadres.
Ik vraag bedrijven dan vaak om hun website aan te passen.

Ben ik nu de enige die het normaal vindt, dat alle bedrijven en instanties ook de nieuwere domeinnamen (TLD's) moeten accepteren?
Tegenwoordig kan je heel veel TLD's reserveren: .shop, .amsterdam, .work, enz. Kijk maar eens bij een aanbieder van domeinen.

Kan Trosradar hier misschien iets in betekenen?

Costnix

Re: nieuwe domeinnamen (TLD)

Ongelezen bericht door Costnix »

Neem contact op met de redactie van Radar. U zit nu op het forum.
https://radar.avrotros.nl/over/contact/

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Truus101 schreef:Nu zijn wij een jaar verder en kan ik dit duurdere e-mail adres niet eens gebruiken bij bedrijven als ING, DUO en nog vele anderen. Mijn e-mailadres wordt dan niet herkend als een geldig e-mailadres. Ik vraag bedrijven dan vaak om hun website aan te passen.
Tsja, dat is wel een beetje het risico wat je neemt als je voorop wil lopen. Het zal op termijn echt wel goedkomen, maar het is natuurlijk niet zo dat organisaties op stel en sprong gigantisch dure systeemaanpassingen moeten doen, omdat jij nu een wat duurder emailadres hebt :wink:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Menig website zal ingericht zijn dat "fantasie" email adressen niet werken. Deze websites dienen aangepast te worden nu jouw @xxx.online geen fantasie meer is.
https://icannwiki.org/.online

Gesloten