Goedemiddag,
23 December 2014 heb ik een Jordan Flight Pack besteld via nike.com. In eerste instantie leek alles goed te gaan. Al snel kreeg ik twee e-mails. Een bevestiging en een e-mail dat de bestelling was mislukt vanwege een storing bij de bank. Het geld was echter wel van mijn rekening afgeschreven. Na die e-mail nam ik contact op met de klantenservice van Nike. Er werd mij verteld dat ik er vanuit kon gaan dat de bestelling goed was gegaan. Enkele dagen later werd mij verteld dat de bestelling toch niet goed was gegaan. Het aankoopbedrag(€350) zou worden teruggestort. Ik was teleurgesteld omdat ik de schoenen heel graag wilde. Een week later had ik nog steeds geen bijschrijving van Nike. Vanuit het contact met de klantenservice bleek dat zij het bedrag hadden overgemaakt naar een combinatie van een ING Iban en mijn eigen (ABN) rekeningnummer. Wederom contact gezocht met de klantenservice en uit onderzoek van hen bleek dat het geld hun bank had verlaten. Ineens moest ik een overzicht van mijn rekening laten zien en contact opnemen met mijn bank om te laten zien dat het geld niet op mijn rekening was gestort. Dit heb ik gedaan. Dagen later heb ik, bij nalaten van initiatief van Nike, wederom contact gezocht via een e-mail. Tot op heden heb ik hier nog geen reactie op gekregen.
Ik ben nu bijna zes weken verder sinds de bestelling en ik heb mijn aankoopbedrag nog steeds niet terug. Ik heb aan alle verzoeken van hen voldaan, ondanks dat ik heel erg het gevoel krijg dat ik word afgeschilderd als de oplichter. Doorgaans heb ik goede ervaringen met Nike, maar dit incident heeft mijn hele kijk op nike.com veranderd. Ik hou van sneakers, ik heb veel kleding van Nike, ik had er zelfs willen werken. Maar zo kan je niet met je klanten omgaan. Een lakse houding, er is op geen enkele manier blijk van goede wil, terwijl ik volledige medewerking heb verleend. Zo'n houding verwacht ik bij een louche webshop, maar niet de webshop en klantenservice van een bedrijf zoals Nike. Het gemak waarmee mijn probleem wordt afgewimpeld is echt ongekend. Ik ben zeer, maar dan ook zeer ontstemd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nike webstore
Re: Nike webstore
Stuur ze een E mail met link naar dit forum, dan kunnen zij vertellen waarom dit fout ging en gelijk het oplossen...
Wel even je klant nummer en verdere gegevens ook vermelden...
Ja, ook zij mogen hier Excuus aanbieden want anders kan het veel omzet kosten.
Wel even je klant nummer en verdere gegevens ook vermelden...
Ja, ook zij mogen hier Excuus aanbieden want anders kan het veel omzet kosten.
Re: Nike webstore
Nou....die 350 euro luidt echt het failliet van Nike in.....die gaan echt niet op een kneuterige Hollandse website reageren.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Nike webstore
Sc7 schreef:Goedemiddag,
23 December 2014 heb ik een Jordan Flight Pack besteld via nike.com. In eerste instantie leek alles goed te gaan. Al snel kreeg ik twee e-mails. Een bevestiging en een e-mail dat de bestelling was mislukt vanwege een storing bij de bank. Het geld was echter wel van mijn rekening afgeschreven. Na die e-mail nam ik contact op met de klantenservice van Nike. Er werd mij verteld dat ik er vanuit kon gaan dat de bestelling goed was gegaan. Enkele dagen later werd mij verteld dat de bestelling toch niet goed was gegaan. Het aankoopbedrag(€350) zou worden teruggestort. Ik was teleurgesteld omdat ik de schoenen heel graag wilde. Een week later had ik nog steeds geen bijschrijving van Nike. Vanuit het contact met de klantenservice bleek dat zij het bedrag hadden overgemaakt naar een combinatie van een ING Iban en mijn eigen (ABN) rekeningnummer. Wederom contact gezocht met de klantenservice en uit onderzoek van hen bleek dat het geld hun bank had verlaten. Ineens moest ik een overzicht van mijn rekening laten zien en contact opnemen met mijn bank om te laten zien dat het geld niet op mijn rekening was gestort. Dit heb ik gedaan. Dagen later heb ik, bij nalaten van initiatief van Nike, wederom contact gezocht via een e-mail. Tot op heden heb ik hier nog geen reactie op gekregen.
