LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nike Store betaalt refund niet / al 6 weken voorbij

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
marcv33

Nike Store betaalt refund niet / al 6 weken voorbij

Ongelezen bericht door marcv33 »

Ik heb 6 weken geleden sportkleding in de NikeStore besteld. Helaas was de kleding iets te ruim en heb ik die kleding vervolgens direct terug gestuurd. Na 4 weken nog steeds geen geld terug ontvangen en vervolgens dus maar de helpdesk benaderd.
Inmiddels na 2 weken helpdesk, na 4 telefoontjes en na diverse e-mailberichten, incl. verzending van postbewijs, kunnen zij mij nog steeds niet helpen --> "...Wij doen ons best, maar wij hebben sinds mei problemen met het systeem en ik ben de enige medewerkster voor dringende zaken. Misschien krijgt u volgende week wel een reactie van ons...".

Wat moet ik nu doen...? Meer mensen die dezelfde problemen bij Nike ervaren? Graag jullie ervaringen, want ik vind dit erg schandalig en zeer amateuristisch van een dergelijk bedrijf.

Teunbosseman
Contacteer:

Re: Nike Store betaalt refund niet / al 6 weken voorbij

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Geen problemen met Nikestore, maar heb ook nog nooit wat hoeven terug te sturen.

Nike zit in Hilversum, als niet te ver voor je is.......g ff langs.
Of stuur een email.

marcv33

Ze schijnen sinds mei een probleem te hebben met hun systeem volgens hun helpdesk medewerkster en ze krijgen dat niet onder controle. Na meer dan 10 e-mails en 4 telefoontjes gedurende de afgelopen 2 weken zijn ze nog steeds niet in staat zijn om een klant verder te helpen. De oplossing is mischien wel om niets meer terug te sturen...of te bestellen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ben bang dat dat laatste het geval is. Stel ze schriftelijk in gebreke, de termijn voor terugbetaling bij retourzending omtrent de wet verkoop op afstand is gesteld op 30 dagen, die termijn is verstreken. Dus schriftelijk in gebreke stellen, max 14 dagen om het op te lossen, anders kan je een incassoburo inschakelen om je centen terug te halen.

marcv33

Bedankt voor jullie reacties en goede informatie! Schijnbaar is er iemand wakker geworden bij Nike. Aan het eind van de middag een bericht van Nike ontvangen dat mijn betaalde bedrag zal worden teruggestort (natuurlijk geen sorry). Hopelijk nu dus opgelost: nog maar een paar dagen wachten voor ik het geld daadwerkelijk heb.
Nu nog de medewerkers van hun helpdesk organisatie juist opleiden en begeleiden, zodat dit soort afhandeling van problemen niet meer voor kan komen. Iets professioneler dus graag!
Radar helpt in ieder geval mee (na Nike hierover geinformeerd te hebben, wordt er uiteindelijk iets gedaan; wel jammer dat het zo moet)!

Gesloten