Ik ben nu bijna zes weken verder sinds de bestelling en ik heb mijn aankoopbedrag nog steeds niet terug. Ik heb aan alle verzoeken van hen voldaan, ondanks dat ik heel erg het gevoel krijg dat ik word afgeschilderd als de oplichter. Doorgaans heb ik goede ervaringen met Nike, maar dit incident heeft mijn hele kijk op nike.com veranderd. Ik hou van sneakers, ik heb veel kleding van Nike, ik had er zelfs willen werken. Maar zo kan je niet met je klanten omgaan. Een lakse houding, er is op geen enkele manier blijk van goede wil, terwijl ik volledige medewerking heb verleend. Zo'n houding verwacht ik bij een louche webshop, maar niet de webshop en klantenservice van een bedrijf zoals Nike. Het gemak waarmee mijn probleem wordt afgewimpeld is echt ongekend. Ik ben zeer, maar dan ook zeer ontstemd.
Nu bestel ik regelmatig via de Nike shop en via via kan ik ook in de personeelswinkel komen. Zelf nog nooit problemen ondervonden met bestellen oid.....vreemd.
Wat ik mij afvraag, je hebt een hoop moeten overleggen maar in je verhaal schrijf je -->
Mij lijkt dat een betaling als deze helemaal niet kan plaatsvinden opdat de IBAN totaal niet klopt.een combinatie van een ING Iban en mijn eigen (ABN) rekeningnummer.
Dat jij het gevoel krijg als oplichter te worden afgeschilderd is jouw persoonlijke gevoel natuurlijk , dat dit heeeeel je kijk op Nike veranderd vindt ik behoorlijk kortzichtig. Als jou een (droom)baan bij Nike wordt aangeboden sla je deze dan af ?
Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat jij je geld terug moet krijgen. Zou ze nog een keer bellen en dat de laatste keer is en dat je anders vervolg stappen gaat nemen....in gebreke etc etc als je rechtsbijstand hebt schakel deze in.
Re: Nike webstore
Nadat ik duidelijk had gemaak dat ik de situatie op radarTV forum zou plaatsen hebben ze me dit gestuurd.
"ik heb inmiddels ons financiële team geinformeerd dat de transactie nummer niet bekend is bij jouw bank.Het restitutie bedrag word binnen 5-7 werkdagen overgemaakt naar je ABN Amro rekening.
Het spijt ons nogmaals voor de vertraging en eventuele ongemak,maar wij bedanken je enorm voor je geduld.Wij willen je ook graag nog een kortingscode geven voor de vertraagde restitutie.
Nogmaals ons excuses voor het ongemak, maar mocht je nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op.
Ik wens je nog een fijne dag verder"
Dit is me 6 weken geleden ook al beloofd dus of ik het moet geloven.
"ik heb inmiddels ons financiële team geinformeerd dat de transactie nummer niet bekend is bij jouw bank.Het restitutie bedrag word binnen 5-7 werkdagen overgemaakt naar je ABN Amro rekening.
Het spijt ons nogmaals voor de vertraging en eventuele ongemak,maar wij bedanken je enorm voor je geduld.Wij willen je ook graag nog een kortingscode geven voor de vertraagde restitutie.
Nogmaals ons excuses voor het ongemak, maar mocht je nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op.
Ik wens je nog een fijne dag verder"
Dit is me 6 weken geleden ook al beloofd dus of ik het moet geloven.
Re: Nike webstore
En precies wat ik dacht nog steeds mijn geld niet terug. #NietTeGeloven #NIKE
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 jun 2016 13:16
Re: Nike webstore
Het valt me op dat bedrijven niet altijd hun verantwoordelijkheid nemen als er een probleem ontstaat na koop.
Ik heb zelf ook gemerkt dat de medewerker van de Nikewebstore klantenservice niet bezig was met de "support" die de website suggereert. Zodoende ben ik ook ff gaan googlen om te zien of dit een toevalstreffer was of dat ik in de toekomst me een aankoop via de webstore moet besparen, mocht het mis gaan.
Nu bij mij, toen bleek dat een schoen een defect vertoonde, merkte ik inderdaad dat de betreffende medewerker in wezen niet thuis geeft; geen verantwoordelijkheid neemt en/of passie voor het product en de ontstane situatie. Passie voor Nike, die ik dus wel heb en die ik ook bij jou bespeur.
Fantastische producten die Nike schoenen! Ik verwacht van de medewerkers een zelfde enthousiasme. Misschien wordt het juist tijd dat mensen zoals jij bij de klantenservice van Nike gaan werken. Logisch dat je kijk op Nike.com met dit voorval verandert, omdat jezelf vanuit deze passie werkt en Nike.com zelf onverschilligheid, zelfs klunzigheid toont en zich uiteindelijk ontpopt als protocolfreak en de bal bij jou neerlegt; een merk NB dat zichzelf neerzet als gepassioneerd, superieur en professioneel. Op zo'n moment een deceptie dus. (En waarschijnlijk het ergste: je bent de schoenen misgelopen! En waarschijnlijk begrijpen deze medewerkers niet eens wat dat voor iemand kan betekenen.)
Ik hoop dat het uiteindelijk goed is gekomen en dat Nike beseft dat het haar image ook bij haar klantenservice en interne organisatie waar mag maken. Gelukkig voor Nike dat het heel vaak goed gaat en dat de producten zelf over het algemeen van goede kwaliteit zijn, maar helaas voor ze: Juist in moeilijke situaties herken je de meester!!
Ik heb zelf ook gemerkt dat de medewerker van de Nikewebstore klantenservice niet bezig was met de "support" die de website suggereert. Zodoende ben ik ook ff gaan googlen om te zien of dit een toevalstreffer was of dat ik in de toekomst me een aankoop via de webstore moet besparen, mocht het mis gaan.
Nu bij mij, toen bleek dat een schoen een defect vertoonde, merkte ik inderdaad dat de betreffende medewerker in wezen niet thuis geeft; geen verantwoordelijkheid neemt en/of passie voor het product en de ontstane situatie. Passie voor Nike, die ik dus wel heb en die ik ook bij jou bespeur.
Fantastische producten die Nike schoenen! Ik verwacht van de medewerkers een zelfde enthousiasme. Misschien wordt het juist tijd dat mensen zoals jij bij de klantenservice van Nike gaan werken. Logisch dat je kijk op Nike.com met dit voorval verandert, omdat jezelf vanuit deze passie werkt en Nike.com zelf onverschilligheid, zelfs klunzigheid toont en zich uiteindelijk ontpopt als protocolfreak en de bal bij jou neerlegt; een merk NB dat zichzelf neerzet als gepassioneerd, superieur en professioneel. Op zo'n moment een deceptie dus. (En waarschijnlijk het ergste: je bent de schoenen misgelopen! En waarschijnlijk begrijpen deze medewerkers niet eens wat dat voor iemand kan betekenen.)
Ik hoop dat het uiteindelijk goed is gekomen en dat Nike beseft dat het haar image ook bij haar klantenservice en interne organisatie waar mag maken. Gelukkig voor Nike dat het heel vaak goed gaat en dat de producten zelf over het algemeen van goede kwaliteit zijn, maar helaas voor ze: Juist in moeilijke situaties herken je de meester!!